Auto&Techno

Vyrobili najluxusnejšie terénne stroje na svete, bude ich iba 99 kusov

"Špeciálny model je priamou reakciou nemeckej automobilky na rastúci dopyt po luxusných terénnych automobiloch. "

Erik Stríž, 15. februára 2017 12:00
Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet Foto: Mercedes-Benz
Je úplne odlišným vyjadrením luxusu, než na aké sú ľudia bežne zvyknutí. G650 Maybach Landaulet má obrovské kolesá (vnútorný priemer diskov je 22 palcov), nadrozmerný interiér a výrazne hranatú karosériu s dizajnom starým takmer 40 rokov. K tomu skladaciu strechu v karosárskom štýle landaulet, masážne sedadlá a veľa displejov.

Veľké terénne automobily triedy G sa vyrábajú od roku 1979 a za celých skoro 40 rokov sa ich dizajn dramatickejšie nezmenil. Práve preto si po celé tie desaťročia géčka zachovali svojský charakter, stali sa ikonami autopriemyslu a aj napriek tomu, že minulý rok bol po nich mimoriadny dopyt, stále sú na cestách nápadné a skoro raritné.

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet Foto: Mercedes-Benz
Tieto autá sa skladajú ručne a aj napriek tomu, že pôsobia priam puristicky, stoja veľké peniaze. A ajj napriek terénnym jazdným vlastnostiam sa na ne často dávajú tenučké pneumatiky typu runflat, s ktorými sa nedá výjsť pomaly ani na obrubník.

Pre rastúci záujem o triedu G vznikli jej špeciálne verzie G 63 AMG 4×4 alebo G 500 4×4² s cieľom osloviť tých najnáročnejších zákazníkov s tučným bankovým kontom. Zdalo sa, že už nič lepšie sa ani vymyslieť nedá, avšak dnes sa dozvedáme o vôbec najluxusnejšej verzii tohto ikonického stroja.

G650 Maybach Landaulet je ultimatívny terénny automobil s portálovými nápravami a veľkými kolesami, zároveň s nevídane luxusným interiérom, ktorý má vlastnú sklápaciu strechu v zadnej časti. Tento typ karosérie sa volá landaulet a v minulosti s ním experimentovala značky Maybach a Benz. Prvý landaulet sa objavil ešte v roku 1910 v automobile Benz 25/45 PS, neskôr si tento prvok osvojil krásny Mercedes-Benz 300 d Landaulet (1960), Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet (1964) a napokon Maybach Landaulet (2008).

Mercedes-Benz G650 Maybach Landaulet Foto: Mercedes-Benz
Automobil prevzal interiér z celkom inej modelovej triedy, konkrétne z limuzín s označením S. Prejavuje sa to v zadnej časti interiéru, ktorý pre pasažierov na riaditeľských kreslách pripravuje priestor s vysokou úrovňou personalizácie, materiálov a multimediálnych prvkov. Každé z dvoch sedadiel je celkom samostatné, dá sa ľubovoľne nastavovať a pred nimi je množstvo priestoru pre nohy. Až o 60 centimetrov viac, tvrdí výrobca.

Pod hranatou kapotou pracuje momentálne najlepší motor, aký ponúka značka Mercedes-AMG. Je to dvanásťvalcový V12 biturbo s výkonom 630 konských síl a s neuveriteľným krútiacim momentom až 1000 Nm. Len pre porovanie, už 500 Nm je v aute považovaných za výrazný nadpriemer.

Zdroj: The new Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – Trailer – Mercedes-Benz original (youtube.com)


Toto géčko by sme mohli považovať aj za akúsi avantgardu celkom nového typu ultraluxusných tereniakov pre ľudí, ktorým sa už populárne SUV zunovali. Novinka sa síce už predstavila na krátkom videu a na niekoľkých fotografiách, avšak formálnu premiéru bude mať v marci na autosalóne v Ženeve. Cena jedného z 99 kusov sa odhaduje na astronomických vyše 600-tisíc eur bez daní a ďalších súvisiacich poplatkov. V predaji budú na jeseň tohto roka.


Zdroje: Trieda G, G650 Maybach Landaulet


ODPORÚČAME AJ:
Nemci vyrobili zrejme najelegantnejšie kombi súčasnosti
Najluxusnejšia limuzína sveta končí. Nahradí ju ešte luxusnejšia
Nový Mustang má pestrofarebné displeje a 10-stupňovú prevodovku
Najkrajší tohtoročný automobilový koncept ukázali Japonci
Jeden z najkrajších medzivojnových veteránov sveta je iba replika

Komentáre