Auto&Techno

Nižšia stredná trieda sa rýchlo vyvíja pre silnú konkurenciu

"Výrobu neurčuje výrobný riaditeľ, ale dopyt. Technológie v automobiloch sa stávajú štandardom aj napriek tomu, že boli komerčne uvedené na trh iba pred niekoľkými rokmi. "

Erik Stríž, 6. júla 2016 11:00
Suzuki Baleno (2016) Foto: Suzuki Baleno (2016)
Bez väčšieho váhania môžeme tvrdiť, že dnes sa už nevyrábajú zlé autá. Aj tie najlacnejšie majú zvyčajne pomerne priestranný a ergonomicky navrhnutý interiér, pekný karosársky dizajn, úsporné motory a uspokojivé jazdné vlastnosti.

Dobrým predstaviteľom tohto pokroku v automobilizme je nové Suzuki Baleno, ktoré má potenciál ohroziť aj dlhodobého lídra svojho segmentu, Škodu Fabia. Samozrejme, spotrebiteľské správanie a dôvera ľudí v domáce automobily sa len tak zmeniť nedá, ale japonská automobilka má v rukách naozaj výborný produkt. Jeho cena je navyše porovnateľná s najväčším spomenutým konkurentom.

Suzuki Baleno (2016) Foto: Suzuki Baleno (2016)
Nové Baleno sa zaraďuje do nižšej strednej triedy, v ktorej ponúkne atraktívny moderný dizajn, klimatizáciu už v základnej výbave a najväčší batožinový priestor - až 355 litrov. Prvýkrát bolo predstavené iba tento rok na autosalóne v Ženeve a už si ho aj môžete kúpiť. Reprezentuje teda to najnovšie, sa práve deje vo svete automobilového dizajnu a premieta sa nielen do dizajnu prednej masky, ale aj interiéru. Mohli by sme tvrdiť, že novinka nie je typickým predstaviteľom vozidiel od tejto značky, pretože má skoro prémiový dizajn a v hojnej miere využíva oblé hrany a jemné línie.

Baleno má dĺžku rovné štyri metre, vysoké je 1,47 metra. Vďaka celkovej šírke 1,74 metra umožňuje, aby sa v interiéri pohodlne odviezli piati pasažieri aj bez toho, aby sa museli tlačiť. Kúpiť si ho budete môcť iba s benzínovými motormi, pričom ten výkonnejší má iba tri valce, zdvihový objem 1,2 litra a výkon 82 kW. Stupne výbavy budú tri a dostanú nezvyčajné označenia GA, GL a GLX.

Suzuki Baleno (2016) Foto: Suzuki Baleno (2016)
Zaujímavosťou je, že Suzuki ponúkne Baleno aj vo variante s takzvanou mikrohybridnou pohonnou sústavou SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), ktorá spája sily benzínového a elektrického motora. Ten elektrický získava energiu z rekuperácie počas brzdenia a spomaľovania. Nahromadenú elektrinu v batérii potom dokáže zúžitkovať napríklad pri štarte systému Start Stop a aj pri samotnej prevádzke. Dalo by sa povedať, že elektrický motor podporuje ten benzínový a tak mierne znižuje jeho spotrebu.

Pri podobnom malom automobile môže celkom pozitívne prekvapiť, že ponúka aj LED osvetlenie, užitočný hill-holder, rádio s USB vstupom, moderný volant s funkčnými tlačidlami, palubný počítač palubný počítač, šesť airbagov, ESP, kontrolu tlaku v pneumatikách a klimatizáciu - a to všetko už v základe.

Suzuki Baleno (2016) Foto: Suzuki Baleno (2016)
Je teda možné, že v priebehu nasledovných mesiacov sa čísla populárnej Fabie mierne okresajú v prospech nového Balena. Suzuki sa však bude musieť vysporiadať s tým, že jej hlavný konkurent je ľudovým modelom, ktorého povesť iba veľmi ťažko prekoná zahraničná značka.


ODPORÚČAME AJ:
Švédi majú interiér, ktorý sa mení priamo počas jazdy
Čím väčšie, tým luxusnejšie
Toto je najškaredšie auto na svete, na ktoré sa skoro zabudlo
Hlodavce vedia v zime auto úplne znefunkčniť
Vodiči by nemali zanedbať dôslednú prípravu auta na zimu

Komentáre