Auto&Techno

Kia zmodernizovala model Sorento. Čo naň poviete?

"Na slovenský trh prichádza modernejšia verzia známeho SUV."

, 2. novembra 2012 13:00
Kia Sorento Foto: Kia
Automobilke Kia priniesli prvé dve generácie modelu Sorento pomerne veľkú radosť, možno aj preto sa rozhodli v rozbehnutom diele pokračovať a prichádzajú s ďalšou generáciou. V roku 2002 sa z prvej generácie predalo takmer 900 tisíc kusov, v roku 2009 sa pre druhú generáciu rozhodlo približne 620 tisíc zákazníkov.

Nová Kia Sorento prichádza so sviežejším vzhľadom a lepším dizajnom. Výrobcovia upozorňujú, že sa zamerali najmä na konštrukciu skeletu karosérie, čo by v konečnom dôsledku malo vylepšiť komfort a aj ovládateľnosť vozidla. Okrem toho sa snažili zdokonaliť komfort odpruženia.

Sľubuje nižšiu spotrebu a emisie


Základný model skrýva pod kapotou nový agregát GDi. Je to zážihový motor s priamym vstrekovaním paliva, na základe čoho Kia sľubuje nižšiu spotrebu a nižšiu úroveň emisií. Tento motor na rozdiel od klasického zážihové, teda benzínového motora, nespaľuje homogénnu zmes.

Kia Sorento Foto: Kia
Tento motor má objem 2,4 l, čo už na prvý pohľad sľubuje dobrý výkon. Automobilka hovorí o výkone 141 kW (192 k).

Ak vám benzín nevonia...


Okrem zážihového GDi motora ponúka Kia aj dve verzie vznetového motora. Takže ak nie ste veľmi benzínový typ, môžete si vybrať z dvoch dieselových motorov.

Jeden z týchto agregátov je CRDi, čo je vznetový motor známy ako Common Rail. Jeho výhoda je systém priameho vysokotlakového vstrekovania nafty. Pod vysokým tlakom sa palivo rozpráši na menšie čiastočky a vytvorí sa lepšie horľavá zmes. V konečnom dôsledku tak auto dosiahne vyšší výkon, krútiaci moment a aj vyššiu účinnosť motora.

Kia Sorento Foto: Kia
Agregát CRDi má objem 2,0 l a výkon 110 kW (150 k). Pripravili však aj verziu CRDi VGT, ktorá má objem 2,2 l a výkon 145 kW (197 k).

Manuál alebo automat?


Pri zážihovom motore GDi a pri vznetovom agregáte s objemom 2,2 l si môžete vybrať, či chcete šesťstupňovú manuálnu prevodovku, alebo šesťstupňovú automatickú. Je to len na vás. Niektorí si nevedia predstaviť šoférovanie bez preraďovania a cítia sa ako v hračke, ale na druhej strane, ženy sa pri automate aspoň vedia domaľovať a dočesať.

Pri všetkých agregátoch si môžete vybrať medzi pohonom všetkých štyroch kolies alebo pohonom predných kolies.
Kia Sorento Foto: Kia

V základnej verzii celkom slušné bezpečnostné systémy


Medzi štandardne dodávané prvky aktívnej bezpečnosti patrí elektronický stabilizačný systém ESC, riadenie stability vozidla VSM, zadné parkovacie senzory, predné svetlomety s funkciou prisvecovania do zákrut a asistent rozjazdu do kopca.

Na slovenskom trhu je od začiatku novembra.

Komentáre