Štýl

Fashion Map so slovenskou udržateľnou módou je tento rok aj online

"Úlohou módnej mapy je zviditeľňovať lokálne dizajn shopy a pomôcť im s návštevnosťou v kamenných obchodoch aj v e-shopoch. "

TASR, 20. decembra 2022 11:55
Krstnou mamou novej zelenej fashion mapy slovenských tvorcov bola Barbara Jagušáková. Foto: FB Slovak fashion council

Nezisková organizácia Slovak Fashion Council zameraná na podporu a rozvoj slovenského módneho ekosystému vydala aj tento rok zoznam prezentačných a predajných miest v podobe módnej mapy so slovenskými udržateľnými značkami. Fashion Map vydávajú od roku 2017 v papierovej forme, tento rok je prístupná aj online. Zoznam tak môže neustále rásť a adresár sa rozširovať na dennej báze.

"Online verzia módnej mapy otvára možnosti priebežného dopĺňania, aktualizácie a rozširovania adresára. Papierová verzia je zameraná na Bratislavu a jej okolie, pričom webový katalóg bude obsahovať aj značky a predajné či prezentačné miesta z celého Slovenska," hovorí riaditeľka SFC Zuzana Bobiková. "Webová mapa sa bude venovať téme udržateľnosti a užívateľ bude mať aj informáciu o tom, či uvedená značka je alebo nie je udržateľná," dodala.
Zakladateľky Slovak fashion council pri krstne novej zelenej "fashion" mapy so značkami slovenskej módy a dizajnérov. Foto: FB Slovak fashion council

Téme udržateľnosti sa chce SFC venovať dlhodobo. "Klimatická kríza so sebou nesie informácie aj o negatívnom vplyve odevného priemyslu na mnohé oblasti životného prostredia. Predpovedajúce trendy ukazujú rastúci záujem spotrebiteľov o udržateľnosť. Nasvedčujú tomu aj mnohé prieskumy od spoločností ako McKinsey, Deloitte, Vogue Business, Fashion Revolution alebo Gfk.," tvrdí Bobiková. Úlohou tvorcov, výrobcov, predajcov aj spotrebiteľov je podľa nej aplikovať tieto poznatky vo svojom živote. "To už môže byť niekedy časovo náročné, nakoľko celý spotrebiteľský systém na to nie je stavaný a jeho cieľom je zvyšovanie spotreby. Kto si ale uvedomí individuálny dopad, zistí, že je množstvo alternatív, ako svojím nákupom podporiť udržateľnosť a ozdravenie celého módneho systému," podčiarkuje šéfka SFC. Online verzia fashionmap.sk má byť podľa nej jedným z nástrojov, ako sa k informáciám dostať v slovenskom prostredí.

Úlohou módnej mapy je zviditeľňovať lokálne dizajn shopy a pomôcť im s návštevnosťou v kamenných obchodoch aj v e-shopoch. Spotrebiteľom má zasa pomôcť objaviť dizajnérske ateliéry a showroomy, kvalitné obchody a e-shopy so slovenskou a lokálnou módou, dizajnom, šperkom a doplnkami.

Komentáre