Auto&Techno
Porsche Cayenne dospel, bude jazdiť aj na baterky
Erik Stríž, 29. júla 2014 14:00Porsche Cayenne (2015) Foto: Porsche
Možno s tým nebude každý súhlasiť, avšak Porche Cayenne nie je možné porovnávať s inými SUV-čkami ostatných prémiových automobiliek. Prvý Cayenne bol možno tak trocha nevydareným pokusom, v priebehu rokov sa však z rebrandovaného VW Touareg stalo plnohodnotné športové vozidlo s mimoriadnymi rozmermi.
Aj nová edícia Cayennov s modelovým rokom 2015 bude zachovávať status nekompromisne luxusného a športovo ladeného SUV-čka. Udržiava si charakter, ktorý získal po poslednom zásadnejšom redizajne, pričom pre laika budú zmeny na karosérii takmer prehliadnuteľné.
Porsche Cayenne (2015) Foto: Porsche
Inovované svetlomety a detaily v karosérii
Predné svetlomety v modeloch Cayenne S pozostávajú štandardne z bixenónov a štvorice LED diód typických pre vozidlá Porsche. Model Cayenne Turbo ponúkne v základnej výbave kompletné LED svetlomety s technológiou Porsche Dynamic Light System (PDLS).
Najvýznamnejšie dizajnové zmeny nastali na zadnej časti vozidla. Zadné svetlomety s ľadvinkovým tvarom nadobudli ostrejšie línie a stali sa celkom plochými. Akoby sa aj Porsche zasa o niečo viac priblížilo k dizajnovému manuálu Volkswagenu.
Porsche Cayenne (2015) Foto: Porsche
Interiér: Luxus a technika
Každé Porsche je samo o sebe umeleckým dielom aj vďaka výbornému spracovaniu karosérie. Každý majiteľ však väčšmi oceňuje výrazne nadštandardnú úroveň spracovania interiéru, v ktorej automobily Porsche jednoznačne vynikajú. Audi, BMW, Mercedes, všetky tieto a mnohé iné automobilky bezpochyby venujú veľkú pozornosť interiéru, jeho ergonómii, bezpečnosti a pohodlnosti, avšak Porsche je o niečom inom.
Porche Cayenne chce interiérom upozorňovať na skutočnosť, že ide o technicky mimoriadne vyspelé vozidlo. Preto nachádzame v dosahu vodiča množstvo tlačidiel, budíkov, otočných a posuvných voličov a displejov. Všetko akoby dokopy tvorilo podstatu toho, čo považujeme za surový nefalšovaný luxus.
Prekvapením je volant, ktorý má takmer kompaktné rozmery, ale nezvyčajne hrubý veniec a útly stred. Jeho vzhľad a funkcie sú založené na volante videnom v exkluzívnom modeli 918 Spyder. Multifunkčný volant obsahuje dnes už štandardné tlačidlá na ovládanie multimediálno-komunikačného systému, ale aj tri otvory v ramenách, ktoré môžu mierne prispieť k ergonómii šoférovania.
Cieľom dizajnérov nového Cayennu bolo, aby zachovali komfort typický pre toto veľké SUV. Predná časť kokpitu je síce výraznejšie orientovaná na vodiča, poskytuje mu výborný dohľad a dosah na všetky notifikačné a ovládacie prvky, avšak všetci ostatní pasažieri si v automobile nájdu svoj priestor. Nastaviteľné sedadlá s pamäťou a rôznymi funkciami na podporu komfortu sú v Cayenne už štandardom.
Porsche Cayenne (2015) Foto: Porsche
V predaji bude už koncom roka
Ostrejší vzhľad, ladnejšie krivky, viac kompaktnosti, vyšší výkon a nové motory. To je základná charakteristika nových Cayennov, ktoré sa objavia v showroomoch predajcov ešte koncom tohto roka s cenovkami od 66 do 128-tisíc eur. Predávať sa bude v celkovo piatich verziách: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel a prvýkrát aj ako Cayenne S E-Hybrid. Porsche tvrdí, že ide o prvý plug-in hybrid medzi prémiovými SUV-čkami. Okrem hybridu je úplnou novinkou aj Cayenne S s motorom 3,6 biturbo V6, ktorý vyvinulo samotné Porsche.
ĎALŠIE ČLÁNKY:
Mazda 2 kopíruje dizajn väčších modelov, vyzerá skvelo
Smarty sa po rokoch menia, chcú byť štýlovejšie
Opel Corsa je po 32 rokoch stále vo forme
Seat Leon X-Perience je stvorený na slovenské cesty
Toyota Aygo prináša japonskú extraverziu na Slovensko
Nový Passat má veľké ambície. Pokorí aj BMW radu 3?
Mercedes CLS63 AMG: Nový sen veľkých chlapcov