Technológie
Pygmalios na konferencii Infotrendy 2017 otvoril 13. komnatu
WEBMAGAZIN.sk-OTS, 15. júna 2017 9:37David Zelinko, account manager zo slovenskej technologickej spoločnosti Pygmalios, s.r.o. Foto: Pygmalios
David Zelinko z technologickej spoločnosti Pygmalios hovoril na konferencii Infotrendy 2017 o súčasnom stave retailu a o tom, ako behaviorálna analytika mení toto odvetvie od základov.Infotrendy 2017 patrí do pravidelnej série podujatí Trend Konferencie, ktoré organizuje renomovaný ekonomický týždenník Trend. Odborníci počas konferencie diskutovali okrem iného i o tom, aké technológie slovenské firmy nasadzujú a ktoré z nich považujú za najprínosnejšie. „Existuje priepastný rozdiel medzi sofistikovanou analytikou v e-commerce a fyzických prevádzkach. Kamenné predajne na Slovensku často nemajú nainštalované ani len základné počítadlá, aby vedeli pracovať s konverziou návštevníkov na zákazníkov a s výkonnosťou personálu. Vôbec netušia, kde sa zdržiavajú návštevníci a nemajú prehľad o ich skladbe,“ uviedol vo svojom vystúpení David Zelinko, account manager zo slovenskej technologickej spoločnosti Pygmalios, s.r.o. a doplnil: „Dovolím si tvrdiť, že pre veľkú časť retailerov znamená technologická analytika iba prácu s transakčnými dátami. Nanajvýš sledujú ukazovatele ako priemerná hodnota nákupného košíka, položkovitosť, tržby, obrátkovosť a podobne. Pomocou našich technológií však dokážeme retailerom otvoriť povestnú 13. komnatu, aby mohli zo svojho podnikania vyťažiť ešte viac.“
Mnoho tradičných retailerov si však nedokáže digitálne platformy a príležitosti z ich používania plynúce ani len predstaviť. Obrazne povedané zostávajú za dverami 13. komnaty. D. Zelinko preto uviedol aj konkrétne postupy od inštalácie senzorov, routrov, cez zber meta dát, teda neštruktúrovaných anonymizovaných údajov o fyzickom správaní návštevníkov, až po ich analytické spracovanie do prehľadných výstupov. Výsledky prezentoval na prípadových štúdiách klientov.
„V praxi sa mimoriadne osvedčil monitoring radov v reálnom čase. Klient vďaka tomuto modulu vie veľmi pružne a rýchlo optimalizovať rady pred pokladnicami. Kým státie v rade patrí medzi frustrujúce „činnosti“, rýchle vybavenie zvyšuje lojalitu,“ povedal D. Zelinko a pokračoval druhým príkladom: „Monitorujeme tiež zaľudnenosť obchodu, pričom sa zameriavame najmä na pravidelne sa opakujúce udalosti. Klient z analýzy veľmi rýchlo pochopil, koľko neobslúžených a demotivovaných zákazníkov odišlo z jeho prevádzky len kvôli tomu, že sa im nemal kto venovať.“
Víziou a poslaním spoločnosti Pygmalios je prispieť k zmene charakteru súčasného retailu. 13. komnata radikálnej digitalizácie je už otvorená a v mnohých sektoroch retailu už nie je otázkou zvýšenia tržieb, ale otázkou prežitia v tvrdom konkurenčnom boji.
Foto: Pygmalios