Auto&Techno

Nový koncept Audi prinesie dynamiku charakterizovanú 700 koňmi

"Audi Sport quattro concept má so svojim pohonným systémom Plug-inhybrid dynamiku vyrážajúci dych."

, 6. septembra 2013 6:00
Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Quattro k značke Audi jednoducho patrí. Je to pre nich viac ako technológia, skôr by sa to dalo nazvať filozofiou. Od debutu prvého športového kupé Audi quattro v roku 1980 dodala automobilka zákazníkom viac ako 5 miliónov vozidiel s permanentným pohonom všetkých kolies, čo je viac ako ktorýkoľvek iný výrobca premium na svete.
Model Audi Sport quattro oslávi tento rok tridsiatku. A Čo už by mohlo byť lepším darčekom ako nový nástupca? Audi ho predstaví na frankfurtskom autosalóne.

Stelesnená energia


Toto kupé spája gény prvého modelu Audi Sport quattro s emocionálnou eleganciou. Previsy karosérie sú krátke a proporcie vyvážene športové. Celková dĺžka auta je totiž 4602 mm, pričom rázvor je 2784 mm. Tento dvojdverák je široký 1964 mm a nezvyčajne nízky – jeho výška je len 1386 mm. Jeho karosériu tesne obopínajú 21-palcové kolesá.

Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Dizajnové prvky, ktoré určite upútajú vašu pozornosť, nie sú samoúčelné, ale majú svoju technickú funkciu. Zmienku si zaslúžia hranaté, ploché zadné stĺpiky karosérie a pravouhlé zdvojené reflektory – konštruktéri Audi ich vytvorili pomocou inovatívnej technológie Matrix LED zo svietiacich diód, ktorá bude ešte tohto roku k dispozícii v modernizovanej limuzíne Audi A8.

Pri nových reflektoroch Audi Matrix LED diaľkové svetlo tvorí množstvo malých jednotlivých svietiacich diód. Jednotlivé LED s vlastnými šošovkami a reflektormi poskytujú za každých okolností vynikajúce osvetlenie cesty; podľa situácie riadiaca jednotka samostatne vypína alebo tlmí jednotlivé diódy, čím sa dosahuje rozličné rozdelenie svetla.

Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Prednej časti dominuje jednodielna šesťuholníková maska chladiča s novou, plastickou mriežkou. Spodná časť masky je takmer zvislá, horná časť prilieha ku kapote motora. Nízko uložená maska vizuálne zvýrazňuje šírku automobilu.

V zadnej časti vášmu pohľadu neunikne kombinácia plochej zasklenej časti kabíny a širokého pontónu karosérie. Veľkú šírku karosérie vizuálne zvýrazňuje spojler na spodnom okraji zadného okna. Pri vysokej rýchlosti jazdy sa z veka batožinového priestoru vysunie spojler. Batožinový priestor má objem 300 litrov.

Zvonku športový, vnútri luxusný a elegantný


Kokpit je orientovaný na vodiča. Nič neunikne vašej pozornosti, pretože volant, digitálny združený prístroj a projekčný head-up displej ležia vo vodičovom bezprostrednom zornom poli.

Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Pre Audi typická ľahká konštrukcia sa premieta aj do dizajnu interiéru a výberu materiálov. Štíhly prístrojový panel pri pohľade zhora pripomína krídlo vetroňa. Karbónová mušľa tvorí nosnú štruktúru prístrojového panelu a slúži súčasne ako odkladacie priestory vo dverách. Takéto prvky vizualizujú ľahkú konštrukciu karosérie.

Pod kapotou 700 koní


Audi Sport quattro so svojim pohonným ústrojenstvom Plug-inhybrid vyráža svojou dynamikou dych. Systémový výkon pohonu je 515 kW (700 k), systémový maximálny krútiaci moment je 800 Nm. Spojený je s osemstupňovou automatickou prevodovkou tiptronic na systém pohonu všetkých kolies quattro. Výrobca tvrdí, že mu stačí len dva a pol litra benzínu na 100 km.

Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Základom pohonného ústrojenstva je benzínový motor V8 s objemom 4,0 l vybavený prepĺňaním biturbo. Dosahuje výkon 412 kW (560 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Systém cylinder on demand (COD), ktorý pri čiastočnom zaťažení deaktivuje štyri valce a systém Štart-Stop prispievajú k zvýšeniu účinnosti a zníženiu spotreby zvučného osemvalca.

Medzi motorom 4.0 TFSI a prevodovkou je namontovaný prstencový elektromotor, ktorý poskytuje výkon 110 kW a krútiaci moment 400 Nm. Elektrickú energiu dodáva kvapalinou chladená lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 14,1 kWh, uložená v zadnej časti vozidla. Pri jazde s výlučne elektrickým pohonom môže Audi Sport quattro concept prejsť maximálne 50 kilometrov.

Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Podľa prevádzkových podmienok a preferencií vodiča môže Audi Sport quattro jazdiť v rozličných režimoch, ktoré mu udeľujú rozdielne vlastnosti. Na výber sú tri základné režimy. Režim EV je určený pre jazdu rýdzo s elektrickým pohonom, hybridný režim je koncentrovaný na maximálnu účinnosť a režim Sport je zameraný na dosahovanie maximálneho výkonu.

Audi tento koncept predstaví na frankfurtskom autosalóne.

Komentáre