Autá
Testovali sme Ford B-Max: Kde je ten B-stĺpik?
, 15. mája 2013 12:00
Prvé auto, ktoré sa zbavilo B-stĺpika, ponúka nielen dokonalé nastupovanie na zadné sedadlá, ale aj možnosť naložiť do auta dlhé predmety. Foto: TASR/Pavel NeubauerKde ten stĺpik je?
To najdôležitejšie, čo treba o ňom povedať, je práve skrytý B-stĺpik. Práve tento fakt totiž robí z tohto malého rodinného MPV výnimočné auto. Predné dvere otvoríte úplne klasicky, zadné sú posuvné. Zrazu sa vám vytvorí obrovský odkrytý priestor dlhý približne jeden a pol metra, ktorý nie je ničím predelený. A začnete rozmýšľať: Ako je toto možné?
Prvé auto, ktoré sa zbavilo B-stĺpika, ponúka nielen dokonalé nastupovanie na zadné sedadlá, ale aj možnosť naložiť do auta dlhé predmety. Foto: FordChýbajúci B-stĺpik môže ponúknuť niekoľko výhod. Ak často vozíte starších ľudí, ktorí už nevládzu a ťažko sa im nasadá do auta, na B-Max sa môžete spoľahnúť. Nastupovanie na zadné sedadlá je úplne bezproblémové vďaka obrovskému priestoru a aj vyššie posadenému podvozku. Takisto deti do autosedačky vložíte jednoduchšie, keď máte takýto veľký priestor. A ak chcete prevážať obrovský nákup napríklad aj na rekonštrukciu bytu, tiež vám B-Max pomôže. Dlhé predmety ľahko do auta vložíte a budete tam na ne mať aj dostatočný priestor, pretože v B-Maxe viete sklopiť zadné sedadlá, ale aj predné sedadlo spolujazdca.
Prvé auto, ktoré sa zbavilo B-stĺpika, ponúka nielen dokonalé nastupovanie na zadné sedadlá, ale aj možnosť naložiť do auta dlhé predmety. Foto: TASR/Pavel NeubauerZaujímavý interiér
Po nasadnutí do auta sa vám môže zdať, že viac tlačidiel je už len v kozmickej lodi. No práve to treba vyzdvihnúť. Čo sa týka ergonómie, všetko je len otázka zvyku, rýchlo si zvyknete na to, že predné stierače sa zapínajú smerom dohora, ak chcete len raz pretrieť čelné sklo, tak potlačíte smerom dole. Ak ste zvyknutý na to, že ostrekovač pustíte pritiahnutím páky k sebe, tak treba upozorniť, že tým pustíte ostrekovač zadného skla. Predné pustíte stlačením páky. To všetko je však len otázka zvyku, rovnako ako používanie všetkého ostatného.
Prvé auto, ktoré sa zbavilo B-stĺpika, ponúka nielen dokonalé nastupovanie na zadné sedadlá, ale aj možnosť naložiť do auta dlhé predmety. Foto: TASR/Pavel Neubauer
Prvé auto, ktoré sa zbavilo B-stĺpika, ponúka nielen dokonalé nastupovanie na zadné sedadlá, ale aj možnosť naložiť do auta dlhé predmety. Foto: TASR/Pavel NeubauerRiadenie a motorizácia
Záleží od toho, čo chcete. Ford B-Max sa dá kúpiť aj s motorom roka 2012 trojvalcovým jednolitrovým EcoBoostom, ktorý sme mali možnosť vyskúšať v iných modeloch značky Ford a môžeme ho len odporúčať. Tento motor je svieži, rýchly, dobre reaguje, je pohotový a flexibilný. Je to jednoducho živel, ktorý vám bude robiť dobrého spoločníka na cestách.
Prvé auto, ktoré sa zbavilo B-stĺpika, ponúka nielen dokonalé nastupovanie na zadné sedadlá, ale aj možnosť naložiť do auta dlhé predmety. Foto: TASR/Pavel NeubauerNeočakávajte od neho hravosť jednolitrového EcoBoostu. S dieselovým B-Maxom nebudete pirátom ciest a nebudete na viacprúdovej ceste na semafore vyrážať ako prvý. Diesel je trochu lenivejší, veď aj výrobca uvádza, že akceleruje z 0 km/h na 100 km/h za 16,5 s. Jeho výhody sú však niekde inde.
A tou výhodou je najmä spotreba. Počas jazdy v bratislavských zápchach sme dosahovali priemernú spotrebu tesne nad 5 l/100 km. Počas jazdy na diaľnici, keď sme si udržiavali rovnakú rýchlosť, si vypýtal 5 l/100 km a keď prechádzate po okresných cestách, tak spotrebu ešte znížite na niečo cez 4 l/100 km.
Prvé auto, ktoré sa zbavilo B-stĺpika, ponúka nielen dokonalé nastupovanie na zadné sedadlá, ale aj možnosť naložiť do auta dlhé predmety. Foto: TASR/Pavel NeubauerÁno alebo nie?
Ford B-Max je jednoznačne vhodné auto pre rodinu. Jeho „stratený“ B-stĺpik umožní nielen jednoduchšie nastupovanie, ale aj nakladanie vecí do auta. Vnútri je dostatok priestoru a ani jeden z cestujúcich sa nebude sťažovať na to, že si nemá kam dať nohy. Výbava je veľmi slušná a obrovskú výhodu nesie najmä systém Ford SYNC.
Ak hľadáte úsporné riešenie, dieselová verzia je vám naklonená. Ak ale chcete niečo živšie, vsaďte radšej na EcoBoost.









