Život
Päť tipov, ako zvýšiť produktivitu práce a byť úspešný
, 18. decembra 2013 12:00Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Úspech v kariére, ale aj v osobnom živote závisí od mnohých faktorov. Na to, aby ste mohli vytvárať hodnoty, potrebujete vhodné prostredie, ktoré vám to umožní. Ak vám nepomôže zamestnávateľ, musíte sa motivovať sami. Tu je päť tipov od piatich úspešných manažérov, ktorí začínajú každý pracovný deň aktivitami, ktoré im pomáhajú naštartovať biznis.
Zostavte si zoznam dôležitých vecí, ktoré musíte urobiť!
CEO manažér spoločnosti Hello Design David Lai hovorí:“Môj deň začína veľmi zaujímavo. Nie som ranný typ človeka, prebúdzanie preto nemám veľmi v láske. Keď ale vstanem, oblečiem sa a idem na bicykel.“ Zakladateľovi kreatívnej agentúry bicyklovanie pomáha na prečistenie mysle, vyčistí mu hlavu a eliminuje stres.
David Lai Foto: Youtube
Po športovej aktivite si do malého zápisníka napíše najdôležitejšie veci, ktoré má v ten deň urobiť. „To mi pomáha zamerať sa na najdôležitejšie veci, lebo zoznam mám vedľa klávesnice,“ dodáva. Práve značenie si veci a písanie zoznamu úloh ho udržiava v kreatívnom duchu po celý deň.
Streda na rozmýšľanie
CEO manažér spoločnosti HubSpot Brian Halligan pre lepší výkon pracuje raz v týždni z domu. Tým dňom je streda. „Ak nie som na cestách, naplánujem si prácu tak, aby som bol v stredu doma. Aj keď som na cestách, tak streda je deň, ktorý je otvorený, deň, ktorý mám pre seba a pre svoju myseľ.“
CEO manažér spoločnosti HubSpot Brian Halligan. Foto: Youtube
Ďalším zaujímavým postrehom, s ktorým Halligan prišiel je ten, že ľudia iba pracujú a pracujú a vôbec o veciach nerozmýšľajú. „Veľmi veľa času trávim nad rozmýšľaním. Či je to na rokovaní, pri telefonovaní alebo pri posielaní emailov. Rozmýšľanie je pri práci veľmi dôležité,“ dodáva manažér.
Klebety sú rakovinou kreativity, pracujte z domu!
Niektorým ľuďom práca v kancelárii prosto nesedí, myslí si zakladateľ spoločnosti WORK[etc] Daniel Barnett. Zakladateľ spoločnosti, ktorá vyvinula podnikateľský softvér si myslí, že najlepší spôsob, ako zvýšiť produktivitu zamestnancov je ten, že im zamestnávateľ umožní pracovať z domu. „Celý môj život som viedol boj so zaužívanými spôsobmi, ktoré ma nútili pracovať v kancelárii. Keď som mal ísť do kancelárie, oblial ma studený pot,“ vyznal sa manažér. Podľa neho je človek oveľa produktívnejší, ak je v prostredí, ktoré je jeho vlastné a odmieta tézu, ktorá tvrdí opak. „Nútené rozhovory o počasí a klebety sú rakovinou kreativity,“ uzatvára Barnett.
Neil Blumenthal na snímke vpravo. Foto: TASR/AP
Gramatika vám zaberá zbytočne veľa času
S dosť nekonvenčným typom, ako zvýšiť produktivitu práce, prišiel CEO manažér spoločnosti Warby Parker Neil Blumenthal. Jeho krédom je, „venovať sa čo najmenej gramatike." "Interpunkcia vám zbytočne zaberá čas. Som na to veľmi hrdý, že už sa nepotím nad takými vecami, ako kde správne umiestniť čiarku,“ vyznáva sa spoluzakladateľ spoločnosti, ktorá sa zaoberá predajom dioptrických pomôcok.
Princíp Paretovho čísla
Posledný do zoznamu je autor bestselleru „Štvorhodinový pracovný týždeň“ Timothy Ferriss. Spisovateľ, ktorý tvrdí, že peniaze majú iba vtedy hodnotu, keď si ich viete užiť, uplatňuje pri zvyšovaní produktivity zásadu Paretovho princípu 80/20. Ten hovorí napríklad o tom, že 80 percent ľudí využíva iba 20 percent možností, ktoré im pracovný trh ponúka. Timothy Ferriss zase tvrdí, že 20-percentná aktivita prináša ľuďom 80 percent výsledkov. A rovnako 20 percent vašich aktivít si vyžiada 80 percent vášho času. Akokoľvek sa na toto pravidlo pozeráte alebo ho kombinujete, výsledkom bude obraz o tom, ako viete efektívne využiť svoj čas. „Keď sa sústredíte na správne veci a eliminujete čas, ktorý trávite nad zbytočnosťami, budete úspešní,“ odkazuje Ferriss.