Biznis
365.bank uzavrela rok 2022 rastom hospodárskeho výsledku
WEBMAGAZIN.sk-OTS, 30. marca 2023 17:20
„V uplynulom roku sme pokračovali v rozvíjaní nastavenej stratégie plnoformátovej, udržateľnej a ekologickej retailovej banky. Priniesli sme niekoľko noviniek z oblasti investovania do podielových fondov cez mobilnú aplikáciu, ako aj mikroinvestovanie v podobe tzv. Investičného syslenia. Vďaka silnejšiemu fokusu na mladšiu a strednú generáciu pokračujeme v silnom tempe rastu počtu aktívnych klientov ako aj v ich úverovaní. Napriek viacerým geopolitickým a ekonomickým výzvam môžem označiť uplynulý rok za jeden z najúspešnejších v histórií banky,“ uvádza Andrej Zaťko, group CEO 365.bank a Poštovej banky.
Technológie a inovácie
Doterajší proces onboardingu (tj digitálneho založenia účtu v mobilnej aplikácii), ktorý bol založený na overení totožnosti klienta prostredníctvom videohovoru, doplnila banka o tvárovú biometriu. Vďaka tomu zvýšila nielen používateľský zážitok a komfort klienta, ale aj percento úspešnosti dokončenia online zakladania účtu cez mobil.
365.bank zároveň rozšírila aj portfólio svojich digitálnych produktov, a to hneď o dve inovácie. Do aplikácie pribudla možnosť investovať do podielových fondov. Klienti si môžu vybrať z ponuky 4 fondov. Reflektujúc aktuálnu situáciu narastajúcej inflácie a tiež dopyt po riešeniach prinášajúcich potenciál vyššieho zhodnotenia, spustila koncom minulého roka aj tzv. Investičné syslenie. Ide o formu mikroinvestovania do fondu, ktorá je naviazaná na zaokrúhľovanie platieb, a tak týmto spôsobom môžu jej klienti investovať sumy už od 0,10 eur.
Zároveň banka kontinuálne pokračovala aj na implementácii cloudovej infraštruktúry, ktorá jej v budúcnosti umožní flexibilnejšie doručovať zákaznícky zážitok, ale aj rýchlejšie integrovať nové inovácie a technológie. V rámci svojich aktivít vo fintech oblasti zrealizovala novú akvizíciu prostredníctvom investičnej platformy 365.fintech, ktorý celkovo počas svojej existencie preinvestoval už 5 mil. eur.
Hlavné ekonomické ukazovatele
365.bank má za sebou úspešný rok aj z pohľadu ekonomických ukazovateľov. Banka bola aktívna najmä v oblasti poskytovania úverov. Portfólio retailových úverov vzrástlo o 18 %, napriek pokračujúcemu trendu rastu úrokových sadzieb.
Objem vkladov retailových klientov banka udržala na úrovni 3,2 mld. eur.
S cieľom posilňovať svoju pozíciu plnoformátovej retailovej banky pristúpila k výraznej redukcii korporátneho portfólia v prospech retailového segmentu.
Rok 2022 ukončila 365.bank s čistým ziskom vo výške 93,2 mil. eur. Pod jeho nárast sa podpísali pozitívne obchodné výsledky v retailovej oblasti, ale aj pozitívny vývoj opravných položiek pri zachovanom pomere krytia zlyhaných úverov opravnými položkami v súlade s trhovým štandardom. Do hospodárskeho výsledku sa premietol aj predaj dcérskej spoločnosti 365.life.
Čo sa týka ostatných ekonomických ukazovateľov, bilančná suma dosiahla hodnotu 4,7 mld. eur. Celková kapitálová primeranosť medziročne narástla z úrovne 19,14 % na 23,97 % a naďalej významne prekračuje úroveň minimálneho požadovaného kapitálu.
V priebehu uplynulého roka banka úspešne umiestnila aj ďalšiu emisiu senior nezabezpečených dlhopisov (MREL), a to vo výške 60 mil. eur.
CSR, ekológia a udržateľnosť
V súvislosti s vojnou na Ukrajine, okrem finančného príspevku prostredníctvom nadácie, zaviedla skupina 365.bank pre ľudí prichádzajúcich na Slovensko aj niekoľko bezplatných bankových služieb, a to v podobe bezplatných prevodov do Ukrajiny, ako aj bezplatného výberu hotovosti a solidárne nastavenie parametrov bežného účtu bez poplatkov.
V novembri sa 365.bank stala oficiálnym signatárom Charty diverzity. Prihlásila sa tak oficiálne k záväzku vytvárať a udržiavať pracovné prostredie založené na princípoch rozmanitosti, nediskriminácie a rovnosti, a to bez ohľadu na vek, pohlavie, etnicitu, náboženstvo, sexuálnu orientáciu či zdravotné znevýhodnenie.
Počas roka 2022 rozvíjala 365.bank aj naďalej princípy ekologického a udržateľného bankovníctva. Klienti mali možnosť aj naďalej využívať digitálne, bezplastové a bezpapierové produkty, ako sú bezplastový účet s digitálnou kartou, eko hypotéka s možnosťou zníženia úrokovej sadzby či ďalšie digitálne produkty, ktoré vybavia bez tvorby uhlíkovej stopy priamo v mobilnej aplikácii.
365.bank zároveň pokračovala vo svojej ambícii stať sa uhlíkovo neutrálnou bankou v roku 2025. Za týmto účelom prijala ďalšie opatrenia a aktuálne je v tretine svojej cesty naplniť tento cieľ.