Štýl

Fashion Sunday predstavila urban módu slovenských značiek

"Módna šou v bratislavskej Starej tržnici prekvapila interakciou s hudobno-tanečnými formami aj súťažou módnych blogeriek."

Veronika Rosputinská, 25. júna 2013 10:00
Módne kúsky z dielne značky Puojd Foto: Dušan Tkáčik
Fashion Sunday odprezentovala nové kolekcie značiek zaoberajúcich sa urban módou a poskytla návštevníkom pohľad na inú módu, akú bežne vídame v obchodných centrách. A to všetko “made in Slovakia”.

Cieľom prehliadky bolo zoznámiť návštevníkov s tvorbou návrhárov rozdielnych žánrov a predviesť zaujímavú zmes rôznorodej subkultúry. Profesionálne modelky pôsobili uvoľnene a sprievodná súčasná hudba celej prehliadke dodala nenútený a svojský nádych.

Preč s komerciou


Na náš trh výrazne zasiahnutý komerciou, a to nielen v módnom odvetví, len ťažko preniká niečo rýdzo slovenské. Kto však záujem o tvorbu mladých talentov má, svoje cestičky si nájde.

Módne kúsky z dielne značky Puojd Foto: Dušan Tkáčik
So zvedavosťou som teda na netradičnú prehliadku prišla aj ja. Bola som ozaj milo prekvapená, koľko zaujímavých a talentovaných tvorcov na Slovensku máme a ani o nich nevieme.

Na jarnej edícii Urban Marketu sa predstavili nové kolekcie dvoch urban značiek, Buffet clothing a Puojd. Prvá menovaná sa štylizuje do pozície značky, ktorej veci majú odrážať bezstarostnosť a idealizmus a žánrovo sa dá zaradiť medzi urban street skate módu s elegantnejším nádychom.



Puojd je zaujímavý svojimi špecifickými potlačmi, v ktorých sa ukrýva kúsok Slovenska. Je to móda na každodenné nosenie, ale pre ľudí, ktorí sa chcú od tých druhých odlíšiť. Odprezentovaná kolekcia na leto bola inšpirovaná flórou slovenských lesov a lúk, bola veselá a svieža.


Top stylista


Spestrením prehliadky bola súťaž o Top Urban market stylistu, ktorá navyše ukázala, ako sa tieto netradičné kúsky mladých dizajnérov dajú nosiť v praxi. Jej víťazkou sa stala Zuzana Čižmáriková, ktorá svoju modelku obliekla do dlhej čiernej sukne, farebného topu a čiernej kožušinovej čiapky.



„Práve prostredníctvom tejto súťaže sme sa pokúsili o interakciu módnych prehliadok a predajcov, rovnako, ako sme chceli poukázať aj na súčasné trendy z prostredia streetovej módy,“ spresnila hlavná organizátorka prehliadky Beáta Kuraj.

Komentáre