Auto&Techno
Mercedes S 63 AMG: To najsilnejšie, čo tu môžete zažiť
, 30. júla 2013 12:00Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Už je to nejaký ten piatok, čo Mercedes predstavil svoju novú vlajkovú loď, model S. Teraz však fanúšikom tejto automobilky a všeobecne aj milovníkom výkonu a rýchlej jazdy padne sánka ešte nižšie. „Esko“ prichádza vo verzii S 63 AMG a s ním ruka v ruke prichádza sila, obrovský výkon, ale aj dynamika jazdy, ľahká konštrukcia a hospodárnosť.Neprehliadnete ho
Stačí jeden pohľad a zapamätáte si ho. Jeho krivky sú totiž priam dráždivé, model pôsobí dynamicky a zároveň exkluzívne. Obohatený je samozrejme o typické dizajnové prvky AMG, príkladom je spojler predného nárazníka s čiernymi mriežkami s vysokým leskom, ktorý vytvára štylizované písmeno A. Maska chladiča zase vyjadruje jeho príslušnosť s luxusnej triede E.
Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Po nasadnutí do auta vás takisto nečaká žiadne sklamanie. Upúta vás kombinácia športovo-exkluzívnej atmosféry pravého automobilu AMG a klasických hodnôt značky Mercedes. Vylepšili rozmery interiéru a zaviedli novú logiku obsluhy, vylepšili ergonómiu. Športové sedadlá AMG si nastavíte elektricky, majú pamäťovú funkciu, vyhrievanie a lepšie bočné držanie. Zaujímavý je aj športový volant AMG s vencom s výraznými obrysovými čiarami, perforovanou kožou v oblasti uchopenia a hliníkovými radiacimi páčkami.
Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Pripútajte sa, bude to poriadna jazda
Pod kapotou skrýva 5,5-litrový motor V8 AMG biturbo s výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 Nm. Jazda, na ktorú nezabudnete... Tak ako všetky AMG motory, aj tento biturbo osemvalec sa ručne skladá v manufaktúre za dodržiavania najprísnejších štandardov kvality.
Tento výkonný osemvalec s priamym vstrekovaním benzínu s piezoelektrickými vstrekovačmi je preplňovaný dvoma turbodúchadlami a má celohliníkovú kľukovú skriňu.
Ľahkosť ako nikdy predtým
Kým sa dostaneme k spotrebe tohto motora, treba spomenúť ešte stratégiu AMG Lightweight Performance. Jej dôsledným uskutočňovaním sa totiž znížila hmotnosť vozidla v porovnaní s predchodcom až o 100 kg. Zníženie hmotnosti sa dosiahlo niekoľkými vylepšeniami. Jedným z nich je použitie kovaných diskov AMG z ľahkej zliatiny. Prvýkrát boli na S 63 AMG použité výlučne kované disky.
Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Druhým dôvodom nižšej hmotnosti je ľahký lítiovo-iónový akumulátor. S 63 AMG je po SLS AMG kupé Black Series druhým tuningovým vozidlom AMG, v ktorom sa namiesto bežného štartovacieho akumulátora použil lítiovo-iónový. Nahradil sa ním štartovací, ale aj pomocný akumulátor, čím sa ušetrilo 20 kg hmotnosti. Za znížením hmotnosti stojí aj odľahčenej vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy AMG. Sedemstupňová prevodovka a pohon všetkých štyroch kolies
Výrobcovia do modelu dali sedemstupňovú športovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT MCT. Prevodovku si nastavíte pomocou troch jazdných programov – C (Controlled Efficiency), S (Sport) a M (Manual). Program C vyzdvihuje komfort, preto sa aj zapne funkcia ECO Štart-Stop. V režimoch S a M sú motor a prevodovka živšie a Štart-Stop systém sa vypne, aby ste si naplno vychutnali dynamiku jazdy.
Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Na želanie sa dá dodať systém pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC, ktorý je navrhnutý na vysoký výkon. Rozdeľuje moment motora v pomere 33% na prednú nápravu a 67% na zadnú. Dôraz kladie na zadnú nápravu preto, aby ste dosiahli vysokú dynamiku jazdy. Na zlých cestách
Model S 63 AMG 4MATIC je vybavený športovým podvozkom AMG RIDE CONTROL. Novinkou je stále tlmenie, ktoré možno nastaviť nezávisle pre smer tlaku aj smer ťahu. Umožňuje lepšie sa prispôsobiť aktuálnej jazde a stavu vozovky. Stlačením tlačidla možno prepínať medzi režimami podvozka Comfort a Sport.
Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Model S 63 AMG s pohonom zadných kolies je vybavený športovým podvozkom AMG na báze systému MAGIC BODY CONTROL. Ako prvé auto na svete dokáže nová trieda S dopredu rozpoznať zvlnenú vozovku. Ak systém ROAD SURFACE SCAN pomocou stereokamery zistí takéto nerovnosti, systém MAGIC BODY CONTROL zavčasu pripraví podvozok na túto situáciu. Aj tu sú na výber obidva režimy podvozka Comfort a Sport.Koľko to žerie?
Výrobcom sa aj napriek tomu, že zvýšili výkon a 30 kW v porovnaní s predchádzajúcim modelom, podarilo znížiť spotrebu o 0,4 l/100 km. Kombináciou hospodárneho pohonu a zníženia hmotnosti sa dosiahla priemerná spotreba 10,1 až 10,3 l/100 km.
Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Svoju svetovú premiéru oslávi nový model S 63 AMG v septembri 2013 na Medzinárodnej automobilovej výstave v Frankfurte n. Mohanom. Uvedenie na trh sa začne tiež v septembri.