Biznis
Lidl nakúpil od slovenských dodávateľov tovar za vyše 320 miliónov eur
WEBMAGAZIN.sk-OTS, 19. mája 2020 12:29
Dodávatelia zo Slovenska zároveň zaviezli tretinu všetkého potravinového tovaru pre Lidl. Slovenské firmy dodali Lidlu o polovicu viac tovarov ako české, ktoré sa s 22% umiestnili na druhej priečke.
„Kritéria, podľa ktorých vyberáme dodávateľov do našej siete sú: kvalita, cena a schopnosť dodávať nami požadované množstvá. S mnohými firmami pritom spolupracujeme dlhodobo. Zároveň sa riadime pravidlom, že pokiaľ máme na stole dve rovnaké ponuky – jednu od domáceho a druhú od zahraničného dodávateľa, vždy uprednostňujeme slovenskú firmu,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákupu a marketingu.
Diskontný reťazec realizuje viacero projektov určených na podporu slovenských dodávateľov. Všetky z nich pritom platia vo všetkých 143 predajniach Lidla na Slovensku, čím sa odlišujú od viacerých iných podobných iniciatív. Lidl rozšíril svoju ponuku o tematický týždeň „Vyrobené na Slovensku“, mnoho slovenských výrobkov je súčasťou obľúbeného „Retro týždňa“, v každom letáku ponúka zákazníkom „5 cenových hitov zo Slovenska“ a každý mesiac je iný slovenský výrobok za skvelú cenu súčasťou kampane „Slovenský rok s Kuchyňou Lidla“. Obchodný reťazec taktiež oslovil slovenských dodávateľov výzvou „Dajte o sebe vedieť“, ktorú komunikoval aj prostredníctvom Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky. „V súčasných náročných časoch sme opätovne oslovili slovenských výrobcov, od ktorých pre šírenie koronavírusu prestali odoberať tovar hotely či reštaurácie, alebo im významne klesli objednávky zo zahraničia. Podarilo sa nám tak pomôcť viacerým firmám zo Slovenska, v najbližších týždňoch sa na našich pultoch objaví aj jahňacie mäso, ktoré slovenskí chovatelia nedokázali vyviezť do zahraničia “ uzavrel Martin Nagy.
