Autá

Kompaktné SUV-čko rozpozná, či jazdí na suchej alebo mokrej ceste

"Opel Mokka je kompaktné mestské SUV-čko, ktoré tvorí tvár aj slovenských ciest. Opel známe vozidlo modernizoval zvonku i zvnútra a vďaka benzínovému motoru vyvinie silu až 152 koní."

Erik Stríž, 10. februára 2016 10:00
Opel Mokka X (2017) Foto: Opel

Viditeľné zmeny zvonku

Subkompaktný crossover SUV. Aj takéto označenia sa objavujú pri modeli Mokka, ktorý automobilka Opel vyrába od roku 2012. Vo svete sa predáva aj ako Vauxhall Mokka a tiež pod názvom Buick Encore a v januári tohto roka Opel oznámil prijatie už 500-tisícej objednávky na automobil. Môžeme teda tvrdiť, že toto kompaktné SUV-čko je celkom úspešným projektom.

Opel preto pokračuje v modernizácii modelu a zabezpečuje mu krajší imidž. Nová Mokka X bude zreteľne modernejšia, pôsobí robustnejšie a prémiovejšie. Výrazne sa zmenila predná maska automobilu, ktorá teraz využíva ostrejšie línie, celkovo sa Opel oddáva aktuálnemu dizajnovému trendu v automobilovom priemysle.

Silueta automobilu z profilu sa výraznejšie nezmenila, napokon práve tvar karosérie určuje kategóriu, do akej sa vozidlo zaraďuje. Na isto vieme, že nová Mokka neprechádza takou inováciou, aby sa razom zaradila medzi populárne SUV kupé.

Opel Mokka X (2017) Foto: Opel

Interiér ako v malej Astre

Výraznou zmenou prešiel práve interiér. Podobá sa na ten, ktorý môžeme vidieť v novej Astre. Kokpit pôsobí jednoduchšie a vzdušnejšie, na stredovej konzole je viditeľne menej ovládacích prvkov a celkovo na nás interiér pôsobí veľmi dobrým dojmom.

Mladých ľudí nepochybne zaujme osempalcový displej uprostred palubnej dosky, na ňom sa zobrazuje prostredie IntelliLink. Na fotografiách môžete sledovať prehľadné a jednoduché prostredie systému, ktorý chce vodičovi ponúknuť okamžitý prístup k multimediálnym funkciám, k telefónu a navigačnému softvéru.

Každého fanúšika automobilov kategórie SUV môže mierne sklamať skutočnosť, že v Mokka X sa stále nenašiel priestor pre lakťovú opierku väčších rozmerov, ako to vidíme predovšetkým v prémiových automobiloch. V Mokke nájdu iba väčšiu medzeru medzi prednými sedadlami, z ktorej vyčnieva páka prevodovky. Úplne na spodku, iba niekoľko centimetrov od podlahy, je umiestnený odkladací box s posuvným krytom, dvojica slotov pre nápoje a páka ručnej brzdy.

Opel Mokka X (2017) Foto: Opel

Silnejší bude benzín, nafta stratila silu

Prvá generácia automobilu Mokka bola postavená na platforme GM Gamma II a SUV sa ponúkalo s trojicou motorov, najsilnejší z nich bol benzínový agregát s výkonom 103 kW (138 konských síl). Modernizácia vonkajšieho vzhľadu a interiéru však so sebou priniesla aj zmeny v ponúkaných motorizáciách a nová Mokka X bude poskytovať maximálny výkon 112 kW, teda 152 konských síl. Výkonný bude aj naftový variant, ktorého limitom bude 110 koní, ekvivalent pre 81 kW, avšak v porovnaní s minulosťou bude slabší. Ešte v roku 2012 sa Mokka ponúkala s naftovými motormi s výkonom 96 a 103 kW.

Opel Mokka X (2017) Foto: Opel
Opel Mokka X bude verejnosti predstavený na ženevskom autosalóne, ale do showroomov a predajní príde oveľa neskôr. Ak sa nájde niekto, kto si bude chcieť na novú Mokku počkať, potom by sa mu čakanie celkom vyplatiť - nový automobil ponúkne adaptívny pohon všetkých štyroch kolies, ktorý sa dokáže prispôsobiť aktuálnym podmienkam na vozovke, automatickú 6-stupňovú prevodovku, plné LED svetlá, kamerový systém Opel Eye a multimediálne rozhranie IntelliLink. Samozrejme, za všetku túto extra výbavu bude potrebné si čo-to priplatiť.

Nová Mokka X sa do predajní dostane až koncom tohto roka, cena vozidla sa upresní niekedy na jeseň.


Zdroj: Opel

ODPORÚČAME AJ:
Mini auto, ktoré v priestore porazí aj bežné kombi
Kórejčan, ktorému sa zapáčila Amerika
Zarooq Sand Racer, elektrické auto stvorené do púšte
TOP 5 veľkých rodinných áut: Ktoré je najlepšie?
Čím väčšie, tým luxusnejšie

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac