Auto&Techno

Kompaktné sedany sú dnes väčšie ako staršie kombíky

"Má optimálnu veľkosť, dobre sa šoféruje a dizajnom osloví snáď každého. Taký je Peugeot 301, ktorý sa stal ikonou kompaktných sedanov a práve teraz sa dočkal modernizácie. "

Erik Stríž, 1. decembra 2016 12:00
Peugeot 301 (2017) Foto: Peugeot
Automobilový priemysel dnes významne ťaží z veľkého dopytu po crossoveroch a SUV, avšak aj iné typy vozidiel sledujú pútajú pozornosť verejnosti. Napríklad kategória kompaktných sedanov je aj navzdory svojej rozpačitosti čoraz populárnejšia a automobilkám sa vypláca investovať ďalšie peniaze do vývoja, modernizácie a marketingu.

Jeden z typických predstaviteľov kategórie kompaktných sedanov je francúzsky Peugeot 301. Automobilka vo svojej oficiálnej správe k novému modelu upozorňuje, že model 301 disponuje najväčším batožinovým priestorom vo svojom segmente, dosahuje veľmi dobrých 640 litrov. Má dĺžku 4,4 metra a šírku skoro dva metre. Naozaj je to stále kompaktný sedan? Veď niektoré staršie kombíky ponúkajú batožinový priestor s objemom menej ako 500 litrov.

Peugeot 301 (2017) Foto: Peugeot
S uvedenými rozmermi môže byť nová 301 veľmi zaujímavá aj pre vodičov, ktorí majú radi dynamickú jazdu a precízne riadenie. Vo všeobecnosti by sme kompaktné sedany nemohli považovať za ideálne vozidlo pre autoholikov, avšak doba sa vyvíja a s ňou aj technológie, ktoré umožňujú relatívne malému autu dosahovať skvelé výsledky aj v jazdných testoch. Podvozok je vysoký 16,5 cm.

Reči o vyvážených jazdných vlastnostiach sú zatiaľ iba marketingová vata, o reálnych schopnostiach vozidla sa dozvieme viac až po reálnom teste. Súčasná generácia 301 z roku 2013 sa ale dá považovať za veľmi solídne auto na každodenné použitie, pričom jeho riadenie nie je poznačené žiadnym výrazným neduhom. Vo svojej vynovenej verzii preto očakávame už iba zlepšenie.

Peugeot 301 z roku 2013 (hore) a 2017. Foto: Peugeot

Čo sa zmenilo?

Modernizovaný Peugeot 301 získal nové predné svetlomety, ktoré lepšie korešpondujú s ostatnými modelmi v portfóliu výrobcu. Zdá sa, akoby sa tie pôvodné iba otočili naopak, pretože nápadnejší výrez sa presunul z horného okraja na ten spodný. Tento výrez spoločne s nápaditou grafikou zadných svetiel predstavujú motív levích pazúrov, pretože v logu automobilky sa nachádza práve lev s prednými labami nastavenými k útoku. Toto logo je vpredu zakomponované priamo do masky chladiča, pričom už nie je umiestnené na prednej kapote. Logo je zároveň prerušením horizontálnych chrómových pásov, ktoré automobilu dodávajú nádych prémiovosti.

Na prednej časti pribudli aj LED pásy denného svietenia a úpravou prešila aj spodná hrana prednej masky, kde hmlové svetlá zapadli do čiernej plastovej konzoly.

Charakter automobilu sa napriek drobným inováciám (alebo práve pre ne) nezmenil, aj naďalej je zreteľne identifikovateľný a z profilu ostal prakticky totožný.

Pod prednou kapotou novinky budú pracovať benzínové aj naftové motory, Peugeot bude aj naďalej používať technológie PureTech, VTi, BlueHDi a HDi. Zdvihové objemy budú iba dva: 1,2 a 1,6 litra.



ODPORÚČAME AJ:
Henry Ford bol vagabund a Thomas Edison tiež!
Prvé auto na svete má 130 rokov
117-ročný elektromobil prejde až 80 kilometrov. Postavil ho Porsche.
Pred 45 rokmi vyrobili v ZSSR prvé vozidlo značky Žiguli na predaj
Toto je najškaredšie auto na svete, na ktoré sa skoro zabudlo

Komentáre