Auto&Techno

Generačná modernizácia nemusí byť revolúciou, stačí vylepšovať pôvodné

"Druhá generácia kompaktného SUV Audi Q5 na pohľad omladla, dizajn je vyváženejší a interiér ešte hodnotnejší."

Erik Stríž, 13. októbra 2016 14:00
Audi Q7 (2017) Foto: Audi
Kompaktné SUV Audi Q5 je aj na Slovensku veľmi populárny automobil. Kombinuje v sebe úžitkovú hodnotu, praktický vysoký podvozok, terénne vlastnosti, moderný dizajn a nadmieru komfortný interiér. V porovnaní s obrovským SUV-čkom Q7 síce stráca na vnútorných rozmeroch, ale vo svojej triede vyniká.

Audi Q7 (2017) Foto: Audi

Výrazný dizajn s malými úpravami

Modernizácia modelu Q5 tentokrát nebola tak zásadná, aby upútala pozornosť hneď na prvý pohľad. Na autosalóne v Paríži sa novinka odprezentovala v stánku popri ostatných modeloch, pričom bez vedomosti o tom, že ide o premiéru inovovaného automobilu, asi by ste si zmeny ani nevšimli. Nie sú pritom až tak nepodstatné.

Audi Q5 si zachováva svoj pôvodný charakter, stále je to dobre stavané, široko postavené vozidlo s modernou vizážou. Pohľad na predné partie púta chrómový lem okolo masky chladiča a svetlomety s ostrými prvkami. Svetelný podpis je jednoznačný a ľahko rozpoznateľný, nevytŕča z radu ostatných modelov výrobcu a chce už na prvý pohľad dať vedieť o technickej vyspelosti automobilu.

Terénne jazdné vlastnosti automobilka dokazuje aj na sérii fotografií, ktoré uviedla spolu s novým automobilom. Neočakávame, že by sa z tohto modelu stal ultimatívny dopravný prostriedok na zdolávanie neprístupných terénov, avšak s vyspelým pohonom Quattro bude aj výlet na horskú chatu bezproblémový a komfortný.

Audi Q7 (2017) Foto: Audi

Profil typického SUV-čka

Silueta modelu je čistejšia a krajšia, ale stále prezrádza viac o vnútornom priestore a najmä jeho batožinovej časti. V pomere k zvyšku interiéru síce môže pôsobiť útlo, do auta však naložíte úctyhodnú kôpku predmetov s celkovým objemom do 610 litrov. Interiér ponúka priestor pre piatich pasažierov vrátane vodiča, tretí rad sedadiel k dispozícii nebude ani za príplatok. Na to už rozmery vozidla nestačia.

Audi Q7 (2017) Foto: Audi

Interiér je skvostný

Je supermoderný a luxusný, v správnom pomere kombinuje plasty, kožu (hoci možno iba umelú), lesk a displeje. V odprezentovanom kuse nenašlo uplatnenie drevo, ktoré je vo svete prémiových automobilov stále žiadané. Pred nie celkom kompaktným volantom sa nachádza farebný displej Virtual Cockpit. Grafika tohto displeja sa mení v závislosti od toho, ako si to želá vodič, obzvlášť dobre vyzerá so zapnutou navigáciou. Tento displej nedostane zákazník, ktorý si zadováži základnú verziu novej Q5, bude si musieť priplatiť.

Uprostred palubnej dosky je displej v tvare tabletu, ktorý je napojený na centrálny infotainment a ovládať na stredovej konzole. Už aj letmý pohľad na stredovú konzolu ponecháva laika v údive, či je vôbec vodiť schopný zorientovať sa v spleti tlačidiel, senzorov, symbolov a pák. V skutočnosti ovládanie tohto vozidla také komplikované nie je, všetky ovládacie prvky majú svoje opodstatnenie a osvojenie si ich funkčnosti je otázkou nanajvýš niekoľkých dní.

Audi Q7 (2017) Foto: Audi

Jazdiť bude iba na benzín a naftu

Druhá generácia modelu Q5 je postavená na platforme MLB evo, vďaka čomu síce nabrala na rozmeroch, avšak zredukovala váhu o 90 kilogramov v porovnaní s predchodcom. Nie je to taký výrazný skok, aby veľmi zásadne ovplyvnil jazdné vlastnosti stredne veľkého automobilu, ale kto vie, možno budeme po reálnom teste prekvapení.

Auto sa bude predávať so štyrmi verziami naftových motorov typu TDI a jedným benzínovým motorom TFSI, pričom o hybridnej verzii s doplnkovým elektrickým motorom sa zatiaľ nehovorí. Najvyšší výkon 286 koní a 620 Nm bude dosahovať naftový motor 3.0 TDI so šiestimi valcami.



ODPORÚČAME AJ:
Samojazdiace autá v Číne a elektrická formula bez pilota
TOP 5 veľkých rodinných áut: Ktoré je najlepšie?
Nová technika v autách chce predvídať správanie detí a kengúr
Nielen skútre, ale aj cestné motorky budú jazdiť na elektrinu
Auto namiesto CO2 z výfuku vypúšťa vodu, vraj je inováciou dekády

Komentáre