Autá
Modernizácia nemusí byť vždy radikálna, toto SUV je toho dôkazom
Erik Stríž, 17. februára 2016 11:00Hyundai Santa Fe (2017) Foto: Hyundai
Hyundai Santa Fe je automobil, ktorý možno na slovenských cestách ľahko prehliadnete, avšak iba preto, že je pre ne takmer typické. Najväčšie SUV od juhokórejskej automobilky si na Slovensku nachádza vernú fanúšikovskú základňu, pretože v sebe kombinuje príťažlivý dizajn, spoľahlivú a vyspelú techniku a dojem nadštandardu. Vstup do modelového roku 2017 pre Santa Fe znamená významnú modernizáciu, ktorá sa však viac ako zvonku prejavila vo vnútri.Hyundai Santa Fe (2017) Foto: Hyundai
16 rokov postupného zlepšovania
Prvý model Santa Fe vzišiel z výrobných liniek v roku 2000, pričom do predaja bolo uvedené o rok neskôr. Išlo o vôbec prvé SUV od tejto značky a vo svojom čase ešte nemalo tak veľa konkurentov, ako je tomu dnes. Jeho priamymi rivali boli Ford Escape a Pontiac Aztek, pričom Ford z nich prežil dodnes a v Európe ho poznáme ako model Kuga.V rokoch 2001 až 2006 sa Santa Fe zaraďovalo medzi kompaktné crossovery, od roku 2007 až dodnes reprezentuje kategóriu stredne veľkých SUV. Keď do tohto automobilu nasadnete, musí vás prekvapiť jeho priestranný interiér a aj zvonka pôsobí mimoriadne robustne. Napriek tomu si automobil udržal veľmi dobré jazdné vlastnosti, vďaka čomu ho z trhu nevytlačili žiadne iné automobilky so svojimi modelmi.
Hyundai Santa Fe (2017) Foto: Hyundai
Jemnejší a sofistikovanejší vzhľad
Nové Santa Fe je zasa o niečo modernejšie a technicky vyspelejšie. Automobilka jeho modernizáciou opäť nespravila radikálne zmeny, skôr vylepšovala detaily.Keď sa na novinku pozriete prvýkrát, zmeny vám hneď neudrú do očí. Až po dôslednejšom pohľade si všimnete, že tvar svetlometov je miernejší, vytratili sa z neho ostré hrany a z grilu na prednej maske sa stratili hrubé chrómové rebrá - nahradili ich menej nápadné a početnejšie horizontálne línie. Na prednej maske ďalej môžete vidieť novú grafiku predných svetlometov s LED technikou a inovovaný dizajn predných hmlových svetiel.
Santa Fe sa týmito menšími zmenami podriaďuje aktuálnemu dizajnovému manuálu značky.
Hyundai Santa Fe (2017) Foto: Hyundai
Modernizácia sa dotkla najmä vnútra
Najvýznamnejšie inovácie sa udiali predovšetkým tam, kde nie sú vidieť na prvý pohľad. Automobilka tvrdí, že vymenila celkovo 350 častí vozidla, čo predstavuje až 25 percent z celkového počtu súčiastok, z ktorých sa vozidlo skladá. Platí to pre variant Santa Fe Sport, ktorý sa bude dodávať s 2,4-litrovým 185-koňovým a s 2-litrovým 240-koňovým motorom pod prednou kapotou.Nové Santa Fe sa bude snažiť osloviť vodičov aj prostredníctvom jazdných módov Drive Mode - tie umožňujú vybrať si, ako sa má automobil správať, v okamihu stlačením jediného tlačidla. Vodič si môže vybrať, či chce mať zo svojho veľkého SUV ekologický/ekonomický automobil vďaka módu Eco, komfortný stroj pomocou módu Normal alebo športové vozidlo po stlačení tlačidla Sport. Tieto módy nájde každý nový majiteľ Santa Fe bez ohľadu na to, ktorú z motorizácií si v predajni vyberie.
Najvýkonnejším motorom, ktorý môže nové Santa Fe ponúknuť, že až 3,3-litrový agregát Lambda II V6 s maximálnym výkonom na úrovni až 290 konských síl.
Vo všetkých variantoch automobilu bude k dispozícii automatická 6-stupňová prevodovka už ako štandard. Zákazník si bude môcť vybrať z pestrej palety personalizácie a tiež si sám vyberie, či chce verziu pre piatich, šiestich alebo siedmych pasažierov. Tá so siedmimi miestami má tri rady sedadiel. V ponuke bude štandardne pohon prednej nápravy a k dispozícii bude aj pohon všetkých štyroch kolies.
Uvedené silné motory vyzerajú v tlačovej správe výrobcu veľmi dobre, avšak nevieme, či sa všetky dostanú aj na slovenský trh. Dnes sa Santa Fe predáva iba s 2,0 a 2,2-litrovými motormi, pričom vyššie uvádzaný 3,3-litrový agregát možno ostane k dispozícii iba v Spojených štátoch.
ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov