Auto&Techno

Čínsky športový elektromobil vyzerá až podozrivo dobre. Ako Tesla

"Zaľúbili ste sa supervýkonného amerického elektromobilu Tesla, ale zdá sa vám jeho cena prehnaná? Fanúšikovia Modelu S z Číny budú jasať, jeho napodobeninu kúpia už za 28-tisíc eur. "

Erik Stríž, 30. júla 2015 14:00
Youxia X, čínsky konkurent pre americkú Teslu Foto: Youxia

Fenomén menom Tesla Model S

Model S P85D je zrejme najlepším elektromobilom všetkých čias a tlačí sa dokonca na pozíciu jedného z najlepších automobilov vôbec. Je to v prvom rade vysoký výkon vstavaných elektrických motorov, mimoriadne nízke prevádzkové náklady a relatívne nízka nadobúdacia cena, čo určuje kvality tohto krásneho vozidla.

Na jediné nabitie Tesla prejde do 500 kilometrov, z nuly na rýchlosť 100 km/h vyštartuje priam raketovou rýchlosťou len za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť jazdy je 250 km/h. To sú veľmi pekné čísla, ktoré musia zaujať aj fanúšika klasických športových vozidiel.

Cena tohto vozidla však presahuje 50-tisíc amerických dolárov už len v základnej výbave a dostať ju k nám si žiada ďalšie poplatky, ktoré cenu navyšujú o ďalšie tisíce eur. Koncový zákazník tak za svoj vytúžený elektromobil zaplatí zásadne viac, ako je jeho skutočná hodnota a predajná cena na domácom kontinente.

Youxia X verzus Tesla Model S Foto: Youxia

Po čínsky znamená za menej peňazí

Zrejme aj vyššia cena Tesly inšpirovala istú čínsku spoločnosť, aby sa začala zaoberať vývojom automobilu, ktorý by sa nápadne podobal práve na Tesla Model S, avšak ponúkal sa s oveľa nižšou cenou.

Volá sa Youxia X a na domácom trhu by sa mala predávať už od 28-tisíc eur, pričom za najvyššiu výbavu si predajcovia vypýtajú 43-tisíc eur. To ešte o tri tisícky menej, ako základná cena originálnej Tesly (tá sa predáva od 46-tisíc amerických dolárov vyššie).

Všetci vieme, že Čína je známa pre kopírovanie dizajnu populárnych vozidiel a vyrába svoje vlastné verzie s nápadne podobnými vzhľadmi. Po nedávnom škandále s Landwind X7, kópie Range Rover Evoque, nastal čas poctivo odkopírovať nový model - Tesla Model S. Podobná predná maska pritom nie je jediná podobnosť, interiér je prakticky rovnaký.

Zadné partie sa dočkali vlastného dizajnového prevedenia, hoci niektorí ich porovnávajú s crossoverom Lexus NX.

Youxia X, čínsky konkurent pre americkú Teslu Foto: Youxia

Interiér takmer na nerozoznanie od originálu

Interiér novinky, ktorá sa však zatiaľ predstavuje iba ako 3D model z grafického programu, je vybavený veľkým dotykovým displejom s uhlopriečkou až 17 palcov. Displej je uložený tak, aby sa obsah na ňom zobrazoval vertikálne, vďaka čomu dokáže nahradiť funkcie prakticky všetkých mechanických tlačidiel a voličov. Práve preto nachádzame na stredovej konzole iba minimum ďalších tlačidiel a jeden mohutnejší otočný volič.

Pred volantom sa nachádza ďalší rozmerný displej, v plnej miere zastupuje funkcie prístrojovej dosky a nahrádza ich pútavou grafikou schopnou prispôsobovať sa aktuálnemu jazdnému režimu a potrebám vodiča.

Youxia X, čínsky konkurent pre americkú Teslu Foto: Youxia

Ohromný výkon a zaujímavý dojazd

Podľa slov výrobcu budú mať zákazníci na výber z niekoľkých variantov automobilu, pričom konfigurovateľné budú kapacity batérií a výkony elektrických motorov.

Áno, správne, Youxia X bude tiež na elektrinu a jej parametre budú veľmi pôsobivé. Budúci majitelia vozidla budú mať na výber spomedzi 40 kWh, 60 kWh a 85 kWh batérií a výkon motora môže dosahovať až 348 konských síl. Z nuly na rýchlosť 100 km/h pritom vyštartuje už za 5,6 sekundy a prejde maximálne 460 kilometrov na jediné nabitie. Tieto údaje nie sú vôbec zlé.

Zaujímavosťou je, že zákazníci budú mať príležitosť vybrať si aj zvukové prejavy svojho budúceho elektromobilu, ktoré budú informovať okoloidúcich o prejazde inak tichého automobilu. Na výber budú aj zvuky z Jaguar XJ a dokonca Ferrari 488 GTB.

Zdroj: inautonews.com


ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov

Komentáre