Biznis
Lidl posilňuje svoj záväzok v oblasti zodpovedného stravovania
WEBMAGAZIN.sk-OTS, 23. januára 2025 13:04
Aby sme podieľali na riešení globálnych výziev ako je zmena klímy, strata biodiverzity a choroby súvisiace so stravovaním, musíme zmeniť náš potravinový systém. Spoločnosť Lidl si uvedomuje tieto naliehavé problémy a svoju zodpovednosť, a preto prispieva k zlepšeniu globálneho potravinového systému stanovením ambicióznych cieľov v celom svojom hodnotovom reťazci. Zákazníci budú mať naďalej možnosť výberu, ale rozšírením sortimentu o udržateľnejšie produkty budú môcť robiť uvedomelejšie rozhodnutia pri nákupe produktov. Na dosiahnutie tohto cieľa si spoločnosť Lidl s podporou odborných znalostí WWF kladie vyššie ciele svojej stratégie vedomej výživy vo všetkých 31 krajinách, v ktorých má predajne. Lidl zvyšuje svoje súčasné ambície v oblasti rastlinných bielkovín a stanovuje ambiciózne ciele vo všetkých troch kategóriách PHD.
Uvedomelá výživa ako hnacia sila zdravia a ochrany životného prostredia
Michaela Kleinová, manažérka pre trvalú udržateľnosť Lidl Slovenská republika vysvetľuje: „Aby sme dokázali zdravo nakŕmiť rastúcu svetovú populáciu v rámci limitov našej planéty, je nevyhnutná globálna transformácia potravinového systému. Spoločnosť Lidl sa už pred rokmi zaviazala prispieť k tomuto cieľu – na základe vedeckej logiky Planetary Health Diet. S WWF ako skúseným partnerom po našom boku chceme mať v budúcnosti ešte väčší vplyv a ponúkať našim zákazníkom neustále rastúci výber zdravých, udržateľnejších alternatív produktov za obvyklú Lidl nízku cenu.“
Mariella Meyer z WWF International dodáva: „Vítame, že sa spoločnosť Lidl pripojila k iniciatíve Planetary Health Diet a využíva metodiku WWF pre predajcov produktov zameraných na planétu. Ide o zásadný krok pri transformácii potravinového systému, ktorý je hlavnou príčinou úbytku voľne žijúcich zvierat a poškodenia prírody. Väčším zameraním na rastlinnú stravu uprednostňuje Lidl zdravie ľudí aj planéty. Dúfame, že to inšpiruje aj ostatných maloobchodníkov, aby nasledovali tento príklad a viac sa zamerali na rastlinné produkty ako na ponuku produktov živočíšneho pôvodu.“

Ambiciózne ciele v oblasti rastlinných zdrojov bielkovín a celozrnných produktov
Medzinárodný cieľ zvýšiť do roku 2030 podiel predávaných potravín rastlinného pôvodu o 20% oproti roku 2023, ktorý slúži ako základ, je súčasťou komplexnej stratégie CSR a výživovej koncepcie spoločnosti Lidl. Tento cieľ chce Lidl dosiahnuť prostredníctvom cielených zmien v kategóriách celozrnných produktov, ovocia a zeleniny a produktov, ktoré sú zdrojom bielkovín. Od roku 2025 bude Lidl každoročne podávať správy a zverejňovať údaje o svojom pokroku. Maloobchodný predajca potravín postupuje podľa metodiky WWF na podporu uvedomelého a zdravého stravovania.
• Zdroje bielkovín: Od roku 2022 spoločnosť Lidl vypočítava a analyzuje „rozdelenie bielkovín“, ktoré meria podiel rastlinných zdrojov bielkovín v porovnaní so živočíšnymi zdrojmi bielkovín v jej sortimente. Cieľom spoločnosti Lidl Slovenská republika je do roku 2030 zvýšiť podiel rastlinných zdrojov bielkovín vo vzťahu k živočíšnym zdrojom bielkovín na 15%. Patria sem strukoviny, orechy, semená a vegánske alternatívy mäsa, vajec a rýb. Od roku 2024 bude spoločnosť Lidl Slovenská republika každoročne zverejňovať rozdelenie bielkovín, aby zabezpečila transparentnosť. Okrem toho Lidl pokračuje v zlepšovaní vysokých štandardov životných podmienok zvierat [Stanovisko k udržateľnému nákupu rýb | Na ceste k lepšiemu zajtrajšku] pri mäsových produktoch, ktoré naďalej ponúka.
• Celozrnné produkty: Vláknina je nevyhnutná pre dlhý a zdravý život. Spoločnosť Lidl Slovenská republika chce do roku 2030 oproti základnému roku 2023 zvýšiť podiel celozrnných produktov na 10 %. Do roku 2030 bude tiež Lidl ponúkať aspoň jeden celozrnný produkt vo všetkých relevantných produktových skupinách.
• Ovocie a zelenina: Čerstvé ovocie a zelenina sú dôležitou súčasťou stratégie vedomej výživy v Lidli. Lidl naďalej poskytuje zákazníkom každý deň široký výber čerstvých produktov.
Viac informácií o zapojení spoločnosti Lidl do projektu Vedomá výživa nájdete na webovej stránke: https://spolocenskazodpovednost.sk/ferove-jednanie/stanoviska-lidla-pri-nakupe-vyzive