Život
Tieto reklamy sa naozaj nevydarili
Danka Šoporová, 27. februára 2013 12:00Uma Thurman Foto: TASR/AP Photo
Význam marketingu je dnes každému podnikateľovi dobre známy. Samotná reklama už stabilne patrí k najrozšírenejším nástrojom ovplyvňovania kupujúcich. Týmto piatim sa to v uplynulých rokoch žiaľ nepodarilo. Boli totiž právom označené ako jedni z najhorších.1. Axe a jeho bezhlavé prsia
Spôsob, akým spoločnosť Axe propagovala nové vlasové výrobky pre pánov, nebol najšťastnejší. Dej scénky sa odohráva na pracovisku a hlavnými aktérmi sú bujné vlasy a bezhlavé poprsie. Text na záver videa nás presviedča, že práve pohľad na mužské vlasy pôsobí na dámy ako magnet. Ak berieme do úvahy znázornenie postáv, v prípade žien sú to prsia?
2. Fiat a sen každého muža
Vraj auto pre najšťastnejšie okamihy vášho života. K tomu pekná slečna oznamujúca s patričnou dávkou neistoty plánovanú plastickú operáciu svojmu partnerovi. Reklamní kritici vidia kombináciu veľkých ženských vnád a nového auta ako nezmyselnú spojitosť, ktorá túto reklamu právom katapultovala do kategórie tých najzbytočnejších.
3. Rakovina prsníka
Ďalšie video so ženskými prsiami v hlavnej úlohe. Hoci tentoraz aspoň so šľachetným úmyslom. Reklama sa snaží apelovať na mužov a ozrejmiť im ich význam pri zvyšovaní prevencie rakoviny prsníka u žien. Pekná myšlienka, avšak reakcia zo strany kritikov nenechala na seba dlho čakať. Podľa nich pôsobí tucet krásnych dekoltov bez tvárí rušivo a pozornosť upriamuje celkom odlišným smerom. Podľa viacerých odporcov robí táto reklama z rakoviny pŕs doslova sexy záležitosť.
4. Dievčatá, šup ho do vedy
Reklamný počin organizácie European Union Commision mal v pláne zvýšiť záujem dospievajúcich a mladých žien o štúdium vedy. Video vytvára nezmyselné asociácie rúžu a iných kozmetických pomocníkov s kvapalinami či skúmavkami. Celkom naivná predstava, navyše dotýkajúca sa skutočných vedkýň, nie?
5. Schweppes
Na veľmi nepodarenú propagáciu produktu sa nechala zlákať i populárna herečka Uma Thurman. Po vzhliadnutí videa možno konštatovať, že známy výrobca chutných nápojov vie byť k hlavných hviezdam svojich reklám skutočne štedrý. Iný dôvod participácie obľúbenej blondínky na tomto nešťastnom projekte ostáva záhadou.