Auto&Techno
Nový koncept Audi prinesie dynamiku charakterizovanú 700 koňmi
, 6. septembra 2013 6:00Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Quattro k značke Audi jednoducho patrí. Je to pre nich viac ako technológia, skôr by sa to dalo nazvať filozofiou. Od debutu prvého športového kupé Audi quattro v roku 1980 dodala automobilka zákazníkom viac ako 5 miliónov vozidiel s permanentným pohonom všetkých kolies, čo je viac ako ktorýkoľvek iný výrobca premium na svete.Model Audi Sport quattro oslávi tento rok tridsiatku. A Čo už by mohlo byť lepším darčekom ako nový nástupca? Audi ho predstaví na frankfurtskom autosalóne.
Stelesnená energia
Toto kupé spája gény prvého modelu Audi Sport quattro s emocionálnou eleganciou. Previsy karosérie sú krátke a proporcie vyvážene športové. Celková dĺžka auta je totiž 4602 mm, pričom rázvor je 2784 mm. Tento dvojdverák je široký 1964 mm a nezvyčajne nízky – jeho výška je len 1386 mm. Jeho karosériu tesne obopínajú 21-palcové kolesá.
Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Dizajnové prvky, ktoré určite upútajú vašu pozornosť, nie sú samoúčelné, ale majú svoju technickú funkciu. Zmienku si zaslúžia hranaté, ploché zadné stĺpiky karosérie a pravouhlé zdvojené reflektory – konštruktéri Audi ich vytvorili pomocou inovatívnej technológie Matrix LED zo svietiacich diód, ktorá bude ešte tohto roku k dispozícii v modernizovanej limuzíne Audi A8.Pri nových reflektoroch Audi Matrix LED diaľkové svetlo tvorí množstvo malých jednotlivých svietiacich diód. Jednotlivé LED s vlastnými šošovkami a reflektormi poskytujú za každých okolností vynikajúce osvetlenie cesty; podľa situácie riadiaca jednotka samostatne vypína alebo tlmí jednotlivé diódy, čím sa dosahuje rozličné rozdelenie svetla.
Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Prednej časti dominuje jednodielna šesťuholníková maska chladiča s novou, plastickou mriežkou. Spodná časť masky je takmer zvislá, horná časť prilieha ku kapote motora. Nízko uložená maska vizuálne zvýrazňuje šírku automobilu.V zadnej časti vášmu pohľadu neunikne kombinácia plochej zasklenej časti kabíny a širokého pontónu karosérie. Veľkú šírku karosérie vizuálne zvýrazňuje spojler na spodnom okraji zadného okna. Pri vysokej rýchlosti jazdy sa z veka batožinového priestoru vysunie spojler. Batožinový priestor má objem 300 litrov.
Zvonku športový, vnútri luxusný a elegantný
Kokpit je orientovaný na vodiča. Nič neunikne vašej pozornosti, pretože volant, digitálny združený prístroj a projekčný head-up displej ležia vo vodičovom bezprostrednom zornom poli.
Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Pre Audi typická ľahká konštrukcia sa premieta aj do dizajnu interiéru a výberu materiálov. Štíhly prístrojový panel pri pohľade zhora pripomína krídlo vetroňa. Karbónová mušľa tvorí nosnú štruktúru prístrojového panelu a slúži súčasne ako odkladacie priestory vo dverách. Takéto prvky vizualizujú ľahkú konštrukciu karosérie.Pod kapotou 700 koní
Audi Sport quattro so svojim pohonným ústrojenstvom Plug-inhybrid vyráža svojou dynamikou dych. Systémový výkon pohonu je 515 kW (700 k), systémový maximálny krútiaci moment je 800 Nm. Spojený je s osemstupňovou automatickou prevodovkou tiptronic na systém pohonu všetkých kolies quattro. Výrobca tvrdí, že mu stačí len dva a pol litra benzínu na 100 km.
Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Základom pohonného ústrojenstva je benzínový motor V8 s objemom 4,0 l vybavený prepĺňaním biturbo. Dosahuje výkon 412 kW (560 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Systém cylinder on demand (COD), ktorý pri čiastočnom zaťažení deaktivuje štyri valce a systém Štart-Stop prispievajú k zvýšeniu účinnosti a zníženiu spotreby zvučného osemvalca.Medzi motorom 4.0 TFSI a prevodovkou je namontovaný prstencový elektromotor, ktorý poskytuje výkon 110 kW a krútiaci moment 400 Nm. Elektrickú energiu dodáva kvapalinou chladená lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 14,1 kWh, uložená v zadnej časti vozidla. Pri jazde s výlučne elektrickým pohonom môže Audi Sport quattro concept prejsť maximálne 50 kilometrov.
Audi Sport quattro concept Foto: Audi
Podľa prevádzkových podmienok a preferencií vodiča môže Audi Sport quattro jazdiť v rozličných režimoch, ktoré mu udeľujú rozdielne vlastnosti. Na výber sú tri základné režimy. Režim EV je určený pre jazdu rýdzo s elektrickým pohonom, hybridný režim je koncentrovaný na maximálnu účinnosť a režim Sport je zameraný na dosahovanie maximálneho výkonu.Audi tento koncept predstaví na frankfurtskom autosalóne.