Auto&Techno

Nová Mazda 3. Nahnevaný, no bezpečný hatchback

"Mazda bola vždy predstaviteľom športovosti v automobilizme a novým modelom 3 Hatchback si chce toto postavenie opäť upevniť. Mazda 3 je agresívne, silné a vzhľadovo atraktívne auto do mesta."

Erik Stríž, 28. júna 2013 6:00
Mazda 3 Hatchback 2013 Foto: Mazda
Nová Mazda 3 sa nesie v znamení dizajnovej filozofie KODO, ktorá uprednostňuje dynamické tvarovanie karosérie, svetlomety spracované do tvaru nahnevaných očí a dôraznú orientáciu na už spomenutý športový charakter. KODO však nemá za následok iba zreteľne rozoznateľný dizajn vozidiel, ale aj zníženie aerodynamického odporu a zvýšenie pevnosti karosérie až o 30%. Aspoň tak to tvrdí výrobca.

Nová trojka sa nápadne podobá na aktuálnu generáciu modelu 6, dostala však do vienka výrazne predĺžené svetlomety a širší chrómovaný lem na prednej maske. Zadok auta je svojský, taktiež spracovaný do agresívnejšieho dizajnu, avšak značne sa ponáša na Mitsubishi Lancer Sportback.

Mazda 3 Hatchback 2013 Foto: Mazda

Interiér orientovaný na vodiča


V interiéri Mazdy 3 nastali významné zmeny, ktoré ho rozdelili na dve časti. Ľavá predná štvrtina (v našom štandardnom variante) kokpitu je výrazne orientovaná na vodiča, od zvyšku interiéru ju oddeľuje vysoká a mohutná stredová konzola.

Mazda 3 Hatchback 2013 Foto: Mazda
Zvyšok interiéru sa nesie v znamení pokoja a priestor v ňom nenašli žiadne výrazné vychytávky. Spolujazdec sa pozerá na veľmi jednoducho tvarovanú svoju časť prístrojovej dosky, na ktorej nájde jedine prieduchy klimatizácie a odkladací priestor neveľkých rozmerov. Veľmi podobne sú na tom aj pasažieri vzadu, pocit luxusu išiel v prípade Mazdy 3 bokom, prednosť dala jednoduchosti a dôrazu na to, že ide o Mazdu 3, nie BMW X5.

4 motory a jeden 6-stupňový manuál


Napriek tomu, že interiér ostal mierne ochudobnený, technika v aute nezaostáva. Priaznivcom značky je k dispozícii motor Start Stop už ako súčasť sériovej výbavy, prevodovka bude manuálna so šiestimi stupňami. V ponuke automobilky budú pre Mazdu 3 celkovo štyri varianty motorizácie, z čoho tri sú benzínové agregáty a jeden naftový. Pre benzín to bude nový Skyactiv-G 1,5 l s výkonom 100 koní a dva varianty Skyactiv-G 2,0 l so 120 a 165 konskými silami. Naftová 4-valcová verzia poskytne výkon 160 koní a mimoriadny kompresný pomer 14:1.

Mazda 3 Hatchback 2013 Foto: Mazda

Bezpečnosť ako v limuzíne


Technológie obsiahnuté v novej Mazde 3 sa týkajú nielen multimediálnej podpory, ale aj aktívnej bezpečnosti. Uplatnenie našli funkcie ako senzor bezpečnej vzdialenosti, systém sledujúci vybehnutie z jazdného pruhu a preventívna decelerácia. Prítomné sú tiež adaptívne svetlomety, ktoré berú ohľad aj na protiidúce vozidlá, adaptívny tempomat a systém pre sledovanie mŕtveho uhla.

Komentáre