Auto&Techno

Opel Corsa je po 32 rokoch stále vo forme

"Piata generácia vozidiel Corsa je dizajnovo najpútavejšia v histórii. Po vzore Peugeotu do kategórie malých mestských vozidiel prináša štýlovosť, modernú techniku a litrový trojvalcový motor. "

Erik Stríž, 15. júla 2014 14:00
Opel Corsa 5. generácie, model E (2015) Foto: Opel


Nová Corsa je podľa slov automobilky plná prekvapení. A má pravdu, pretože keď dôsledne prečítate oficiálne správy o piatej generácii tohto malého vozidla, veľa jeho, najmä technických detailov, má potenciál nechať vo vás veľmi pozitívne dojmy. Prekvapivý je najmä motor s objemom iba jeden liter a s trojicou valcov. Trojvalce sa javia ako celkom atraktívna voľba motorizácie, o ktorú majú záujem nielen automobilky, ale aj samotní zákazníci.

Na začiatok trocha zaujímavostí. Opel Corsa sa vyrába už 32 rokov a predalo sa ho celkovo dvanásť miliónov kusov - čítate správne, dvanásť miliónov. Z toho takmer 2,8 milióna prislúcha aktuálnej štvrtej generácii. Ročne sa v Európe predá cez 370-tisíc kusov, čo je už sám o sebe dôvod na to, aby Opel pokračoval v inovovaní tohto automobilu. Má potenciál zotrvať v zelených číslach.

Opel Corsa 5. generácie, model E (2015) Foto: Opel

Corsa je pre každého


Automobilka vidí ako typického majiteľa novej Corsy mladšie ročníky, avšak celkom určite sa zapáči aj iným generáciám. Opel v jednej chvíli predstavil päťdverový aj trojdverový variant Corsy, ktoré spoločne značne rozširujú záber cieľovej skupiny. Automobil je tak vhodný pre menšie rodiny, aj pre mladých chlapcov so záujmom o dynamickú jazdu.

Dizajn karosérie a svetlometov novej Corsy je pútavý a má schopnosť osloviť mladého človeka ostrejšími líniami. Trénované oko celkom určite usúdi, že vzhľad predných svetlometov je navrhnutý akoby v súlade s dizajnovým manuálom Peugeotu. Pohľad na svetlomety z profilu evokuje dokonca určitú podobnosť s americkou Teslou Model S. Zadné svetlomety v štýle Opelu Insignia veľmi vhodne dopĺňajú celkový výzor, pôsobia vyladene a vyvážene, čo dáva tušiť, že sa nová Corsa nebude musieť v skorej dobe faceliftovať.

V každom prípade je nová Corsa veľmi jednoznačne identifikovateľná a jej vzhľad nie je kontroverzný, čo sú jedny zo základných predpokladov predajného úspechu automobilu.

Opel Corsa 5. generácie, model E (2015) Foto: Opel

Interiér s trochou luxusnej Insignie


Od interiéru novej Corsy sa očakávalo veľa. Prakticky všetky nové vozidlá automobilky disponujú interiérom, ktorý vie potešiť zmysly a požiadavky technicky náročnejšieho majiteľa. Podobnosť s modelom Insignia nie je náhodná, ale aj tak sa Corsa uberá vlastnou cestou. Multifunkčný volant pôsobí prehľadne a moderne, výborne sú vyriešené funkcie tlačidiel. Neovládate prostredníctvom nich iba telefonát a hlasitosť audiosystému, ale aj tempomat. V porovnaní s pákovými riešeniami je to jednoznačne lepšie riešenie, ktoré má šancu prispieť k bezpečnej jazde.

Stredová konzola dostane v prípade vyššej úrovne výbavy pomerne bohatú techniku. Prítomný je veľký 7-palcový farebný displej s dotykovým ovládaním, prehľadné zoskupenia tlačidiel a otočných voličov. Displej je v porovnaní s inými automobilmi pomerne nízko, čo však má svoj význam. Vodič má takto v pohľade iba to najpodstatnejšie a pozornosť mu neodpútava obsah na displeji. Pokyny navigácie sú napokon zobrazené aj na malom displeji medzi otáčkomerom a tachometrom, spolu s informáciami o aktuálnom stave vozidla.

Z multimediálno-komunikačného systému IntelliLink je zaujímavá podpora služieb Siri Eyes Free, pomocou ktorej môžete prostredníctvom pripojeného smartfónu Apple iPhone využívať hlasové pokyny. Údajne je služba tak spoľahlivá, že môžete tieto hlasové pokyny zadávať celkom prirodzeným hlasom, avšak momentálne stále iba v anglickom jazyku. Popri smartfónoch iPhone je systém spárovateľný aj s mobilnými telefónmi a tabletmi vybavenými systémom Android.

Stredový tunel má kompaktné rozmery a smerom k zadným sedadlám sa zužuje, čím dáva veľmi jasne najavo, v akom veľkom vozidle sa nachádza. Napriek tomu, že sa Corsa generačne zväčšuje, stále ide o malé auto. Preto v ňom nenachádzame masívne lakťové opierky a bohatú zbierku multimediálnych ovládačov na dosah podoprenej pravej ruky.

Opel Corsa 5. generácie, model E (2015) Foto: Opel

Technika vraj bez konkurencie


Novú Corsu je možné v prípade zadováženia si vyššieho stupňa výbavy získať s pomerne bohatou zbierkou technologických noviniek a asistenčných systémov. Opel dokonca tvrdí, že v tomto ohľade je nová Corsa vo svojej triede bez konkurenta.

Ide napríklad o bi-xenónové svetlomety s bočným vyvedením, vizuálny alarm upozorňujúci na vozidlo v slepom uhle, kamera Opel Eye s rozpoznávaním dopravných značiek, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, indikátor vzdialenosti medzi vozidlami a alarm prípadnej kolízie. Nejedného vodiča poteší možnosť vybaviť novú Corsu automatickým parkovacím asistentom, ktorý sám natáča kolesá a asistentom rozjazdu do kopca, ktorý po zaradení rýchlosti automobil chvíľu “podrží”.

Opel Corsa 5. generácie, model E (2015) Foto: Opel

Menšie motory s pekným výkonom


Piata generácia Opelu Corsa ponúkne pomerne širokú paletu možných motorizácií. Ústrednou témou odborných článkov na tému novej Corsy je jej nový jednolitrový trojvalec 1.0 ECOTEC Turbo s výkonom 115 konských síl. K dispozícii budú tiež atmosférické motory s objemom 1,2 a 1,4 litra, 1,4-litrové Turbo (100 koní) a turbodiesel 1.3 CDTi, ktorý ponúkne dve výkonové verzie. Na presnejšie čísla o spotrebe motorov si ešte chvíľu počkáme, Opel ich plánuje predstaviť pri príležitosti jesenného autosalónu v Paríži.

ĎALŠIE ČLÁNKY:


Vyrysovaný kulturista Ford Edge
Mercedes CLS63 AMG: Nový sen veľkých chlapcov
Nový Passat má veľké ambície. Pokorí aj BMW radu 3?
Toyota Aygo prináša japonskú extraverziu na Slovensko
Seat Leon X-Perience je stvorený na slovenské cesty

Komentáre