Auto&Techno
Mini auto, ktoré v priestore porazí aj bežné kombi
Erik Stríž, 24. januára 2016 14:00Mini Clubman ALL4 (2016) Foto: Mini
Má pohon všetkých štyroch kolies, veľký kufor s roztváracími dverami, dvojlitrový motor a 19-palcové disky kolies. Mini už dávno nie je malé auto, ako to naznačujeho jeho názov. Aj napriek tomu si stále zachováva svoj charakter praktického automobilu do mestského prostredia, ktoré sa vynájde aj počas cesty na rodinnú chatu v Nízkych Tatrách.Keď sme model Clubman videli a jazdili prvýkrát ešte pred niekoľkými rokmi, bol pre nás prekvapením. Zrazu aj autíčko od Mini vedelo byť veľmi praktické a robustné, dokázalo jazdiť aj náročnejším terénom a zavďačiť sa aj otcovi rodiny, ktorá potrebuje v aute trocha viac priestoru. V priebehu tých niekoľkých rokov sa Clubman veľmi nezmenil, jeho generačné zmeny prinášali skôr evolučné zmeny v dizajne karosérie, modernejšie svetlomety a postupnú kultiváciu interiéru. Nie je ďaleko tá doba, keď boli Mini typické tuhým, nepoddajným a nie celkom vzhľadným interiérom. Dnes Clubman pripomína skôr BMW, aspoň čo sa týka materiálov a ergonómie ovládania.
Mini Clubman ALL4 (2016) Foto: Mini
Nový MINI Clubman ALL4 má rád nespevnené a šmykľavé cesty. Dokazuje to aj pohonom oboch náprav, ktorý výrobca nazval jednoducho a zrozumiteľne ALL4 (v preklade “všetky štyri”). Nové Mini je dlhé až 4,25 a široké až 1,8 metra. Batožinový priestor vzadu má kapacitu až 360 litrov a po sklopení zadných sedadiel dosahuje až 1250 litrov.Vzhľad nového Clubmana je vrcholom postupnej modernizácie pôvodného dizajnu. Novinka neprináša radikálne zmeny, vylepšenia sú skôr menej nápadné. Pri lepšom pohľade si nepochybne všimnete inováciu vnútornej grafiky predných i zadných svetlometov, majú zreteľnú štruktúru a využívajú technológiu úsporných LED diód. V priebehu dňa svietia predné aj zadné svetlá, pričom na tých predných je osvetlený polkruh typický pre Mini.
Mini Clubman ALL4 (2016) Foto: Mini
Nové Mini sa bude zákazníkom ponúkať s dvojlitrovým motorom s technológiou TwinPower Turbo Technology a výkonom až 192 konských síl. Ten sa bude kombinovať s pohonom oboch náprav a s prevodovkou podľa výberu. V ponuke bude 6-stupňový manuál a 8-stupňový automat Steptronic. Jeho kombinovaná spotreba by sa mala podľa výrobcu pohybovať na úrovni pod sedem litrov na sto kilometrov jazdy, čo je veľmi priaznivý parameter. Druhý ponúkaným motorom bude tiež dvojlitrový agregát, avšak naftový. Jeho výkon je iba máličko nižší, dosahuje maximálne 190 koní. Naftový variant sa bude štandardne dodávať s automatickou prevodovkou s ôsmimi rýchlostnými stupňami.
Zdroj: tlačová správa MINI
ODPORÚČAME AJ:
Úsmevné predstavy o autách budúcnosti z minulosti: Pamätáte si ich?
Britská automobilka už 60 rokov vyrába rovnaký model, stal sa legendou
Britská automobilová klasika sa predáva po vyše 60 rokoch
Vytvoril skvelé video, aby predal vyše 40-ročný športiak
Toto je najškaredšie auto na svete, na ktoré sa skoro zabudlo