Auto&Techno
Aj po 20 rokoch je najkrajším kompaktným roadsterom sveta
Erik Stríž, 19. januára 2016 12:00Modernizovaný Mercedes-Benz SLC (2017) Foto: Mercedes-Benz
Dve desaťročia plné potešenia z jazdy
Mercedes-Benz vyrába svoj malý vrtký roadster od roku 1996, pričom prvýkrát ho ukázal svetu na autosalóne v Paríži ešte dva roky predtým. Mercedes vtedy novinku predviedol vo verzii vario-roof, ktorá sa dostala do predaja v roku 1997 v Spojených štátoch.Mercedes-Benz SLK z roku 1996 Foto: Mercedes-Benz
Malý Mercedes chcel osloviť fanúšikov športovej jazdy, hlučných motorov, pohonu zadných kolies a skvelých jazdných vlastností. To všetko automobilka zákazníkom ponúkla a zožala úspech. Taký úspech, že aj po dvoch desaťročiach záujem o model neutícha a jej tvorca nezvažuje, že by SLK poslalo do dôchodku. Dokonca ani dnes, keď Mercedes výraznejšie mení označenia svojich modelov, sa SLK dočkalo nielen úpravy názvu, ale aj niekoľkých modernizácií. O dôchodku teda nie je žiadna reč, skôr o omladení.Len pre zaujímavosť, SL znamená v nemčine “sportlich leicht” a písmeno C značí príbuznosť s modelovou kategóriou C. Neznamená teda kupé (coupé), ako by sa niekto mohol mylne domnievať.
Mercedes-Benz SLC (2017) je typický širokou kapotou, nízkym postojom a krásnym dizajnom prednej masky. Foto: Mercedes-Benz
Modelový rok 2017
Modernizácia pre SLC znamenala pridanie niekoľkých technologických noviniek, s ktorými sa budú vodič a jeho spolujazdec stretávať v interiéri a inovácia tvarov karosérie. Modelový rok 2017 pre kompaktný roadster znamená priblíženie sa k ostatným modelom značky, použitie novej masky chladiča so štruktúrou pripomínajúcou diamanty a bohatú vnútornú grafiku predných svetlometov.SLC sa bude dať objednávať od polovice januára 2016.
Výrazne športový interiér s galvanicky pokovanými ovládačmi a rozsiahlym čalúnením do kože. Foto: Mercedes-Benz
Automobil sa bude aj naďalej ponúkať v niekoľkých variantoch, pričom najúspornejší bude SLC 250 d s vysokým krútiacim momentom, najvýkonnejší bude už tradične AMG variant Mercedes-AMG SLC 43. Modely SLC 250 d, SLC 300 a SLC 43 sa budú štandardne dodávať s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC a pre fajnšmekrov bude k dispozícii aj možnosť vybavenia vozidla manuálom. To však bude platiť iba pre verzie SLC 180 a 200.
Zásadným spôsobom bude možné ovplyvňovať charakter vozidla aj prepínaním jazdných režimov. Výrobca uvádza, že rozdiely v jednotlivých jazdných režimoch sú natoľko zásadné, že sa celkom zmení povaha vozidla. Tieto módy totiž ponúknu individuálne nastavenia motora, prevodovky, podvozka a aj riadenia. Systém jazdných režimov automobilka nazvala Dynamic Select a meniť ich bude možné priamo počas jazdy, ako sme na to zvyknutí aj z ostatných automobilov.
Modernizovaný SLC ponúkne svojim pasažierom množstvo novej techniky: veľký farebný displej, sledovanie dopravných značiek, rozpoznávanie detskej sedačky (vtedy sa vypína predný airbag), cúvaciu kameru, asistent parkovania PARKTRONIC, automatické elektronické ovládanie strechy, nastavovanie priehľadnosti strechy Magic Sky Control, batožinový priestor s obsahom 335 litrov a denné LED svetlá s piatimi módmi fungovania. Nemenej podstatná je prítomnosť aktívneho asistenta brzdenia Collision Prevention Assist Plus, inteligentného osvetľovacieho systému a komplexného interaktívneho systému COMAND Online.
Zdroj: tlačová správa Mercedes-Benz
ODPORÚČAME AJ:
Automobilka za príplatok nahradí jedno sedadlo stolíkom
Krajší Passat s elektrickým pohonom, to je nové C Coupé
Luxusné japonské SUV-čko má hranaté všetko, aj blatníky kolies
Za týmto autom sa otočí každý, kto ho stihne zaregistrovať
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov