Autá

Toyota Aygo prináša japonskú extraverziu na Slovensko

"Toyota Aygo je kompaktný automobil do mesta, ktorý si bude hľadať majiteľov najmä medzi mladšími ročníkmi. Pomôže mu v tom excentrický dizajn. "

Erik Stríž, 10. júla 2014 12:00
Toyota Aygo 2015 Foto: Toyota


Toyota Aygo je vozidlo, ktoré sa u nás nedočkalo tak veľkej pozornosti, ako napríklad model Yaris. Ten sa stal takmer ľudovým vďaka nenáročnej údržbe, rozumnej nadobúdacej cene a nízkym prevádzkovým nákladom. Avšak vyzerá to tak, že piedestál okupovaný Yarisom by mohol byť onedlho ohrozený modelom Aygo, ktorý je síce menší a zapadá do inej kategórie, ale práve vďaka atraktívnemu zovňajšku upúta pozornosť možných kupcov. Predná maska evokujúca písmeno X je natoľko excentrická, že si ju musí každý všimnúť a nechať na nej pohľad. Napriek zdanlivej jednoduchosti má automobil až desať častí karosérie, ktoré je možné individuálne zafarbiť a zadovážiť si tak vozidlo, ktoré sa nebude podobať na žiadne iné.

Toyota Aygo 2015 Foto: Toyota

Je slovenský zákazník pripravený na takúto exotiku?


Nové Aygo bolo navrhnuté v súlade s požiadavkami, ktoré má na auto moderný mladý človek. Podľa slov Toyoty bolo cieľom zapáčiť sa mladým ľuďom z Japonska. Tí vyžadujú bezpečnú, pohodlnú a dynamickú jazdu, vysokú kvalitu spracovania interiéru a aj jeho multimediálnu vyspelosť. Kompaktnosť celého vozidla je v tejto kategórii samozrejmosťou. Celkovo sa do vozidla zmestia štyria ľudia vrátane vodiča.

Toyota Aygo 2015 Foto: Toyota

Interiér ako z filmu pre deti


Interiér nového Ayga je orientovaný na vodiča, ale so stredovou konzolou si bude rozumieť aj spolujazdec. Tvary, ktoré nachádzame v interiéri, môžu európskeho zákazníka trocha prekvapiť, možno dokonca až vystrašiť. Plnofarebný displej je obklopený pozornosť pútajúcim rámom s vysokým leskom, symetrické usporiadanie otočných voličov a tlačidiel pôsobí ako komplikovaná hračka pre deti. Pod touto stredovou konzolou nachádzame vstupy USB, AUX a 12 V elektrický konektor, ukladací priestor a nakoniec radiacu páku v klasickom prevedení. Za absolútny dizajnový úlet však považujeme tvar otvorov ventilácie, vyzerajú skôr ako tlačidlá na odpálenie rakety z kreslených rozprávok.

Nech však máme na interiér nového Ayga akýkoľvek názor, jeho aktuálna podoba bola zámerom dizajnérov a tí dobre vedia, koho ním chcú osloviť. Je takisto potrebné podotknúť, že charakter interiéru je iba málokedy možné odhadnúť z fotografií. Osobná skúsenosť je vždy hodnotnejšia a občas celkom zmení náš pôvodný názor.

Toyota Aygo 2015 Foto: Toyota

Musí stačiť litrový trojvalec


Nový Aygo je vybavené vylepšenou verziou oceňovaného trojvalca od Toyoty, VVT-i. Tento iba jednolitrový benzínový motor patrí medzi najľahšie vo svojej triede, produkuje nízke emisie CO2, relatívne dobrý výkon a vysokú efektivitu spaľovania paliva. Motor sa kombinuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatikou x-shift.

Toyota Aygo 2015 Foto: Toyota

Totoya Aygo je zaujímavým vozidlom aj z pohľadu obchodného modelu, ktorým ho vybavil výrobca. V základnej výbave s príznačným názvom “x” je Aygo vozidlo, ktoré by sa dalo porovnávať so starými Smartmi. Keď chcete napríklad otáčkometer pred volantom, manuálne ovládanú klimatizáciu, delené zadné sedadlá či centrálny displej, musíte si priplatiť za výbavu “x-play”. To znamená príplatok 1200 eur v porovnaní so základovou cenou 7990 eur. Navyše, ak by ste ste chceli zadné dvere, priplatíte si ďalších 300 eur. Najvyššia výbava nesie pomenovanie “x-wave” a zaplatíte za ňu takmer 12-tisíc eur, čo už nie je tak zanedbateľná položka ani vtedy, keď si vozidlo beriete na úver.

ĎALŠIE ČLÁNKY:


Nový Peugeot 508 ako sedan, kombi a extrémne kombi
Exotický kabriolet Daihatsu Copen: Jednoduchý a dostupný
Vyrysovaný kulturista Ford Edge
Mercedes CLS63 AMG: Nový sen veľkých chlapcov
Nový Passat má veľké ambície. Pokorí aj BMW radu 3?

Komentáre