Život

STANOVISKO: Reakcia na tlačovú konferenciu Igora Matoviča

"Originálna textová správa."

OTS, 11. novembra 2015 16:50
Foto:
Bratislava 11. novembra (OTS) - Odmietam sa zúčastňovať na volebnej kampani Igora Matoviča. Najviac času nad jeho vyjadreniami strávili právnici a výsledok je, že podávam naňho trestné oznámenie a budem brániť svoje meno a meno podniku na súde.

Ako je zvykom poslanca Matoviča, jeho vyhlásenia sú plné klamstiev a výmyslov.

1. Nie je pravda, že cena za služby kompy bude viac ako 25 mil. €. Cena nemôže túto výšku prekročiť pretože:

Bod 2.1. písmeno „c“ Zmluvy jednoznačne hovorí, že prepravca poskytuje služby v súlade s celou súťažnou dokumentáciou.
V doklade : „ Oznámenie o výsledku verejného obstarávania „ uverejneného v slovenskom aj európskom vestníku sa jednoznačne uvádza, že celková konečná hodnota zákazky je 25 mil. €.

2. Nie je pravda, že doložka o cene nafty navýši celkovú sumu. Celková suma nikdy nebude vyššia ako 25 mil. €, to znamená že Vodohospodárska výstavba, š.p. nezaplatí viac, ako je táto suma.

3. Nie je pravda, že sa cena zvýši aj keď kompa stojí v pohotovostnom režime.

- Zmluva v bode 6.1. písmeno „b“ jednoznačne hovorí, že cena za pohotovosť je nemenná.

Pohotovosť je služba pre prípad núdzového prevozu, napríklad pacienta sanitkou do nemocnice, hasičov k prípadnému zásahu a podobne.

4. Nie je pravda, že súťaž bola krátka a účelovo vyhlásená.

- Informatívne oznámenie je štandardný formálny začiatok každej súťaže. Oznámenie bolo uverejnené v slovenskom a tiež v európskom vestníku pod názvom „Služba na zabezpečenie verejnej vodnej dopravy po Dunaji motorovou kompou medzi prístavmi Vojka – Kyselica. V slovenskom vestníku bolo oznámenie zverejnené 3. 11. 2014 a v európskom 4.11.2014.

- Súťažne podklady boli zverejnené v slovenskom vestníku 20. 2. 2015 a v európskom vestníku 23.2.2015, s jasne definovanými podmienkami súťaže a presne stanoveným termínom viazanosti ponúk do 31.12.2015. Inak povedané, v zmysle súťažných podmienok, každý účastník súťaže mal dostatočný časový priestor na to, aby si zaobstaral kompu, pretože zmluvu bolo možné podpísať do 31.12.2015.

Čas od novembra 2014 do decembra 2015 je dostatočný nato aby dodávateľ , ktorý pôsobí v danej oblasti mal dostatok času sa na súťaž pripraviť.

- Napriek tomu, že súťažné podklady boli zverejnené celoeurópsky, záujem oboznámiť sa s podmienkami súťaže prejavili 3 spoločnosti. Z týchto troch firiem do súťaže predložila záväznú ponuku jedna. V elektronickej aukcii bola cena za službu ešte znížená.

5. Igor Matovič tvrdí, že kompa bola vysúťažená na počet cyklov 19 denne, ale jazdí 35 krát a aj tak naďalej bude jazdiť.

Nie je to pravda. 35 jázd denne je iba skúšobná prevádzka do 31.12. 2015. Potom sa prevádzka vyhodnotí a stanoví sa najoptimálnejší letný a zimný režim.
A aj potom stále platí, že suma za službu nepresiahne 25 mil. EUR.

Už dnes vieme, že prevádzka novej kompy je výhodnejšia ako tej starej, pretože:

- Náklady na prepravenie jedného vozidla sú nižšie ako pri starej kompe.
- Celkový objem prepravených áut je vyšší a už teraz je jasné, že stará kompa by tento počet áut nezvládla. Skúšobná prevádzka ukázala, že opakovane počas dňa je počet áut na kompe taký, že stará kompa by musela jazdu absolvovať dva krát.

6. Nie je pravda, že Vodohospodárska výstavba podpísala zmluvu so schránkovou firmou. Podľa našich informácií spoločnosť Ponton City a.s. v čase zmluvného vzťahu s Vodohospodárskou výstavbou bola vlastnená slovenskými právnickými a fyzickými osobami a dnes je vlastnená dvoma fyzickými osobami.

Ladislav Lazár
Generálny riaditeľ

UPOZORNENIE: Upozorňujeme čitateľov, že publikované stanovisko, označené skratkou OTS, je poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za jeho obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

Komentáre