Autá

Mazda 2 kopíruje dizajn väčších modelov, vyzerá skvelo

"Nová generácia vozidiel Mazda 2 navrhnutá v dizajnovom koncepte KODO vyzerá skvelo. Nadviaže novinka na úspechy svojich predchodcov, ktorých sa predalo 2,4 milióna? "

Erik Stríž, 22. júla 2014 14:00
Mazda 2 (Demio) Foto: Mazda


Štvrtá generácia malých mestských vozidiel v podaní japonskej automobilky bola zatiaľ predstavená vo verzii s volantom na pravej strane, avšak u nás sa, samozrejme, objaví v štandardnej podobe. Mazda 2 bude alternatívou k populárnym mestským automobilom, pričom potencionálnych majiteľov sa bude snažiť osloviť agresívnym športovým výzorom a interiérom, ktorý si získal našu pozornosť napriek svojej, na prvý pohľad, prázdnosti.

Mazda 2 (Demio) Foto: Mazda

Sériový model je takmer totožný s konceptom


Nová Mazda 2 až na niekoľko detailov kopíruje koncept Hazumi, ktorý Mazda predstavila na poslednom ženevskom autosalóne. To nie je zvykom dokonca ani u prémiových automobiliek, aby sériová podoba automobilu takto detailne kopírovala koncept. Pre Mazdu je však iba dobré, pretože odvážna predstava umelcov sa teraz bude preháňať veľkými mestami a ovplyvňovať ich charakter. Rovnaký dizajn prednej masky, iba s upravenými rozmermi, Mazda využila aj pri modeloch 3, 6, a CX-5.



Malý hatchback spadajúci do segmentu subkompaktných vozidiel (supermini) môže konkurovať napríklad Fordu Fiesta a Peugeotu 208. Agresívna maska sa bude pozdávať predovšetkým pánskej časti zákazníckeho spektra, v inej ako červenej verzii však automobil pôsobí decentne a kultivovane. Dôraz na detailné spracovanie karosérie je badateľný predovšetkým pri sledovaní vozidla z profilu. Predná kapota a jej bočné línie sú napriek malým rozmerom automobilu robustné a pôsobia až muskulatúrne. Podobnosť s Mazdou 3 nie je náhodná.

Mazda 2 (Demio) Foto: Mazda

Nenásilná a nenápadná germanizácia v interiéri


Interiér novinky je jednoduchý, podriadený účelovosti, ale zároveň je zreteľná snaha dizajnérov o dosiahnutie vysokej estetickej úrovne. Kokpit Mazdy 2 je prezentovaný vo viacerých variantoch, pravdepodobne sa však zhodneme na tom, že bielo-čierna verzia je najkrajšia. Práve v nej vyniká kontrastné kožené čalúnenie niektorých prvkov na dverách, stredovej konzole a na prednom paneli.

Jednoduchosť nemusí hneď znamenať technickú nevyspelosť a Mazda toto tvrdenie len potvrdzuje. Interiér, ktorý je na prvý pohľad chudobnejší, ako napríklad ten v modeli 3, je vybavený automatickou a manuálnou klimatizáciou, farebným displejom s kompletným multimediálnym a komunikačným rozhraním, head-up displejom, modernými analógovými ukazovateľmi pred volantom a multifunkčným volantom s celkovo 15 tlačidlami (ak nepočítame klaksón). Stredový displej bude podľa dostupných informácií dotykový, avšak jeho centrálnym ovládačom bude koliesko umiestnené niekoľko centimetrov za radiacou pákou.

Vďaka množstvu čalúnených prvkov pôsobí interiér na fotografiách trocha nemecky a pohľad na displej dokonca nabáda na myšlienky, či sa Japonci nenechali inšpirovať aktuálnym dizajnovým manuálom z Mercedesu. Pravda však bude, pravdepodobne, celkom iná. Mazda v tomto prípade sledovala jednoduchosť a účelnosť, ktorá si vyžiadala práve takýto vzhľad interiéru.

Mazda 2 (Demio) Foto: Mazda

Výkon okolo stovky koní


Mazda zatiaľ o detailoch nového modelu 2 neinformuje vo veľkom, poznáme iba základné motorizácie. Ponuka bude pozostávať z troch motorov, dvoch benzínových a jedného naftového. Benzínové agregáty Skyactiv-G s objemom valcov 1,5 litra by mali dosahovať výkon sto konských síl, čo je na automobil s váhou pohybujúcou sa úrovni jednej tony dostatok. Tento istý benzínový motor bude dostupný v dvoch nastaveniach výkonu.

Naftový Skyactiv-D bude mať takisto objem valcov 1,5 litra a jeho výkon prevýši tie benzínové, maximum by mal byť 105 konských síl.

Automobil sa do predaja dostane so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a za príplatok s automatikou.

ĎALŠIE ČLÁNKY:


Smarty sa po rokoch menia, chcú byť štýlovejšie
Opel Corsa je po 32 rokoch stále vo forme
Seat Leon X-Perience je stvorený na slovenské cesty
Toyota Aygo prináša japonskú extraverziu na Slovensko
Nový Passat má veľké ambície. Pokorí aj BMW radu 3?
Mercedes CLS63 AMG: Nový sen veľkých chlapcov

Komentáre