Technológie
Google vám pomôže s podnikaním aj bezplatne (2.)
Erik Stríž, 15. novembra 2012 10:00Logo Google Foto: Google
V prvej časti seriálu sme si za vzorovú firmu vybrali nové fitness centrum, ktoré sa potrebovalo spropagovať v podstate zadarmo. Tentokrát bude našou virtuálnou firmou živnostník, ktorý poskytuje malým spoločnostiam fullservis služby v online prostredí. Jeho cieľom je poskytnúť klientovi nielen prvotriedne služby, ale aj zhodnotiť jeho finančný rozpočet čo najefektívnejšie. Aj vo vzdelávaní mu pomôže Google.„Učte sa s Google“ video návodmi
Google poskytuje začínajúcim podnikateľom veľmi cenné informácie o tom, ako sa správne propagovať, ako správne pracovať a dokonca aj ako uzatvárať zmluvy. Služba „Učte sa s Google“ dnes funguje v beta verzii, ale obsahuje hodnotné informácie a podklady o všetkom, čo aspoň okrajovo súvisí s online marketingom. Dozviete sa z nich napríklad aj päť šikovných tipov pre online propagáciu, ako vylepšiť váš AdWords účet za 10 minút, ako si stanoviť rozpočet na reklamu, budovať marketingový plán alebo akú dôležitosť má hlavná stránka vašej firemnej internetovej propagácie.
Prostredie služby "Učte sa s Google" Foto: TASR
Google Engage
Google Engage je v pravom slova zmysle unikátna služba. Agentúram a živnostníkom pôsobiacim v oblasti marketingu poskytuje možnosť neustále sa vzdelávať, čerpať početné výhody klubu a poskytovať svojim klientom služby, ktorých znalosť pramení z odborných kurzov. Google chce, aby ste ako agentúra predávali ich reklamné produkty čo najlepšie a je pre to ochotný do vás vložiť peniaze, know-how aj personálne dispozície. Okrem toho, že Google poskytne zaregistrovaným a schváleným agentúram možnosť rozvoja, pozýva ich na konferencie a kurzy. Význam projektu Engage tkvie v myšlienke, že práve spolupráca pomôže všetkým. Google poskytne dostatok možností a vzdelania, na základe ktorého agentúra dodá klientovi profesionálne služby a ten získa vysokokvalitný produkt, ktorý mu zvýši tržby. Veľmi užitočná forma rozvoja malej firmy, ktorá sa orientuje v oblasti marketingu a online tvorby. Je potrebné zdôrazniť, že program Google Engage je bezplatný a čím je agentúra výkonnejšia, tým viac výhod sa z Googlu dostavuje.
Prostredie služby "Google Engage" Foto: TASR
Reklamné spoty na YouTube
YouTube pozná každý, je to fenomén a neoddeliteľná súčasť súčasnej tváre internetu. V zahraničí už roky malé, stredné i veľké firmy využívajú potenciál tohto videoservera, na Slovensku je jeho využívanie na propagáciu firmy alebo komerčného projektu stále nedostatočné. To samozrejme vytvára možnosť zachytiť nový trend včas. YouTube poskytuje ideálny priestor na umiestňovanie reklamných spotov, ktoré nemusia byť ani drahé, ani profesionálne vykreované – stačí dobrý nápad, rozumný strih a zameranie na správnu cieľovú skupinu. Televízia je bezpochyby vynikajúci priestor na oslovenie stoviek tisíc ľudí, ale reklamný priestor v nej je mimoriadne drahý, nehovoriac o prime time pozíciach. Internet má dnes tú výhodu, že sa ním virálne šíri kvalitný obsah a vzniká tak priestor na enormné zredukovanie rozpočtu. Inšpirujte sa napríklad slovenskými hudobnými interpretmi, ktorí na YouTube raz za čas zverejňujú krátke videá, častokrát i bez zásadného významu. Tieto videá sa podieľajú na tvorbe imidžu značky, na rastúcej sledovanosti, následne na možnom raste tržieb. Zverejňovanie videí na YouTube je bezplatné a mimoriadne jednoduché.
Populárna služba YouTube má aj pre podnikateľov aj iný rozmer, než len portál s vtipnými videami Foto: TASR
Google AdWords Pomocník a AdPlanner
Tieto dve služby sú vhodné pre spoločnosti, ktoré už cez Google inzerujú. Google poskytuje dostatok informácií o tom, ako správne nastaviť kampaň tak, aby zasiahla tú správnu cieľovú skupinu, ale poradím vám aj s tým, ako ušetriť. Služba AdWords Pomocník obsahuje hodnotné informácie spracované do tém, ktoré sú užitočné pri plánovaní reklamy a vôbec pri určovaní cieľov kampane. Nadväzujúca služba AdPlanner je samostatnou online aplikáciou, ktorá má za úlohu naplánovať vašu kampaň čo najefektívnejšie – či už máte záujem o zníženie nákladov, o aspoň 80% penetráciu cieľovej skupiny alebo čohokoľvek iného.
Služba AdPlanner zabezpečuje pokročilú správu reklamných kampaní, pričom dbá aj na ich efektivitu a šetrenie financiami Foto: TASR
V tejto časti seriálu o službách Google určených pre podnikateľov sme sa venovali pomerne špecifickej podnikateľskej činnosti, online marketingu. V ďalšej časti sa pozrieme na to, čo Google ponúka širšiemu rozsahu firiem opäť zadarmo.