Auto&Techno
Nové Ečko od Mercedesu je luxus, ktorý treba zažiť
, 2. júla 2013 14:00Mercedes E350 Foto: Webmagazin.sk/Martin Baumann
Je pravda, že sa nám do rúk na testovanie dostal model natrieskaný mnohými asistenčnými systémami a doplnkami, z čoho vyplýva, že iné slovo ako luxus sa pre neho použiť nedá. No aj keď si Mercedes E350 vezmete v základe, tak má toho toľko čo ponúknuť, že budete ešte veľmi dlho zbierať svoju sánku zo zeme.Pozrite sa na tú prednú masku
Logo automobilky, hviezda, doslova žiari na prednej maske. Automobilka sa s prednou časťou pohrala a v porovnaní s predchádzajúcou generáciou ju dosť zmenila. Dynamiku jej okrem tvarov dodávajú aj LED svetlomety. Tie treba pochváliť nielen po dizajnovej stránke, ale aj po funkčnej, pretože ukázali, že dokážu byť výborným spoločníkom na cestách. V testovanom modeli boli obohatené o adaptívny asistent diaľkového svetla a veľmi dobre sa prispôsobovali jazdným podmienkam.
Mercedes E350 Foto: Webmagazin.sk/Martin Baumann
Trochu športovej agresie dizajnu tohto modelu obohateného o balík AMG dodávajú nárazníky. A samozrejme aj 18-palcové AMG disky z ľahkých zliatin. No aj napriek tomu si vozidlo súčasne zachováva istú dávku elegancie, ktorú mu dodávajú najmä obliny v profile a na zadnej časti. Tento sedan vás jednoducho na pohľad dostane.A čo vnútri?
Už keď otvoríte dvere, zasvietia na vás na prahu nástupné lišty s nápisom Mercedes-Benz. V interiéri sú použité kvalitné materiály, ktoré vám opäť vtisnú na pery slovo luxus. Pekne vyniknú najmä ozdobné drevené čierne prvky.
Prístrojová doska je v koži a interiér okrem toho skrášľuje aj multimediálny systém. Rádio, ktoré si na ňom nastavíte, vás nesklame ani po zvukovej stránke vďaka audiosústave značky Harman Kardon. Nechýba navigácia či spárovanie s telefónom cez BlueTooth.
Mercedes E350 Foto: Webmagazin.sk/Martin Baumann
Štýl interiéru dodáva aj panoramatická elektrická sklenená posuvná strecha. Nedáte si masáž?
Sedadlá sme v nami testovanom modeli mali vo svetlej koži. Nie každý je práve nadšený z tohto materiálu, pretože sa na tie sedadlá dá v lete aj prilepiť. No v tomto prípade to možné nebolo, keďže predné sedadlá boli vybavené nielen vyhrievaním, ale aj vetraním. V balíku sme mali aj pamäte na nastavenie sedadiel, takže auto si zapamätá tri rôzne polohy, ktoré si nastavíte elektronicky.
Čím boli tieto sedadlá ešte špecifické, bola možnosť masáže. Vodič a spolujazdec si môžu nastaviť, kde presne na chrbte tú masáž chcú, v akej intenzite a rýchlosti. Zo šoférovania teda v tomto prípade nebudete unavení, skôr oddýchnutí.
Mercedes E350 Foto: Webmagazin.sk/Martin Baumann
Miesta na sedenie máte naozaj veľa. Netýka sa to len vodiča a spolujazdca, ale aj sediacich vzadu. Bez problémov pohodlne prepravíte aj najvyšších príbuzných. Objem batožinového priestoru síce nie je dych vyrážajúci, ale 490 l je určite postačujúcich.Jazda zážitkom
Nami testovaný model ukrýval pod kapotou dieselový motor so zdvihovým objemom valcov 2987 centimetrov kubických a výkonom 185 kW (252 k). Spojený bol s automatickou prevodovkou. Sťažovať sa na spomalenú jazdu teda nikto nemôže. Jeho svižnosť dosvedčuje aj zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h za 6,7 s. Keď zatlačíte plynový pedál až na zem, poriadne vás pritlačí do sedadla. Z kultivovaného sedanu sa totiž v tom momente stane agresívny športiak.
Mercedes E350 Foto: Webmagazin.sk/Martin Baumann
Kabína je veľmi dobre odhlučnená a počas jazdy vás nebude vyrušovať hluk od motora ani aerodynamický hluk. Ticho nie je jeho jedinou výhodou – tou ďalšou je podvozok, ktorý veľmi dobre kryje výmoli na cestách. Samozrejme, že jamu, do ktorej viete skočiť po kolená, v tomto aute pocítite tiež, ale inak nerovnosti na cestách vykrýva na vysokej úrovni.Aj napriek svojej dĺžke drží veľmi dobre v zákrutách a je vidieť, že ani na moment nezaváha.
Mercedes E350 Foto: Webmagazin.sk/Martin Baumann
Auto sme vyskúšali v meste, v zápchach, na okresných cestách aj na diaľnici. Po týždni jazdenia nám ukázalo priemernú spotrebu 8 l/100 km. Na okresných cestách sa viete dostať na niečo cez 7 l/100 km.Bezpečnosť a asistenčné systémy
Na cestách vám určite pomôže asistent sledovania mŕtveho bodu. V spätných zrkadlách vám zasvieti trojuholník vždy, keď budete mať nejaké auto v mŕtvom uhle. A keď v tom momente vyhodíte smerovku, že chcete odbočovať, tak vás pre istotu upozorní aj zvukovo. Dobrou voľbou je aj asistent sledovania jazdných pruhov, ktorý vás vibráciami volantu upozorní, že ste prešli mimo svojho jazdného pruhu, ak nedáte smerovku. Parkovať vám pomôže parkovacia kamera, ale aj aktívny asistent parkovania.
Mercedes E350 Foto: Webmagazin.sk/Martin Baumann
No, ale každá sranda niečo stojí. Ečka začínajú na hranici 40 tisíc eur, a hoci už aj v nich nájdete systémy, ktoré vás potešia, môžete sa vyštverať ešte vyššie. Nami testovaný model bol natrieskaný mnohými vychytávkami, takže sa dostal na vyššiu sumu.Jednoducho Mercedes
Mercedes proste svoju latku nepodlezie. Dizajnovo sú tie autá krásne, technologicky sú na veľmi vysokej úrovni. Cenovo sa vám možno nezdajú práve najdostupnejšie, ale keď si prepočítate, čo všetko v cene máte, tak sa na to možno pozriete trochu inak. A okrem toho – je to aj o emóciách. Sadnúť do nového Ečka, naštartovať ho a jazdiť na ňom, to bol jednoducho neskutočný zážitok plný emócií. Dokonca aj keď idete dvadsiatkou v nejakej nechutnej zápche, tak si tú jazdu užívate.
Jazdnými vlastnosťami je naozaj veľmi vpredu, dizajnom takisto. Asistenčných systémov má niekoľko a výbava vôbec nie je na zahodenie. Mercedes E350 BlueTEC 4Matic sedan by sme určite odporučili. Ide len o to, kto chce koľko do vozidla investovať.