Auto&Techno
SUV kabriolet SsangYong XIV Air Concept
Erik Stríž, 16. októbra 2014 14:00SsangYong XIV Air Concept Foto: SsangYong XIV Air Concept
Automobilka SsangYong, ktorá u nás predstavuje akúsi alternatívu k etablovaným kórejským a japonským značkám, tento rok na autosalóne v Paríži predstavila dva zaujímavé koncepty - XIV-Air and XIV-Adventure. Model Air získal pomenovanie vďaka skutočnosti, že má takmer otvorenú strechu, avšak trocha iným spôsobom, ako to sledujeme pri starších off-roadoch.
SsangYong svoju aktuálnu dizajnovú filozofiu nazvalo “Nature born - 3 Motion” a koncept XIV Air je jej typickým reprezentantom. Na vozidle nachádzame ladnejšie krivky, využívanie moderných technológií osvetlenia s výraznými predĺženiami a pomerne členitú, avšak veľmi dobre identifikovateľnú prednú masku.
SsangYong XIV Air Concept Foto: SsangYong XIV Air Concept
Najatraktívnejším riešením je však strecha automobilu. Z fotografií to vyzerá, že ide o skutočný SUV kabriolet, avšak nemožno tvrdiť, že si toto označenie nový koncept skutočne zaslúži. Poznáme aj konštrukčné riešenie s názvom Targa, ktoré by si mohlo netrénované okolo popliesť práve s bežným kabrioletom. SsangYong neskladá strechu svojho SUV-čka úplne, pozdĺžne je aj po sklopení strechy prítomný pruh udržiavajúci karosériu pokope.
Interiéru dominuje moderný dizajn a rozmerný dotykový displej, aký sme doteraz videli snáď iba v elektromobiloch značky Tesla. Na displeji sa zobrazuje prostredie s vyladenou tmavou grafikou a je centrom pre všetky multimediálne, komunikačné i servisné aplikácie.
Príjemným prekvapením je aj samotný volant, ktorý má triezvy moderný vzhľad, hrubší veniec štvorramenné prevedenie s masívnym stredom. Nechýbajú ani funkčné tlačidlá, ktorých počet je až osem, k tomu nachádzame ešte ďalšie dva rotačné ovládače.
SsangYong XIV Air Concept Foto: SsangYong XIV Air Concept
Po technologickej stránke môže nový koncept zaujať prítomnosťou technológie motora Start/Stop, inteligentným elektrickým posilňovačom riadenia, ktorý priebežne počas jazdy mení svoju účinnosť s ohľadom na aktuálne podmienky jazdy a systém pohonu všetkých kolies AWD, ktorý automobilka ponúka ku všetkým svojim modelom. V popise technických parametrov k vozidlu nachádzame aj EPS, zadnú parkovaciu kameru, automatickú dvojzónovú klimatizáciu a multimediálno-komunikačné centrum.
Súčasťou bezpečnostnej výbavy je sedem airbagov v kokpite a systém zabraňujúci potencionálnemu vypadnutiu posádky v prípade prevrátenia vozidla.
SsangYong XIV Air Concept Foto: SsangYong XIV Air Concept
Oba nové koncepty, XIV Air aj XIV Adventure, sú poháňané 1,6-litrovým motorom (v benzínovom i naftovom variante) vyhovujúcim norme Euro 6 a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Systém Start/Stop je príjemným prekvapením, avšak nepochybne viac by potencionálni zákazníci ocenili možnosť priplatiť si za automatickú prevodovku.
ODPORÚČAME AJ:
700 koní a autopilot. Tesla rúca mýty o slabých elektromobiloch
Volkswagen postavil najrýchlejšie auto s motorom z motorky
Wiesmann, nedocenený klenot automobilizmu