Autá
Športovo ladený sedan je vstupenkou do sveta prémiovosti
Erik Stríž, 14. júla 2015 14:00Lexus ES (2015) Foto: Lexus
Lexus ES píše svoju históriu od roku 1989 a aj napriek tomu, že u nás nie je tak známy ako jeho nemeckí konkurenti, v portfóliu výrobcu zastáva významný status. Štvordverový sedan bol vždy demonštráciou schopností japonského automobilového priemyslu a bol predstaviteľom aktuálneho dizajnového manuálu automobilky. Najnovšia generácia modelu ES je opäť o niečo agresívnejšia, športovejšia a technicky vyspelejšia, zároveň komfortnejšia a schopná osloviť širšie masy.Podľa slov automobilky model ES predstavuje vstupenku do sveta luxusných automobilov, pričom patrí medzi lídrov v poskytovaní komfortu a zážitku z jazdy. Lákadlom budúcich majiteľov bude predovšetkým moderný dizajn karosérie a prednej masky, v ktorom sa nezaprú črty typické pre túto automobilku. V celkovom vzhľade zreteľne dominujú ostré línie a tvary, ktoré vzbudzujú imidž športového vozidla. Súlad športovosti, prémiovosti a očividného komfortu v interiéri dodáva novému ES charakter nezameniteľný s akýmkoľvek iným vozidlom.
Lexus ES (2015) Foto: Lexus
Nadštandardný bezpečnostný systém
Lexus Safety System+ je štandardný bezpečnostný systém, ktorý bude jedným z dôvodov na kúpu najmä pre rodinne založených zákazníkov. Systém obsahuje desať štandardných airbagov v interiéri, robustný odolný kokpit a balík asistentov starajúcich sa o elimináciu rizikových situácií.V základnej výbave modelu ES nájdete alarm vybočenia z jazdného pruhu, Pre-Collision System zabraňujúci nárazu v nízkych rýchlostiach, automatické svetlomety Intelligent High Beam a High-Speed Dynamic Radar Cruise Control. Balíček Steering Assist sa v kombinácii s Lane Departure Alert stará o udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu aj bez zásahu vodiča.
Lexus ES (2015) Foto: Lexus
Interiér nadväzuje na ostatné modely výrobcu
Silnou stránkou nového Lexusu by mal byť okrem technických parametrov aj interiér. Podľa slov automobilky je takzvaným entry-levelom do sveta prémiovosti a luxusu. To znamená, že napriek relatívne dostupnej cene by mal byť interiér vysoko kvalitný, avšak bez snahy o konkurovanie veľkým limuzínam.Interiér nového ES je priestranný a vzdušný, v bledom spracovaní vyzerá skutočne dobre. Hnedé prevedenie môže ešte trocha pripomínať Škodovky, ale v bielom čalúnení radikálne zvyšuje svoj kredit. Robustná stredová konzola so širokou lakťovou opierkou obsiahla ovládače a páku automatickej prevodovky s triezvym dizajnom. Oku priam lahodí vhodne zvolená kombinácia koženého čalúnenia, lesklých drevených plôch a kovových lemov.
Na samom vrchu stredovej konzoly je displej neveľkých rozmerov, ktorý je priestrom pre zobrazenie navigačného softvéru, multimediálneho a komunikačného rozhrania.
Nech sa snažíme na interiér nového Lexusu nazerať z akéhokoľvek uhla pohľadu, stále nám trocha prekáža volant. Na prvý pohľad pôsobí príliš mohutne, menší stred je akoby v nepomere s veľkým logom Lexusu. Je to však iba dojem vznikajúci pri sledovaní fotografií a vôbec nepochybujeme o tom, že praktická skúsenosť s volantom bude iba pozitívna. Nasvedčuje tomu nielen jeho tvar a celková veľkosť, ale aj použité materiály a paleta funkčných tlačidiel. Trojramenné prevedenie napovedá, že na tomto Lexuse budú vodiči častejšie jazdiť dynamicky až športovo.
Lexus ES (2015) Foto: Lexus
Ponúkne sa aj ako hybrid
Sedan má náhon prednej nápravy a ponúkne až 286-koňový motor V6 s objemom valcov 3,5 litra. Okrem neho bude v ponuke predajcov figurovať aj variant hybrid, ktorý kombináciou výkonov elektrického a spaľovacieho 2,5-litrového motora ponúkne až 200 konských síl. Lexus ES vo verzii 300h bude možné prevádzkovať v štyroch jazdných módoch, konkrétne v Normal, Sport, Eco a EV.Zastávame názor, že značka Lexus a jej model ES si zaslúžia oveľa viac pozornosti, než akú získavajú dnes. Akoby sme sa viac obzerali po luxusných nemeckých modeloch a tie japonské dôstojne prehliadali s predsudkami, že ide iba o trochu luxusnejšiu Toyotu. V skutočnosti je však model ES od Lexusu automobilom, ktorého potenciál presahuje jeho vlastné ambície a ktorý sa môže pokojne postaviť do boja proti lepším európskym sedanom strednej triedy.
ODPORÚČAME AJ:
Na elektrinu jazdia aj veterány Shelby Daytona a Trabant
Krásavica, ktorá sa nehanbí za plnšie tvary
Lietajúce autá: Existujú už sto rokov, ich vývoj nabral na obrátkach
Škoda Octavia RS: Športová a agresívna, no nepotrebuje veľa paliva
Vodíkový pohon má budúcnosť, automobilky sa preň dokonca spájajú