Auto&Techno

Neoklasika v automobilizme je trendy

"Jeden typ automobilu sa dá prerobiť na viacero spôsobov. Ukážkovým príkladom je Shelby Cobra, ktorá sa v poslednej dobe dočkala dvôch rôznych prevedení. Spoločnú majú iba prekvapivú cenu. "

Erik Stríž, 30. januára 2014 14:00
Weineck Cobra 780 CUI Foto: Weineck


Jeden typ automobilu sa dá prerobiť na viacero spôsobov. Ukážkovým príkladom je Shelby Cobra.

Weineck Cobra 780 CUI


Tento malý športový automobil je navrhnutý v štýle staromódnych vozidiel, pričom je vybavený extrémnym motorom. Ten má výkon neuveriteľných 1100 konských síl, čím prekonáva aj slávny Bugatti Veyron až o 99 koní. Weineck Cobra 780 však nie je obrí automobil ako Veyron, ale skôr malý kompaktný športiak s priestorom pre vodiča a jedného pasažiera.

Weineck Cobra 780 CUI Foto: Weineck
Cobra 780 sa z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa vyšplhá za neskutočných iba 2,5 sekundy a na rýchlosť 300 km/h sa potom dostane už za 10 sekúnd. Takýto parameter sa nezaobíde bez masívneho chladenia dvomi turbínami a bez špičkových materiálov použitých pri výrobe motora. Motor v tomto Weinecku nemá charakter sériovo vyrábaného produktu, je jedinečným "custom" dielom spoločnosti Donovan Engineering. Obsahuje pritom piesty, kľukové hriadele, ojnice a hlavy od spoločnosti Weineck Engineering.

Weineck Cobra 780 CUI sa vyrába v limitovanej edícii iba 15 kusov, predávať sa bude na aukcii v Paríži vo februári s vyvolávacou cenou 543-tisíc eur.

Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary Edition Foto: Shelby American, Inc.

Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary Edition


Zdá sa vám Cobra 289 podobná s Weineckom Cobra 780 spomínaným vyššie? Máte pravdu, ide prakticky o totožné vozidlá, iba s rozdielnymi vnútornosťami a odlišnou cenovkou. Shelby Cobra 289 nesie prívlastok FIA 50th Anniversary Edition a je odkazom na 50. výročie modelu Cobra 289 z roku 1964.


V tom čase Cobra 289 konkurovala vozidlám takých značiek ako Corvette, Aston Martin a Jaguar a v tomto duchu má pokračovať aj táto nová verzia automobilu. Vyrobených bude celkovo iba 50 kusov vozidiel v modrej “vikingskej farbe” s nápadnými žltými pruhmi a bielymi kruhmi v štýle personalizácie FIA. Karoséria bude vyrobená z hliníka alebo laminátu, pričom za laminátovú verziu si nový majiteľ zaplatí 94 995 amerických dolárov a za hliníkovú až 159 995 dolárov.

Komentáre