Autá

Posledné záťažové testy v zimných podmienkach

"Pred uvedením na trh vozidlo EQC (kombinovaná spotreba elektrickej energie: 22,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, predbežné údaje) ešte poslednýkrát brázdilo švédsku zasneženú krajinu. "

Peter Škorňa, 1. apríla 2019 7:00
Foto: Daimler AG
Osobitnú pozornosť pri týchto ďalších skúškach v zimných jazdných podmienkach venujú inžinieri v švédskom Arjeplogu teplotnému manažmentu akumulátora a interiéru, nabíjaniu v chlade, ako aj bezpečnosti jazdy, trakcii a rekuperácii na ľade a snehu.

Fáza skúšok v zimných jazdných podmienkach je do bodky pripravená: každý deň sa začína rannou poradou, na ktorej sa zadefinujú jednotlivé aktivity. Každý večer nasleduje spätná väzba testovacieho tímu, výsledky dňa a plánovanie opatrení na nasledujúce dni a týždne.

Po digitálnych testoch a skúškach na skúšobnej stolici najazdí približne 200 prototypov a predsériových vozidiel EQC na štyroch kontinentoch viacero miliónov kilometrov. Súčasťou skúšobného programu je viac ako 500 individuálnych skúšok v Európe, Severnej Amerike, Ázii a Afrike. Vozidlo EQC bolo počas troch zím a troch liet vystavované teplotám od mínus 35° až po viac než plus 50° Celzia.



Testovanie prebieha v Arjeplogu v Laponsku na cestných komunikáciách a špeciálne zriadených skúšobných tratiach. Testovanie sa však začalo už skôr: v Sindelfingene sa optimalizujú konštrukčné diely a do vozidiel sa zabudovávajú najnovšie varianty.

Oproti predchádzajúcim skúškam vozidla EQC v zimných jazdných podmienkach sa tentokrát len optimalizujú a potvrdzujú posledné detaily. K tomu patrí doladenie a testovanie niektorých tematických oblastí, ktoré v prípade elektrických vozidiel predstavujú osobitnú výzvu: správanie pri studenom štarte a tepelný komfort, predklimatizovanie, čo najlepší dojazd aj v prípade chladných podmienok, možné obmedzenia vplyvom ľadu a snehu, súhra elektrického hnacieho ústrojenstva a regulácie ESP, teplotný manažment a nabíjanie v chlade, maximálna trakcia, dynamické jazdné vlastnosti a rekuperácia.

Komentáre