Auto&Techno

Japonci vyrobili superšport s vyše 550 koňmi a tromi elektromotormi

"Acura NSX nápadne pripomína staršie Audi R8, nepochybujeme však, že si nájde svojich priaznivcov. Jej klady totiž bohato prevýšia všetky prípadné kritiky. "

Erik Stríž, 27. augusta 2015 6:00
Honda NSX (2015) Foto: Honda
Acura je prezlečená Honda, ktorá sa snaží osloviť zákazníkov na americkom kontinente. Práve preto môžete vidieť množstvo modelov značky Honda s vymeneným logom v podobe na vrchu zúženého písmena H. Vzniká tak akýsi kompromis medzi typickým symbolom značky a jej americkej alternatívy začínajúcej písmenom A.

Aj model NSX patrí k tejto značke, ale ako Acura je pripravený len pre Američanov a snaží sa osloviť rovnakú cieľovú skupinu, ktorá chová sympatie ku krásnym športovým automobilom typu Audi R8.

Honda NSX (2015) Foto: Honda

Karoséria s nápadne známymi rysmi

Prevedenie v štýle kupé, ostro rezané rysy, nápadná grafika svetlometov a mimoriadne nízky profil sú základom, ktorý je v prípade modelu NSX obohatený o vyspelú techniku a svojský charakter.

Našu pozornosť pútajú okrem prednej časti vozidla najmä jeho zadné partie, ktoré sú značne širšie ako stredná časť automobilu. Vďaka tomu vzniká na hranách dverí určitý rez, ktorý až priveľmi nápadne definuje celkový športový charakter auta.

Tento model má výrazne pevný postoj, malú výšku, rozmerné predné sklo a nezvyčajne dlhé ramená so spätnými zrkadlami. Členitosť prednej masky spôsobuje, že hoci vieme toto vozidlo jednoznačne identifikovať, nevedeli by sme ho nakresliť.

Honda NSX (2015) Foto: Honda

Pod zadnou strechou je vyše päťsto koní

Automobil pracuje s dosiaľ nevídane progresívnou pohonnou jednotkou. Bude v predaji so silným 3,5-litrovým šesťvalcom, ale aj vo verzii Sport Hybrid s elektrickými motormi.

Tri motory sú elektrické a jeden štandardný spaľovací, ale veľmi efektívny a silný. 3,5-litrový DOHC V6 so šiestimi valcami má dvojité preplňovanie a odborníci sa na neho tešia už nejaký ten piatok. Vyvinie maximálny výkon až 560 konských síl. Maximálna rýchlosť tohto stroja je 305 km/h a z pokoja na rýchlosť 100 km/h vyštartuje už za 2,5 sekundy.

Tri elektromotory sú napojené na jednostupňovú prevodovku. Spaľovací motor zasa pracuje s 9-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá by mala splniť nároky náročných vodičov.

Honda NSX (2015) Foto: Honda


Zdroj: tlačová správa spoločnosti Honda


ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov

Komentáre