Cestovanie

Záujem turistov o najväčšie mesto pod Tatrami rastie

"Návštevníci pozitívne hodnotili čistotu námestia, kultúrny program počas leta, vianočnú výzdobu či festivaly, ktoré sa v našom meste konali. "

TASR, 17. januára 2020 7:00
Ilustračné foto. Foto: TASR/Branislav Račko
Záujem turistov o najväčšie mesto pod Tatrami rastie, vyplýva to zo štatistických údajov, ktoré zaznamenala Mestská informačná kancelária (MIK) v Poprade. Vlani vybavili jej pracovníci takmer 39.000 klientov, čo je v porovnaní s rokom 2018 zhruba o 2000 viac. Spolu s infopointom, ktorý je umiestnený na popradskej železničnej stanici, poskytli informácie či inú pomoc viac ako 51.000 ľuďom. Pre TASR to uviedla riaditeľka MIK Lucia Pitoňáková.

„Priniesli sme v priebehu roka množstvo noviniek. Už niekoľko rokov sa turisti pýtali na možnosť návštevy nejakého vyhliadkového miesta. Tento problém mesto Poprad vyriešilo nadviazaním spolupráce s rímskokatolíckou farnosťou a návštevníkom kostola sv. Egídia v centre Popradu je umožnený výstup na vežu, z ktorej sa naskytá výhľad na celé mesto, ale aj vzdialené okolie,“ konkretizovala Pitoňáková s tým, že túto možnosť využilo vlani 850 turistov. MIK okrem toho ponúkala šesť druhov sprevádzaných prehliadok – po Námestí sv. Egídia, do Spišskej Soboty, mestskej časti Kvetnica, tiež do výrobne brúseného krištáľu, liehovaru či minipivovaru.

Okrem toho v MIK doplnili ponuku pôvodných informačných materiálov o skladanú mapu turistických atrakcií mesta Poprad v slovensko-anglickom prevedení. „Po dvoch rokoch sme vydali aktualizovaný bedeker mesta Poprad v slovenskej i anglickej verzii. Ponuku prezentačných materiálov sme rozšírili o nové kreatívne produkty zamerané na detskú cieľovú skupinu,“ doplnila Pitoňáková. MIK tiež vydala v poradí druhú zberateľskú nulovú bankovku s motívom mesta a jeho erbov. Zaujímavosťou na prevádzke na námestí je podľa riaditeľky nová zotieracia mapa sveta, návštevníci môžu na nej vyznačiť oblasť, z ktorej pochádzajú. Medzi najexotickejšie krajiny, ktoré už na mape sú zotreté, patrí napríklad Nový Zéland, Japonsko, Južná Kórea, India, ale aj Irán, Saudská Arábia, Sýria či Maroko a ďalšie.

„V online svete je pokrok mimoriadne rýchly, a preto aj v tejto sfére sme počas roka priniesli niekoľko významných noviniek. V rámci pilotného projektu sme v spolupráci so start-upovou spoločnosťou vytvorili Chatbota – chatovacieho robota s menom 'Ičko'. Ten zvyšuje používateľský komfort pre návštevníkov, naviguje ich na našom webe, je k dispozícii 24 hodín denne a nám poskytuje spätnú väzbu o tom, čo návštevníci hľadajú,“ upozornila riaditeľka MIK.

Návštevníkom mesta podľa nej stále chýbajú koše na separovaný zber či pitná voda na námestí, ktorú však zabezpečujú práve v MIK, a mesto Poprad zaviedlo v lete aj „Vodný bar“ pri fontáne. Hostia sa tiež pýtali na bezplatné požičanie bicykla prostredníctvom mobilnej aplikácie či park, kde by mohli relaxovať, ale aj vyhliadkový vláčik alebo autobus. Chýbal im tiež napríklad program na Silvestra. „Naopak, pozitívne hodnotili čistotu námestia, kultúrny program počas leta, vianočnú výzdobu či festivaly, ktoré sa v našom meste konali. Zaujala tiež dlhá prevádzková doba našej kancelárie na námestí, celotýždňová prevádzka infopointu na železničnej stanici, ale aj poštová služba MIK – predali sme viac ako 3000 pohľadníc a takmer 1700 známok. Zároveň turisti vysoko ohodnotili našu webovú stránku,“ dodala Pitoňáková s tým, že prostredníctvom služby Google Moja firma našlo na internete kontaktné informácie o MIK Poprad niekoľko tisíc ľudí. Rekordný počet zaznamenali v októbri, vyhľadaní bolo vtedy viac ako 32.000.

Komentáre