Autá

Jaguar XF Sportback ešte lepší ako sedan

"Automobily značky Jaguar v nás asociujú predstavy o klasickej limuzíne konzervatívneho vzhľadu. Z tejto predstavy sa však najnovší model XF Sportbrake vymyká vo všetkých ohľadoch. "

Erik Stríž, 25. októbra 2013 10:00
Jaguar XF Sportbrake Foto: Jaguar


Aktuálna generácia sedanu XF sa približuje dizajnu limuzíny XJ, prejavuje sa to predovšetkým v tvare predných svetlometov. Nemyslíme si ale, že by dizajnéri Jaguaru chceli pretlačiť model XF na mene, ktoré si stihlo vybudovať XJ, iba sa snaží o unifikáciu dizajnu. Napríklad také BMW začína používať podobné tvarovanie prednej masky svojich automobilov a interiér vozidiel už dávno zjednotil do nevídanej miery. Ak dnes nasadnete do niektorého z interiérov od BMW, nezistíte, v akom vozidle to vlastne ste.

Napriek zdanlivej podobnosti je možné XF celkom jednoznačne odlíšiť od XJ. V prvom rade je XJ väčšie a dizajn zadných svetiel je navrhnutý do vertikálneho usporiadania. XF má zadné svetlá skôr vodorovné a odkazujúce na prechádzajúcu generáciu modelu. Druhým významným rozdielom je, že limuzína XJ sa nevyrába vo verzii Sportback.

Sedan verzus kombi


Nemusí s tým súhlasiť každý, ale Sportbrake sa nám zdá o niečo atraktívnejší ako sedan. Vo verzii sedan sa XF teší pomerne pozitívnemu ohlasu verejnosti. Má dobré predajné čísla a je vnímaný ako vhodná alternatíva k nemeckým prémiovým značkám. Napriek tomu, že je Jaguaru často vyčítaná jeho britská chladnosť a akási odpútanosť vodiča od vozidla, v skutočnosti tento pocit nie je tak veľmi intenzívny. S vozidlom sa dá zladiť veľmi rýchlo a aj napriek tvrdšiemu riadeniu sa môže stať prakticky okamžite ideálnym automobilom do práce a aj na súkromné využitie.

Jaguar XF Sportbrake Foto: Jaguar
Práve využitie v sfére súkromia, rodiny a športových aktivít má Jaguar XF Sportbrake opodstatnenie. Sedan totiž ponúka pomerne malý batožinový priestor, zatiaľ čo “kombi” verzia Sportbrake poskytne dostatok miesta na ukladanie kompletného golfového náradia alebo inej športovej výbavy. Ak sa jeho vodič vyberie na dovolenku do hôr, v kufri Jaguaru XF odvezie všetko potrebné bez akýchkoľvek problémov s nedostatkom priestoru.

Vlastný interiér bez kopírovania


Bolo spomenuté, že napríklad také BMW unifikuje dizajn a detaily interiérov rôznych modelových tried. Jaguar si v tomto ohľade nedá povedať a rozhoduje sa pre pestrosť. To, čo nájdete v Jaguari XF, je celkom odlišné od interiéru limuzíny XJ alebo superšportu F-Type.

Jaguar XF Sportbrake Foto: Jaguar
Cieľom XF Sportbrake je poskytnúť vodičovi a pasažierom vysokú úroveň komfortu, ale zároveň sa snaží vhodne vysporiadať s nie práve najväčším vnútorným priestorom. Posed a priestor v okolí pasažierov aj vodiča je podobný tomu v Mercedese triedy E alebo BMW rad5, napokon práve tejto dvojici XF konkuruje.

Prvotriedne jazdné vlastnosti


Prioritami automobilu Jaguar XF Sportbrake sú komfort v kontexte priestoru aj jazdných vlastností. Pri sedane XF sa máme možnosť stretnúť s cennou kombináciou mierne športového charakteru, avšak s dôrazom na kultivovaného a citlivého vodiča.

Jaguar XF Sportbrake Foto: Jaguar
Preto je Jaguar XF sedan voľbou pre mladých vodičov s dynamickou jazdou, ale aj starších pánov v najlepších rokoch, ktorí si radšej počkajú, ako keby by mali pri naskočení oranžovej farby na semafóre tlačiť pedál na podlahu.

Ťažší zadok, lepšia stabilita


Vo verzii Sportbrake síce Jaguar prispôsobil automobil skôr tomu druhému typu vodičov, napriek tomu je športový charakter vozidla nepopierateľný. Ostrieľaný vodič sedanu XF síce po prechode na verziu Sportback bude cítiť, že zadok vozidla je ťažší, masívnejší a vďaka tomu akoby o niečo stabilnejší. Napriek tomu, že Jaguar XF Sportbrake nie je vhodné porovnávať s vozidlami nižšej kategórie, zážitok z jazdy je porovnateľný s Hondou Accord Tourer. A tá si bez problémov získa srdce každého motoristu.

Jaguar XF Sportbrake Foto: Jaguar
Jaguar XF Sportbrake sa predáva s 2,2 a 3,0-litrovými dieselovými motormi. 2,2-litrové varianty ponúkajú výkon 163 a 200 koní, ďalšie dva 3-litrové V6 240 a 275 koní. Aj so základným 163-koňovým dieselom pripravíte pasažierom mimoriadny zážitok z jazdy v automobile, ktorý ich pri zrýchlení zatlačí do sedadiel. V najnižšej verzii sa XF Sportbrake dostane z nuly na 100 km/h za 11 sekúnd, v prípade hierarchicky najvyššieho variantu 3.0 V6 Diesel S za 6,6 sekundy.

Komentáre