Auto&Techno

Nová tvár Peugeotu 3008 dostala jemnejšie rysy

"Peugeot pokračuje v produktovej ofenzíve a po modeloch RZC R a 308 R ukazuje vylepšenú vizáž veľkého SUV s označením 3008. Zmena má v prvom rade evolučný charakter."

Erik Stríž, 30. augusta 2013 14:00
Nový Peugeot 3008 Foto: Peugeot
Prvá generácia modelu 3008 bola odvážna a pekná, s postupom času sa však stala ukážkou okázalého dizajnu bez schopnosti udržať si pozitívny imidž aj po rokoch. Jej úprava má za cieľ takúto okázalosť potlačiť do úzadia a stavať na vyváženejšom vzhľade, ktorý sa zároveň drží aktuálnej dizajnovej filozofie výrobcu. Nový Peugeot 3008 je veľké, nápadné a pekné SUV.

Nový Peugeot 3008 Foto: Peugeot

Najviac zmien je vpredu


Najväčších úprav sa dočkala predná časť vozidla, ktorá po novom korešponduje s dizajnom ostatných nedávno predstavených automobilov značky. Predné svetlomety sa zmenšili a nadobudli o niečo pestrejší tvar, maska chladiča už nepôsobí tak vytrhnutá zo vzhľadu, ale skôr ho vhodne dopĺňa. Na jej čele je umiestnený nápis Peugeot a nad ním logo výrobcu. Pôvodné plastové plochy pod svetlometmi ostali ponechané, avšak dostali chrómované okraje. V ich centre sú uložené hmlové svetlomety. Novú tvár Peugeotu 3008 je možné priamo porovnať s modelom 5008, ktorý sa taktiež pred pár dňami dočkal modernizácie.

Nový Peugeot 3008 Foto: Peugeot

Tradičné motory a jeden hybrid


Peugeot 3008 bude aj po úprave vzhľadu využívať naftové a benzínové motory, dostupné bude aj hybridné riešenie s pohonom všetkých štyroch kolies (3008 Hybrid4). Najslabšie motory budú tie s objemom valcov 1,6 litra, konkrétne naftové HDi FAP a e-HDi FAP so 115 konskými silami a benzínový 1,6 VTi so 120 konskými silami. Najsilnejším motorom, ktorý bude sériovo vyrábaný Peugeot 3008 ponúkať, bude benzínový štvorvalec THP so 163 konskými silami a rovnako výkonný naftový motor HDi FAP s objemom dva litre.

Hybridný variant 3008 Hybrid4 bude vybavený naftovým 2-litrovým motorom, asistovať mu bude elektromotor s výkonom iba 37 konských síl. Peugeot však tvrdí, že vhodným skombinovaním týchto motorov možno dosiahnuť až 200 konských síl a kombinovanú spotrebu paliva iba 3,4 litra na 100 kilometrov jazdy.

Interiér takmer bez zmien


Interiér omladeného Peugeotu 3008 sa dočkal skôr minimálnych úprav, dizajn volantu aj rozloženie prvkov po kokpite je veľmi podobné súčasnej verzii. Interiér prednej časti kokpitu je orientovaný na vodiča, od spolujazdca je dokonca vybavenie stredovej konzoly akoby oddelené masívnym držadlom. To by malo svoju funkciu napĺňať pri ostrejších zákrutách alebo akčne ladenej jazde, avšak už v prvej verzii sme sa mali možnosť stretnúť s výraznou vôľou a dokonca jemným praskaním. To sa prejavovalo najmä vtedy, keď sme sa do tohto držadla počas jazdy pevnejšie opreli. Budeme dúfať, že Peugeot nenechal kritikom tohto riešenia nič dlžný a podarilo sa mu dotiahnuť ho do uspokojivého stavu.

Nový Peugeot 3008 Foto: Peugeot
Za volantom nájde vodič tradičné ukazovatele so zobrazením rýchlosti na štandardnej pravej strane, teplota motora a stav paliva v nádrži sa zobrazuje tiež v analógovej a veľmi dobre čitateľnej forme. Uprostred týchto analógových ukazovateľov sa nachádza pomerne veľký monochromatický displej informujúci o aktuálnom stave vozidla. Hlavný monitor palubného počítača sa nachádza na vrchu prístrojovej dosky nad stredovou konzolou a dizajnom sa ponáša na riešenie, ktoré prinieslo BMW aktuálnou generáciou vozidiel radu 3.

Nový Peugeot 3008 Foto: Peugeot

Finančná injekcia pomohla


Nová tvár Peugeotu 3008 vyzerá skutočne dobre, avšak výrazné zmeny v jazdnom zážitku zrejme neprinesie. Napriek tomu sa tento francúzsky výrobca stáva predmetom záujmu odborníkov aj laickej verejnosti vďaka tomu, že po dlhšej dobe dokáže opäť osloviť novými atraktívnymi automobilmi.

Komentáre