Auto&Techno
Mercedes triedy S hrá na city
Erik Stríž, 20. novembra 2013 12:00Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Nová generácia limuzíny triedy S sa dočkala veľkej pozornosti odbornej i laickej verejnosti. Zatiaľ čo prechádzajúca generácia bola často konfrontovaná s BMW radu 7 a bola často považovaná za škaredšiu, tej súčasnej sa nedá poprieť krása. Dokonca je nová trieda S celkom nezameniteľná s akýmkoľvek iným automobilom, zároveň si však udržiava konexie na zvyšok portfólia Mercedesu.
Predná maska sa ponáša na nové Áčko a celkový zjav vozidla pripomína limuzíny Maybach. Práve tie sa snaží nová trieda S čiastočne nahradiť. Skutočnosť, že je automobil určený predovšetkým pre bonitné spektrum zákazníkov, je zdôraznená suverénnymi svalnatými líniami, rozsiahlou maskou chladiča a luxusným interiérom s doteraz nevídane detailným spracovaním.
Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Maximálne prívetivý interiér
Práve interiér a pocity, ktoré sprevádzajú pasažierov pri jeho využívaní, sú smerodajné pri kúpe vozidla. Ak by sa zákazník rozhodoval iba na základe dojmov z interiéru, potom by boli Audi A8 a aj BMW radu 7 celkom slušne ohrozené.
Základom sú komfortné sedadlá s rozsiahlym spektrom personalizácie a s pamäťovými slotmi. Nielen predné, ale aj zadné sedadlá je možné nastavovať v rozsiahlej miere - pasažier si vie nastaviť nielen výšku a sklon, ale aj priestorovú polohu opierky hlavy, sedáka, opierky nôh a operadla.
Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Masáž medzi pracovnými stretnutiami
Sústredenie sa na zadných pasažierov sa prejavilo vo viacerých ohľadoch. Jednou z najzaujímavejších je masážna funkcia ENERGIZING na princípe horúceho kameňa. V spolupráci s fyzioterapeutmi a psychológmi experti na sedenie z dielne Mercedes-Benz vyvinuli jedinečnú masáž so 14 individuálne ovládateľnými vzduchovými vankúšmi v operadle a s integrovanou tepelnou dynamikou. Celkovo je na výber šesť masážnych programov, dva z nich pracujú s podporou tepla. Nechýba ani aktívna ventilácia sedadiel doplnená o reverzný efekt.
Mercedes S 63 AMG Foto: Mercedes-Benz
Jazda ako na lodi Queen Elizabeth
Jazda na variante S350 BlueTEC vo verzii Long s AMG vizuálom je vrcholom kultivovanosti, komfortu a ladnosti. Kto by ale očakával, že bude nová generácia S-ka v tomto ohľade ešte pokročilejšia, než tá predchádzajúca, ten bude sklamaný. Nový Mercedes-Benz triedy S určite prešiel neuveriteľným vývojom a bez väčšej diskusie môže byť považovaný za jeden z najlepších automobilov na svete. Priame porovnanie s dnes ustupujúcou generáciou v otázke zážitku z jazdy však nie je poznačené výraznou zmenou. Nie je sa čomu čudovať, pretože S-kové Mercedesy boli vždy špičkovými vozidlami, ktoré poskytovali svojim pasažierom maximálnu mieru luxusu a pohodlia.
Nová generácia limuzín Mercedes-Benz triedy S Foto: Mercedes-Benz
Ako stvorený na zlé slovenské cesty
Technologicky úžasne prevedenou funkciou je Magic Body Control. Tá stabilizuje celé vozidlo na komplikovanom nerovnomernom teréne a okrem iného upravuje polohu bočných línií predných sedadiel tak, aby pôsobili proti smeru odstredivej sily automobilu. To znamená, že keď limuzína prudko vstúpi do zákruty, automatické nastavenie bočných línií vás vyslovene zachytí, aby ste sa neposúvali po sedadle. Ešte dôraznejšie táto technológia pracuje pri kritických situáciách. Keď sa automobil dostane do prudkého spádu, systém v priebehu okamihu vyhodnotí hroziace nebezpečenstvo, bočné línie sa pritlačia k pasažierovi a bezpečnostný pás ho zatlačí do sedadla. Osobná skúsenosť s touto funkciou v nás zanecháva pocit prekvapenia, ale najmä dobrý pocit zo skutočnosti, že automobil aktívne prispieva k vyššej bezpečnosti posádky.
Ak do limuzíny nasadnete ako pasažier, stačí vám usadiť sa, zapnúť si bezpečnostný pás a nestarať sa o nič. Ak by ste mali pocit, že sa v aute priveľmi nudíte, stačí si zo stredového ovládacieho a ukladacieho priestoru vybrať diaľkový ovládač a ponoriť sa do ponuky multimediálneho centra, ktorého obrazovka sa nachádza na zadnej strane hlavových opierok predných sedadiel. Súčasťou automobilu, ak si to majiteľ priplatí, je aj Wi-Fi hotspot so zabezpečením WPA-2 Enterprise a šifrovaním prenosu.
Vodič je na tom veľmi podobne ako pasažieri - stačí mu nasadnúť, pripútať sa, na pravej strane za volantom preradiť z neutrálu na polohu Drive a jazdiť. Aktivácia a deaktivácia základných funkcií ovplyvňujúcich jazdu sa nachádza na ľavom boku pod volantom. Je potrebné podotknúť, že menej skúsený a zrejme ani profesionálny šofér sa nebude s nastaveniami priveľmi hrať - automobil je už v základe nastavený tak, aby poskytoval maximálnu mieru pohodlia a zároveň umožňoval aj dynamickejšiu jazdu.
Nová generácia limuzín Mercedes-Benz triedy S Foto: Mercedes-Benz
Harmónia emócií a techniky
Nový Mercedes-Benz triedy S je témou na celý seriál, ani ten sa však nevyrovná osobnej skúsenosti. Limuzína od Mercedesu hrá na emócie a v pasažieroch zanecháva veľmi pozitívne dojmy. Dalo by sa povedať, že aj bez všetkých tých viditeľných či skrytých technológií by bol Mercedes triedy S úžasný, ale v skutočnosti práve toto rozsiahle technologické portfólio sa podieľa na jeho jedinečnosti.