Štýl
Viac ako 7000 šikovných ľudí v jednom priestore. Kto za ním stojí?
, 24. apríla 2013 12:00 Od jedného človeka k 7000 výrobcom. Presne to je príbeh online priestoru na predaj ručne vyrábaných vecí Sashe.sk. Začalo to nevinným predajom šperkov a skončilo pri najväčšom projekte tohto druhu na Slovensku. Viac o projekte Sashe.sk nám povedala jeho zakladateľka Saša Šmidáková.Zakladateľka Sashe.sk Saša Šmidáková. Foto: sashe.sk
Ako tento online priestor vlastne vznikol?
Príbeh vzniku portálu Sashe.sk je taký kúzelný. Pred pár rokmi som cítila kreatívny pretlak a začala som vyrábať šperky. Napodiv to malo veľký úspech a tak som sa snažila šperky predávať ďalej. Mám to šťastie, že priateľ je výborný webdizajnér a spravil mi stránku, maličký obchodík pre predaj mojich výrobkov, ktorý mal ozajstný úspech. Bývala som kompletne vypredaná a videla som, že ženy túžia po pekných veciach a treba im ich dať. Uvedomila som si, že to je šanca aj pre iných, postupne sa ku mne pridali aj viacerí autori a začala sa tak tvoriť akási komunita. Keď sme sa s priateľom rozhodli, že do toho pôjdeme, museli sme to začať robiť naozaj naplno. Takmer rok sme to pripravovali a v roku 2009 sme už spustili profesionálnu platformu.
Koľko výrobcov cez vás momentálne predáva?
Myslela som si, že sa pridá pár desiatok a stovák, ale že ich bude za štyri roky vyše 7000 sme naozaj netušili. Pridávajú sa či už dievčatá, ktoré si doma niečo vyrábajú ale aj profesionálne značky. Je to úžasné prekvapenie a zároveň veľký záväzok pre nás. Snažíme sa robiť všetko preto, aby boli všetci spokojní.
Kto má šancu predávať na Sashe.sk?
Autorov neselektujeme. Nehovoríme, čo sa môže a nemôže, samotní užívatelia si sami vyberú, čo je kvalitné a dobré.
Čo všetko tento online predaj obnáša?
Je to veľmi ťažké. Pokiaľ človek chce byť úspešný a má seriózny záujem o zákazníka, musí si značku budovať. Mal by byť profi vo všetkom vrámci svojej značky – vynikajúco tvoriť, mať dobrý nápad, technické prevedenie a adekvátne tomu sa aj prezentovať. Nemôžeme predsa vyrobiť šaty z drahého materiálu a potom ich odfotiť mobilom. Práve preto, že oslovujeme zákazníkov cez internet, prezentácia má o to väčšiu váhu.
Aké máte vízie do budúcnosti?
Na stránke máme ešte kopec práce, je to ako také naše dieťa. Mnoho nápadov čerpáme priamo od našich užívateľov, sledujeme čo by chceli a ako by si to predstavovali. Hlavným cieľom je však teraz práve marketingová akadémia.
Čo všetko marketingová akadémia obnáša?
Cieľom je, aby sme pomohli autorom s tým, čo im nie je až tak vlastné a to je práve dobrá prezentácia a marketing. Súčasťou akadémie bola aj konferencia, na ktorej mohli autori prezentovať svoju online komunikáciu, získať na ňu odborný feedback a vypočuť si rady do budúcna.
INŠPIRUJTE SA MLADÝMI DIZAJNÉRMI
Na konferencii "Are you ready?" zameranej na podporu kreatívneho biznisu predstavili svoju tvorbu štyria mladí dizajnéri, ktorých produkty môžete tiež nájsť na stránke Sashe.sk.
Páči sa vám ich tvorba?
POPULAR
Značka sa zameriava na najmä na výrobu tričiek, tašiek a rôznych doplnkov od šiltoviek po puzdrá na tašky či notebooky, to všetko pod taktovkou dvoch mladých slovenských dizajnérov. Títo mladí ľudia kladú dôraz najmä na kvalitu, originalitu a funkčnosť svojich výrobkov.
COCOPINDA
Mladá a dynamická značka, ktorá chce do ulíc priniesť viac sviežosti. Cocopinda sa zameriava na výrobu originálnych tričiek v limitovanej edícii. Unikátne tričká sa dajú kúpiť zvyčajne len počas doby približne jedného týždňa. Výsledkom majú byť pestrejšie ulice plné života!
I.V.
Okrem symbolických prvých dvoch písmen mena dizajnérky tejto značky môžeme pod skratkou I.V. rozumieť aj iné videnie. Mladá slovenská dizajnérka sa venuje najmä šperkom, v jej portfóliu nájdete brošne, prstene, čelenky aj náhrdelníky. Mať na veci iný pohľad sa asi naozaj vypláca, mladá dizajnérka svoje výrobky predala už aj do Austrálie.
AIDA STYLE
Šikovné ruky sa ukázali aj pri tejto značke. Všetky kúsky oblečenia pochádzajú z dielne mladej slovenskej dizajnérky, ktorá si hovorí Aida. Jej nohavice aj tričká sú naozaj originálne a žiara farbami. Novinkou v Aidinej tvorbe sú momentálne legíny s originálnou potlačou.