Autá

Na scénu prichádza Mercedes-Benz EQC

"Nový EQC, s predpokladaným elektrickým dojazdom vyše 450 km, príde na cesty ako prvý Mercedes-Benz produktovej a technologickej značky EQ (Electric Intelligence) v polovici roku 2019. "

Peter Škorňa, 11. septembra 2018 8:00
Mercedes-Benz EQC Foto: Daimler AG
Medzi výstižné znaky nového EQC (dĺžka/šírka/výška/rázvor: 4 761/1 884/1 624/ 2 873 mm, batožinový priestor podľa výbavy cca 500 l) patrí okrem iného športová, pretiahnutá silueta, veľký čierny panel v prednej časti či svetelný vodič ako optické spojenie k denného osvetleniu v tvare fakle typickému pre Mercedes-Benz ako aj úplne nový dizajn interiéru.

Koncepčne EQC zodpovedá všetkým požiadavkám akumulátorového elektrického pohonu. Dvojnásobne odhlučnené kompaktné elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS) s náhonom na všetky kolesá poskytuje vozidlu suverénne jazdné vlastnosti.



Predbežne udávaná kombinovaná spotreba (podľa NEDC) elektrickej energie dvoch asynchrónnych elektromotorov ústrojenstva je 22,2 kWh/100 km (pri nulových emisiách CO2). Prvý elektromotor ústrojenstva, umiestnený na prednej náprave, je optimalizovaný pre slabé až stredne ťažké zaťaženie. Druhý, na zadnej, určuje dynamiku. Oba spoločne dosahujú celkový výkon 300 kW a maximálny krútiaci moment 765 Nm.

Nové EQC zároveň využíva najnovšiu generáciu jazdných asistenčných systémov s novými funkciami pri riadení jazdy v zápche, extrémne tichý interiér okrem iného umožňuje predklimatizovanie a vozidlu nechýba ani pokrokový multimediálny systém MBUX - s množstvom obsahov špecifických pre EQ. Vozidlo disponuje aj navigáciou optimalizovanou pre EQ či Mercedes me Charge - pohodlným prístupom k nabíjacím stojanom mnohých poskytovateľov.

Lítium-iónový akumulátor vozidla EQC má kapacitu 80 kWh. Vozidlo je sériovo vybavené vodou chladenou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW a je tak pripravené na nabíjanie striedavým prúdom doma a na verejných nabíjacích staniciach.

Až tri krát rýchlejšie ako z domovej zásuvky prebehne nabíjanie prostredníctvom wallboxu Mercedes-Benz. A ešte rýchlejšie to pôjde cez nabíjanie jednosmerným prúdom – na EQC sériovo – napríklad cez CCS (Combined Charging Systems) v Európe a USA alebo CHAdeMO v Japonsku prípadne GB/T v Číne.



V závislosti od stavu nabitia sa EQC na zodpovedajúcej nabíjacej stanici nabíja s maximálnym výkonom až 110 kW. Čas nabíjania vtedy predstavuje približne 40 minút z 10 na 80 percent stavu nabitia (predbežný údaj).
EQC ponúka päť jazdných programov: COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT a individuálne prispôsobiteľný. Pri úspornejších programoch je dôležitý taktilný plynový pedál, ktorý usmerňuje v ekonomickom jazdení.
Výrobu nového EQC, ktorá začne v roku 2019, pripravuje ako prvý závod Mercedes-Benz Brémy. Súbežne s tým sa už rozbieha produkciou vlastných akumulátorov v závode Kamenz pri nemeckých Drážďanoch.

Komentáre