Autá
Jaguar XE osloví najmä mladých podnikateľov
Erik Stríž, 24. júla 2014 6:00Jaguar XE 2015 Foto: TASR
Jaguar sa dá aj bez búrlivej diskusie označiť za luxusnú ultimatívnu automobilku. V porovnaní s takým Merdedes-Benzom, Audi či BMW možno neoslovuje takou vyšperkovanou technikou či všadeprítomným marketingom, napriek tomu si už dlhé roky drží vysoký kredit a po nadobudnutí indického kapitálu sa jej darí ešte viac.
Jaguar XE 2015 Foto: TASR
Vstup do nového zákazníckeho spektra
Jaguar XE by mohol predstavovať alternatívu k Mercedes-Benz triedy C, BMW radu 3 a Audi A4. Konkurovať BMW radu 3 by sa mohlo celkom vyplatiť: Jaguar predal za rok 2013 celkovo 76-tisíc kusov vozidiel, zatiaľ čo BMW takmer 120-tisíc kusov iba z trojkovej rady. To je celkom veľký priestor pre ďalšieho hráča.
Pripravovaný model XE bude najmenším sedanom od Jaguaru a vo všeobecnosti je považovaný za nástupcu modelu X-Type, ktorý sa prestal vyrábať ešte v roku 2009. Hovorí sa však, že práve niekdajší model XE bo ten, ktorý automobilku takmer položil na kolená. Údajne je hodnotený ako jej najhoršie vozidlo. Odvtedy automobily od Jaguaru prešli výrazným redizajnom, ktorý doprial aj samotnej automobilke celkom nový imidž. Dizajn manuál sa dodržal aj pri modeli XE, ktorý je podľa mnohých iba zmenšenou kópiou modelov XF a spektakulárnej limuzíny XJ.
Dizajn podľa manuálu a nová technika
Je to pravda, že Jaguar iba recykluje? Nie, nie je. Mode XE bude síce dodržiavať pomerne striktný dizajn sedanov a limuzín od Jaguaru, avšak po technickej stránke pôjde o celkom nový automobil plný najnovších technológií. Dokonca aj takých, ktoré sa ešte v žiadnom inom automobile neobjavili. Dnes vieme, že kostra Jaguaru XE bude mimoriadne ľahká a pevná. Týmto vlastnostiam vďačí predovšetkým celkom novej hliníkovej platforme iQ(AL), ktorá má v automobilke veľmi pozitívnu budúcnosť. Vieme, že okrem modelu XE sa platforma iQ(AL) v upravenej podobe objaví aj v útrobách celkom nového Land Rover Discovery Sport.
Jaguar XE 2015 Foto: TASR
Motory ľahšie o hmotnosť priemerného vodiča
Nielen nízka hmotnosť a pevnosť hliníkovej konštrukcie bude novinkou v britskom automobilovom svete. O pohon nových automobilov sa budú starať celkom nové motory série Ingenium, ktoré sú takou malou veľkou revolúciou. Tieto motory budú v značnej miere konfigurovateľné na viac typov vozidiel, pritom ich popri sedane obsiahne aj veľký Discovery Sport. V porovnaní so súčasnými motormi bude platforma Ingenium ľahšia až o, pozor, 80 kilogramov! Mechanické vlastnosti sú pritom posunuté opäť smerom k lepšiemu.
Základnými variantmi motorov Ingenium budú naftové a benzínové dvojlitrové štvorvalce. V záujme úpravy výkonu a jazdných vlastností vozidla bude možné pridať ďalšie dva valce alebo dokonca jeden ubrať. V ponuke predajcov by sa tak skoro mohli objaviť britské automobily s 1,5-litrovými trojvalcami.
Interiér nového Jaguaru XE bude pravdepodobne kopírovať ten z modelu XF Foto: TASR
Interiér zrejme po starom
Interiér pripravovanej novinky by mal zachovávať charakter modelov XF. Ústredným motívom je jednoduchosť, prehľadnosť a príznačný britský emocionálny chlad. Keď si vyskúšate jazdu v BMW radu 5 a následne v Jaguar XF, udrie vám do všetkých zmyslov celkom iný pocit z interiéru aj jazdy samotnej.
V britskom Liverpoole akoby počítali s tým, že vodič limuzíny bude tichý, pokojný, kultivovaný a za volantom nebude prejavovať pocity nadšenia. Ale možno sa pletieme a nový model XE bude oslovovať práve takých ľudí, pre ktorých je práve emocionálny náboj z jazdy tým najpádnejším argumentom ku kúpe.
ĎALŠIE ČLÁNKY:
Mazda 2 kopíruje dizajn väčších modelov, vyzerá skvelo
Smarty sa po rokoch menia, chcú byť štýlovejšie
Opel Corsa je po 32 rokoch stále vo forme
Seat Leon X-Perience je stvorený na slovenské cesty
Toyota Aygo prináša japonskú extraverziu na Slovensko
Nový Passat má veľké ambície. Pokorí aj BMW radu 3?
Mercedes CLS63 AMG: Nový sen veľkých chlapcov