Autá
Evolúcia dizajnu nášho najpopulárnejšieho sedanu
"Škoda Octavia je nepochybne náš najpopulárnejší sedan a úspech má aj ako kombi. Pozrite si vývoj dizajnu modernej Octavie a zhodnoťte, či tá najnovšia bude krokom vpred."
Erik Stríž, 28. decembra 2016 12:00
Škoda Octavia Foto: Škoda
Škoda Octavia (1996) Foto: ŠkodaPrvá moderná generácia vozidiel Octavia ničím nenadväzovala na modely z prvej polovice 20. storočia. Mohutné blatníky už stratili svoju príťažlivosť a preferovali sa jednoduché tvary. Octavia tak prišla s uniformnými svetlometmi, praktickými rozmermi, na svoju dobu hodnotným a priestorovo veľkorysým interiérom. V nasledujúcich rokoch sa dizajn modernizoval iba veľmi mierne a opatrne, pretože dlho v našich končinách predstavoval akýsi štandard.
Škoda Octavia (2005) Foto: ŠkodaV roku 2005 nastala v dizajne sedanov a kombíkov Octavia veľký zmena. Vozidlo nestratilo svoj charakter, ale vylepšilo detaily, celkový výzor sa stal modernejším vďaka ostrým svetlometom zvažujúcim sa do hrotu v smere k blatníkom. Interiér prešiel inováciami tiež, udržal si však pritom svoju príjemnosť a takpovediac bežnosť, tuctovosť.
Škoda Octavia (2009) Foto: ŠkodaFacelift z roku 2009 bol pre Octaviu zásadný tiež, ale mnohí ho považujú za tak trocha zbytočný. Octavia sa stala na pohľad silnejšou, väčšou a predná maska získala celkom nový charakter, avšak o niekoľko rokov neskôr sa Škodovka opäť vrátila k hranám.
Škoda Octavia (2013) Foto: ŠkodaJednoduché tvary, precízne spracované detaily, jednoznačne identifikovateľný vzhľad, množstvo praktických riešení vo vnútri a krásny moderný interiér. Škoda Octavia z roku 2013 je výborné vozidlo, za ktoré sa nemusí hanbiť nikto, ani manažér väčšej firmy.
Škoda Octavia (2017) Foto: ŠkodaAktuálny kontroverzný facelift je asi najvýraznejšou zmenou, akú kedy Octavia prekonala. Predné svetlomety sa rozdelili na dve dvojice, pričom dve z nich sú celkom spojené s maskou chladiča. Je to nezvyčajné riešenie, ktoré môže vzdialene pripomínať staršie Mercedesy triedy E. Škodovka chce aj týmto faceliftom poukázať na svoj záujem robiť moderné automobily s dizajnom, ktorý nie je prvoplánový. Rovnaký dizajn prednej masky si osvoja aj verzie kombi, Scout a RS.
ODPORÚČAME AJ:
Superluxusné kupé sa pustia do súboja o najbohatších zákazníkov
Ikonické auto, na ktorom jazdil aj slávny Elvis
Smaragdový Rolls a elektromobily vo Vatikáne. Čo na ne poviete?
Premiéra najmenšieho sedanu z Bavorska: Na Európu sa opäť zabudlo
V Číne sú nároční motoristi, Európa špeciálne pre nich vyvíja autá
Komentáre
Nahlásiť chybu v článku
Občas sa niekde objaví nejaká chybná informácia, preklep, či nesprávna interpretácia. Budeme radi, ak nás na túto chybu cez tento formulár upozorníte, aby sme ju mohli čo najskôr opraviť. Redakcia Webmagazín