Život

Spolupráca METRO s lokálnymi dodávateľmi

"Poctivé suroviny pre slovenské reštaurácie."

WEBMAGAZIN.sk-OTS, dnes 15:08
Foto: METRO
Spoločnosť METRO prepája slovenských producentov, kuchárov a reštaurácie s cieľom zachovať tradičné chute Slovenska. Podporou lokálnych dodávateľov prináša profesionálnom v gastronómii kvalitné suroviny z regiónov, čím posilňuje nielen gastronómiu, ale aj kultúrne dedičstvo a lokálnu ekonomiku. Aktuálne zároveň hľadá nových slovenských producentov, ktorí by sa chceli stať súčasťou tohto reťazca a dodávať svoje produkty do METRO.

Spolupráca s lokálnymi dodávateľmi

Spoločnosť METRO sa dlhodobo usiluje prepájať slovenských výrobcov s profesionálmi v gastronómii. Dnes spolupracuje s takmer 300 slovenskými pestovateľmi a výrobcami zo všetkých regiónov krajiny. Najväčšie zastúpenie majú slovenské produkty v kategóriách mäsové výrobky (60 %), delikatesy (58 %), víno (52 %), mliečne oddelenie (50 %), ovozel (30 %) a čerstvé mäso (27 %), pričom v roku 2024 zaznamenalo METRO až 25 % nárast obratu slovenských dodávateľov ovocia a zeleniny.



Slovenské výrobky si tak na prevádzkach METRO môže kúpiť takmer 20 000 zákazníkov z HoReCa segmentu – od hotelov, cez reštaurácie až po inštitúcie. Kvalitné slovenské a lokálne výrobky sú im k dispozícii na prevádzkach v Ivanke pri Dunaji, Bratislave, Nitre, Zvolene, Žiline, Košiciach, prípadne pomocou služby METRO Distribúcia.

„METRO je náš najvýznamnejší odberateľ. Aj vďaka nemu sa naša divina dostáva do reštaurácií naprieč celým Slovenskom. Zákazníci ju obľubujú čoraz viac pre jej kvalitu, chuť a pôvod,“ hovorí Boris Pinka, výkonný riaditeľ spoločnosti Elesko Forest.

„Každý deň sa staráme o to, aby boli naše produkty čerstvé, poctivé a pripravené podľa najvyšších štandardov. Tieto hodnoty nám vštepil už náš otec, ktorý so svojimi spolupracovníkmi vybudoval Agrofarmu Červený Kameň od základov. Vďaka spolupráci s METRO vieme dnes osloviť širšie publikum, no zároveň zostať verní tomu, na čom si od začiatku zakladáme,“ dopĺňa Daniel Mišún, konateľ mliekarne AGROFARMA, Červený Kameň.



„Naša spolupráca s METRO je v začiatkoch, no už teraz sme spokojní. Veríme, že aj vďaka tomuto partnerstvu sa nám podarí dosiahnuť väčšiu stabilitu v podnikaní a časom aj ďalší rast,“ dodáva Igor Lúčanský zo spoločnosti Liptov Greens, ktorá sa špecializuje na pestovanie mikrozeleniny.

METRO zachováva to, čo nás spája

Spoločnosť METRO prepája slovenských producentov s profesionálmi v gastronómii. Vďaka tejto spolupráci sa kvalitné suroviny z fariem a polí dostávajú priamo na stoly slovenských reštaurácií, pričom podporujú nielen lokálnu ekonomiku, ale aj slovenské kulinárske dedičstvo.

„To, čo si ako šéfkuchár na spolupráci s METRO vážim, je ich flexibilita. Na rozdiel od iných reťazcov dokážu zaradiť výrobky od menších producentov len do konkrétnej prevádzky, čo je pre malého dodávateľa obrovskou výhodou. Zároveň dbajú na kvalitu – od výroby až po distribúciu. Pre nás v kuchyni je to istota, že k nám suroviny dorazia čerstvé a v top kvalite,“ hovorí Jaroslav Žídek, šéfkuchár reštaurácie RIVERBANK.



Kampaň Generácie chutí, ktorú spoločnosť METRO odštartovala tento rok, sa zameriava na zachovávanie tradičných surovín a receptov, no tiež sa snaží osloviť slovenských chovateľov, pestovateľov ovocia a zeleniny, výrobcov mliečnych výrobkov či mäsa, ktorí majú záujem o spoluprácu, aby sa stali spolu s METRO súčasťou dodávania kvalitných surovín do profesionálnej gastronómie.

„Naším cieľom je zabezpečiť pre zákazníkov tie najlepšie suroviny priamo od domácich producentov. Veríme, že prvotriedne ingrediencie sú základom kvalitnej gastronómie. Preto aj do budúcna hľadáme lokálnych partnerov, či už pestovateľov zeleniny, ovocia alebo dodávateľov mäsa, aby sme spoločne mohli tvoriť budúcnosť gastronómie, ktorá bude lokálna, chutná a udržateľná,“ hovorí Silvia Pokrývková, riaditeľka nákupu METRO Slovakia.

Ragú z daniela.

Tento záväzok posilňuje aj otvorenie vlastného skladu ovocia a zeleniny, ktoré spoločnosť METRO spúšťa práve 12. júna. Po úspešnom otvorení mäsového skladu v októbri 2023 (s rozšírením v roku 2024), ide o ďalší krok v budovaní vlastnej infraštruktúry, vďaka ktorej môže METRO ešte efektívnejšie zabezpečovať čerstvosť, kvalitu a spoľahlivé dodávky pre svojich zákazníkov z HoReCa segmentu. Okrem toho prinesie nový sklad aj 14 nových pracovných miest – 4 v oblasti mäsa, 5 v sekcii ovocia a zeleniny, 4 v kontrole kvality a 1 v logistike.

Recepty, ktoré si zaslúžia zostať

V rámci kampane Generácie chutí, ktorá podporuje lokálnych dodávateľov a rodinné tradície, chce METRO zozbierať recepty s osobným príbehom a hodnotou. Zameriava sa na tradičné či menej známe recepty odovzdávané z generácie na generáciu – rodinné poklady, ktoré si zaslúžia zostať.

„Mnohé tradičné slovenské suroviny, ako sú drienky, duly, moruše, mirabelky, ale aj jahňacie mäso, baranina či králičie mäso, dnes často zostávajú nepovšimnuté. Väčšina týchto surovín však dobre odoláva škodcom a má množstvo bonusov pre naše zdravie. Aj preto dnes patria na tanier, do moderných jedál, ," vysvetľuje Katarína Nádaská, historička a etnologička.

„Varenie z lokálnych surovín nám dáva nielen istotu kvality a čerstvosti, ale aj možnosť rozprávať príbeh regiónu cez jedlo. Každý tanier je odkazom na pôvod, ľudí a tradície, ktoré si zaslúžia byť súčasťou modernej gastronómie,“ dodáva Vojtech Artz, ambasádor spoločnosti METRO.



Podporte lokálnu chuť a staňte sa dodávateľom METRO

METRO Slovakia aktívne hľadá slovenských pestovateľov ovocia, zeleniny a výrobcov mliečnych výrobkov či mäsa, ktorí majú záujem o spoluprácu a dodávanie kvalitných surovín do profesionálnej gastronómie.
Ak máte poctivé produkty a chcete rásť spolu s nami, ozvite sa nám na nakup@metro.sk Spoločne môžeme priniesť slovenskú chuť na stoly v reštauráciách po celom Slovensku.

Komentáre