Autá

Aktívny asistent brzdenia 4

"Najnovšie dostupná štvrtá generácia oproti predošlým ešte výkonnejšieho aktívneho asistenta brzdenia 4 využíva viacrežimovú radarovú senzoriku s kombinovaným radarom s ďalekým a krátkym dosahom. "

Peter Škorňa, 3. septembra 2018 7:00
Aktívny asistent brzdenia 4 Foto: Daimler AG
Aktívny asistent núdzového brzdenia (ako voliteľná súčasť výbavy) predchádza nehodám v zájazdových autobusoch značky Mercedes-Benz a Setra už desať rokov. Prvýkrát automaticky spustí varovanie a čiastočné brzdenie aj pred chodcami. Od roku 2019 sa stane ABA 4 (Active Brake Assist 4) súčasťou sériovej výbavy všetkých zájazdových autobusov modelových radov Mercedes-Benz Tourismo RHD, Setra ComfortClass 500 alebo TopClass 500.

Ako je presvedčený Till Oberwörder, vedúci divízie Daimler Buses: „Týmto krokom sa z už aj tak bezpečných autobusov stanú ešte bezpečnejšie vozidlá. My sme o tom presvedčení: Active Brake Assist 4 nielenže zabráni nehodám, ale bude zachraňovať životy.“

V svetovej premiére prichádza zasa v triede mestských autobusov asistent Preventive Brake Assist. Na želanie sa ponúka pre všetky modely Mercedes Benz Citaro, vrátane veľkopriestorového CapaCity, ako aj pre Mercedes-Benz Conecto. Postupnosť výstrah a zásah bŕzd sú dimenzované na uplatnenie v mestskej premávke. Asistent zámerne nespustí automatické brzdenie naplno. Znižuje sa tým nebezpečenstvo zranenia cestujúcich v autobuse, najmä stojacich cestujúcich. Vodič má však kedykoľvek možnosť brzdenia naplno.

Všetky modely Citaro (vrátane veľkopriestorového CapaCity či cestovného Tourismo) ako aj modelové rady ComfortClass 500 a TopClass 500 (i Setra S 531 DT) už môžu navyše získať (ako doplnkovú výbavu) aj pre autobusy úplne prvého asistenta Sideguard Assist: asistenta odbočovania s funkciou rozpoznávania osôb.
Srdcom asistenta sú radarové snímače krátkeho dosahu umiestnené v obložení za pravým predným kolesom. Bočná sledovaná oblasť má šírku 3,75 m.

V mestskom autobuse pokrýva zboku celú dĺžku autobusu a siaha ešte dva metre dopredu aj dozadu. V zájazdovom autobuse systém okrem priestoru popri celej dĺžke vozidla monitoruje (v závislosti od rýchlosti jazdy) aj priestor do piatich pred a až do 15 m za vozidlom.

Komentáre