Auto&Techno

Testovali sme Seat Leon: Lepší dizajn aj jazdné vlastnosti

"Seat priniesol na trh ďalšiu generáciu modelu Leon. Jeho budúcnosť by mohla byť naozaj zaujímavá, pretože predpoklady na to má."

, 8. apríla 2013 12:00
Nová generácia modelu Seat Leon ponúka nielen lepší dizajn, ale aj lepšie jazdné vlastnosti. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Stačí si pozrieť fotografie nového Leona a hneď vidíte, že je iný ako jeho starší brat. Jeho dizajn je dynamickejší a už na prvý pohľad ponúka emócie. Presne to aj tvrdili výrobcovia pri jeho predstavovaní – nový Leon je auto plné emócií. Aj po teste môžeme toto tvrdenie potvrdiť.

Všimnite si tie hrany


Pri pohľade na nového Leona vidíte dynamiku pohybu. Charakterizujú ho ostré hrany, ktoré mu dodávajú mierne agresívny vzhľad. Ako stvorený do rúk niekoho, kto si chce jazdu užiť.

Interiér sa takisto výrobcovia pokúsili doladiť. Treba však uznať, že v tomto prípade sa tá dynamika mierne vytráca a emócie trochu ustupujú. Dizajn interiéru môže v istých momentoch pôsobiť trochu nudne, ale na druhej strane treba uznať, že ergonomicky ho výrobcovia dotiahli do konca. Všetko je uložené na tom správnom mieste a auto sa jednoducho ovláda.

Nová generácia modelu Seat Leon ponúka nielen lepší dizajn, ale aj lepšie jazdné vlastnosti. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Sedenie je pohodlné a zvládnete aj dlhšie cesty. Sedadlá sú síce trochu tvrdšie, no aj napriek tomu sa sedí dobre. Hlavné je, že vás podržia v zákrutách. Aj vzadu sa dá vydržať dlhšia cesta, ak nemáte dva metre alebo ešte viac.

Nová generácia modelu Seat Leon ponúka nielen lepší dizajn, ale aj lepšie jazdné vlastnosti. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok

Batožinový priestor má pozitíva aj negatíva


Objem batožinového priestoru je vzhľadom na segment, do ktorého sa Leon radí, slušný. Je to 380 l, ktoré sa sklopením sedadiel dajú zväčšiť na 1210 l. Bolo by ale dobré, keby sa v kufri nachádzali aj nejaké úchyty, ktoré sa postarajú o to, že sa vám v prvej zákrute nevysype nákup. Leon ich ale nemá.

Nová generácia modelu Seat Leon ponúka nielen lepší dizajn, ale aj lepšie jazdné vlastnosti. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok

Vyberte si správnu motorizáciu


Testovali sme model, ktorý pod kapotou skrýval benzínový motor TSI s objemom 1,4 l. Dosahoval výkon 90 kW (122 k) a bol spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Motor TSI je však v ponuke aj v objeme 1,2 l alebo väčší v objeme 1,8 l. Treba ale uznať, že motorom s objemom 1,4 l nič nepokazíte.

Leona sme prehnali po meste aj po diaľnici. V meste sme mali priemernú spotrebu okolo 6 až 6,5 l/100 km. Na diaľnici sme už takú radosť nemali, pretože spotreba sa zdvihla na niečo cez 7 l/100 km.

Nová generácia modelu Seat Leon ponúka nielen lepší dizajn, ale aj lepšie jazdné vlastnosti. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Výrobcovia dobre doladili prevodovku. Je spoľahlivá a stupne zapadajú ľahko.

Jazda vás poteší


Jazda na novom Leone vám jednoznačne urobí radosť. Nie je to jednoznačný „šporťák“, ale predsa je dosť ostrý a môžete sa s ním pohrať. Plynový aj brzdový pedál sú veľmi jemné a reagujú na každý dotyk. Okrem toho Leon dobre drží na ceste a podrží vás aj v zákrutách.

Nová generácia modelu Seat Leon ponúka nielen lepší dizajn, ale aj lepšie jazdné vlastnosti. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Počas jazdy vás nebudú vyrušovať žiadne neželané zvuky. Motor je dobre odhlučnený a aerodynamický hluk nebudete počuť skoro vôbec.

Leon je vybavený aj viacerými novinkami. Napríklad ako prvý vo svojom segmente môže mať reflektory kompletne vytvorené zo svietiacich LED diód. Výrobcovia ho vybavili viacerými zaujímavými asistenčnými systémami, ktoré umocnia radosť z jazdy. Viac o nich aj kompletný cenník nájdete tu: Seat predstavil Leon s prvenstvom vo svojom segmente


Áno alebo nie?


Ak máte záujem o auto tohto segmentu, môžeme vám Leona len odporučiť. Je to živé auto, s ktorým zvládnete krátke aj dlhé cesty. V ponuke má zaujímavé motorizácie a asistenčné systémy. Má zaujímavý exteriér, hoci interiér dizajnovo trochu pokrivkáva. Na ceste drží dobre, je spoľahlivý aj v zákrutách, teda ak do nich nejdete až príliš ostro. Spotreba na diaľnici síce nie je ideálna, ale nie je to ani žiadna katastrofa. A Leon sa okrem toho oplatí aj cenovo.

Komentáre