Auto&Techno
Špičkový francúzsky sedan ocenia iba v Číne, do Európy sa ani nechystá
Erik Stríž, 28. apríla 2016 13:00Citroen C6 (ročník 2017) Foto: Citroen C6 (ročník 2017)
Pôvodný Citroën C6 z roku 2006 bol odvážny automobil, ktorý svoje excentrické krivky prevzal z konceptu C6 Lignage predstaveného ešte v roku 1999. Z pohľadu odzadu vyzeral skoro ako súčasná britská limuzína Jaguar XJ, spredu to bolo vozidlo s pretiahnutými svetlometmi a širokou prednou kapotou. Automobil, ktorý občas vidíme brázdiť cesty aj dnes, mal pod kapotou trojlitrové motory typu V6 s maximálnym výkonom 211 koní (pri naftovom variante 204 koní). Mal byť francúzskou alternatívou k nemeckým prémiovým sedanom BMW radu 5 a Mercedes-Benz triedy E a hoci toto tvrdenie môže vyvolávať úsmev na tvári fanúšikov nemeckých značiek, v skutočnosti bol Citroën C6
Citroen C6, ročníky 2006 a 2017 Foto: Citroen
C6 mal krásny interiér s centrálnym farebným displejom, ako vôbec prvý automobil získal štyri hviezdičky v testoch bezpečnosti chodcov v EuroNCAP, bol vybavený head-up displejom, xenónovými svetlometmi, displejom namiesto palubných ciferníkov, alarmom vybočenia z jazdného pruhu a hydropneumatickým podvozkom. Dnes to možno až tak neohrúri, ale bavíme sa o Citroëne z roku 2006, nie o Mercedese súčasnej generácie.Citroen C6 (ročník 2017) Foto: Citroen C6 (ročník 2017)
Nová generácia s našim trhom nepočíta
Európsky a americký trh je pre automobilky stále zaujímavý, pretože pre väčšinu z nich je aj domáci. Veľmi lukratívna je však Čína, kde sa nachádzajú desiatky tisíc zákazníkov túžiacich práve po európskych automobiloch. Práve preto tu nachádza najväčšie odbytisko svojich modelov nemecký Mercedes-Benz. Citroën chce tento priestor využiť tiež a druhú generáciu modelu C6 mieni uviesť práve na ňom. Či sa niekedy modernizovaný krásavec C6 dočká aj predaja u nás, je zatiaľ veľmi neisté.Citroën by pritom mal čo ponúknuť. Po novom má vozidlo konzervatívnejší vzhľad, je skoro typickým predstaviteľom slušného moderného karosárskeho dizajnu s dôrazom na jeho trvácnosť a triezvosť. Predná maska je zreteľne inšpirovaná inými modelmi od výrobcu, zadné partie zasa nachádzajú určitú podobnosť s limuzínami triedy S a radu 7 - máme na mysli najmä tú chrómovú lištu spájajúcu zadné svetlá a ohraničujúce veko batožinového priestoru.
Citroen C6 (ročník 2017) Foto: Citroen C6 (ročník 2017)
Interiér plný kože a nadštandardnej techniky
Citroën C6 pokračuje v šľapajách svojho predchodcu a prezentuje sa luxusným interiérom, ktorý aj dnes, v čase všemožného technologického rozvoja, možno označovať za pokrokový. Namiesto prístrojovej dosky s ciferníkmi má jeden rozmerný farebný displej s variabilnou grafikou, multifunkčný volant s tromi ramenami a ergonomickým tvarom venca by ocenili aj profesionálni vodiči. Výborne vyzerá spojenie tmavého plastu, hnedej kože a menších kovových doplnkov.Vo vozidle sa odvezie celkovo päť ľudí, stredové zadné sedadlo sa dá sklopiť a vytvoriť tak priestor pre lakťové operadlo s praktickými odkladacím boxmi a niekoľkými ovládacími tlačidlami. Vyzerá to skoro ako riaditeľské kreslo v limuzínach.
Citroën C6 pre čínsky trh je dlhý úctyhodných 4,98 metra a rázvor kolies má dĺžku až 2,9 metra. Vyrábať sa bude v čínskom meste Wuhan v spolupráci s koncernom DongFeng, premiéra modelu sa odohrá na pripravovanom autosalóne v Pekingu.
ODPORÚČAME AJ:
Kráľ športových automobilov s poctivým 16-valcovým motorom
Konečne prichádza SUV z Talianska, na ktoré sa čakalo celé roky
Trojica skutočných off-roadov, ktoré už nie sú iba pre modelky
Modernizácia nemusí byť vždy radikálna, toto SUV je toho dôkazom
Kompaktné SUV-čko rozpozná, či jazdí na suchej alebo mokrej ceste