Auto&Techno

Najmenšie Audi bude jazdiť na tri valce a aj na elektrinu

"Pripravuje sa Audi A2, ktoré bude, paradoxne, zaradené pod model A1. Kľúčovými slovami novinky sú úspornosť, efektívnosť, malé rozmery a cenová dostupnosť. "

Erik Stríž, 14. januára 2016 11:00
Nápadné, malé, moderné, úsporné - také autá sú dnes v móde a Audi chce trendom vyhovieť. Foto: Audi

Malých áut nie je nikdy dosť

Audi sa už nejaký čas pohráva s myšlienkou, že opäť postaví malé mestské vozidlo, aby konkurovalo stále populárnejšiemu Fiatu 500 a modelom od Smartu. Tento segment je lukratívny aj pre nemeckú automobilku a vyzerá to tak, že už čoskoro doň vsadí svoj vlastný prémiový model s názvom A2.

Audi A2 bude na rovnakej úrovni, ako Fiat 500 alebo Opel Adam. To znamená, že bude vrtký, v porovnaní s ostatnými modelmi lacný, úsporný a kompaktný. Podľa zdrojov na internete by malo Audi novinku predstaviť na autosalóne v Paríži budúci rok, pričom do sériovej výroby by sa mohlo vozidlo dostať v priebehu dvoch rokov.

Cieľovou skupinou sú mladí ľudia, ktorí chcú aj po meste jazdiť vlastným autom. Foto: Audi

Malé rozmery = nízka spotreba (?)

Nové Audi A2 by sa zaradilo pod model A1, stálo by približne 22 500 amerických dolárov, čo je o vyše dvetisíc menej ako súčasná generácia modelov A1. V porovnaní s jednotkou bude dvojka menšia, ľahšia a kratšia - má mať 3,8 metra v dĺžke a jeden a pol metra do výšky. Po spustení predaja sa chce ponúkať v troj- a päťdverovom variante. Očakáva sa, že o takýto typ vozidla by javili záujem predovšetkým mladí ľudia z mesta, ktorí dokážu oceniť kompaktné rozmery karosérie a ľahkú manévrovateľnosť v urbanizovanom prostredí.

Audi A2 sa stane členom kategórie NSF, čo v koncernovom známkovaní Volkswagenu znamená New Small Family. Prémiový model automobilka plánuje postaviť na platforme, na ktorej sa už dnes používajú modely Volkswagen up!

Futuristický interiér z konceptu pravdepodobne nebude vyzerať rovnako aj v prototype, ale veľa sa do neho aj tak nevojde. Karosárska šírka vozidla je totiž iba 1,69 metra. Foto: Audi

Za elektrický pohon za príplatok 14-tisíc dolárov

Základný motorický variant vozidla A2 ponúkne litrový preplňovaný motor s trojicou valcov, ktorého doménou bude veľmi nízka spotreba. V tomto prípade nemožno hovoriť o vysokých výkonoch a silných krútiacich momentoch, ale Audi je typické vysokou efektivitou svojich agregátov. Aj od malého A2 preto očakávame, že rozhodne nebude patriť medzi tie pomaly sa rozbiehajúce miniautíčka.

Platforma NSF by pre Audi A2 znamenala aj možnosť uplatnenia elektrikého pohonu, ako je ním vybavený Volkswagen e-Up! Pridanie elektrického motora a akumulátorov by podľa odhadov znamenalo nárast ceny na 36 500 amerických dolárov. V päťdverovej verzii by elektrické Audi A2 mohlo konkurovať napríklad slávnemu BMW i3 alebo aj praktickému Nissanu Leaf.

Audi A2 by malo byť najmenšie od výrobcu, dlhé bude iba 3,8 metra a vysoké 1,5 metra. Foto: Audi
Zaujímavosťou, hoci nie veľmi prekvapivou, je skutočnosť, že Audi celkom odmieta špekulácie o nasadení naftových agregátov do svojho pripravovaného kompaktu. Je to nepochybne dôsledok obrovského škandálu, ktorého sa dopustil jeho materský koncern Volkswagen.

Zdroj: tlačová správa Audi


ODPORÚČAME AJ:
Úsmevné predstavy o autách budúcnosti z minulosti: Pamätáte si ich?
Britská automobilka už 60 rokov vyrába rovnaký model, stal sa legendou
Britská automobilová klasika sa predáva po vyše 60 rokoch
Vytvoril skvelé video, aby predal vyše 40-ročný športiak
Toto je najškaredšie auto na svete, na ktoré sa skoro zabudlo

Komentáre