Biznis
Apple je najcennejšia značka sveta
Erik Stríž, 8. októbra 2013 14:00
Značka Coca-Cola patrí k tým najznámejším na svete, ešte minulý rok bola dokonca hodnotená ako tá najhodnotnejšia. Nie je sa čomu čudovať, veď tento tmavý sladký nápoj poznajú aj v krajinách, v ktorých je zásadný problém s dodávkou pitnej vody. Interbrand však nesleduje ani tak popularitu značky, ako jej finančnú hodnotu. Tá je závislá nielen od známosti značky, ale aj od jej obchodnej činnosti a predpokladanej budúcnosti.

Desiatky miliárd dolárov za jednu značku
Google získal od Interbrand ohodnotenie vo výške 93 miliárd dolárov, medziročne sa teda zlepšil o celých 34 percent. Len o niečo menej, celkovo 28 percent, sa medziročne zvýšila hodnota Apple. Coca-Cola napriek poklesu v rebríčku navýšila svoju hodnotu o dve percentá.

Toyota je hodnotnejšia ako Mercedes a BMW
Zaujímavosťou je, že popri najväčších medziročných skokanoch Apple a Google sa medzi nich zaraďuje aj Amazon s rastom 27 percent a celkovou hodnotou 23 miliárd USD. Amazon získal 19. priečku. Značka Gillette sa podľa rebríčka Interbrand hodnotí na vyššiu sumu ako napríklad Louis Vuitton, Pepsi má v porovnaní s konkurenčnou Coca-Colou iba štvrtinovú hodnotu (17,8 oproti 79,2 miliardy USD) a hodnoty Mercedesu a BMW sú prakticky rovnaké. Mercedes vedie iba o nejakých 70 miliónov dolárov.