Auto&Techno

Keď sa marketing vydarí: video Mustangu v Paríži nadväzuje na klasiku

"Keď sa veľká automobilka rozhodne inšpirovať už existujúcim filmom, nie je to kopírovanie, ale vzdávanie úcty originálu. "

Erik Stríž, 21. februára 2017 11:00
Modernizovaný Ford Mustang GT (2017) Foto: Ford
Automobilky hľadajú stále nové a kreatívnejšie spôsoby, ako odprezentovať svoje produkty v dobrom svetle a osloviť tak nových zákazníkov. Keď sú však médiá doslovne preplnené reklamou, popri cestách sú všadeprítomné billboardy, v časopisoch sú celostranové inzercie a na internete na nás doslovne vyskakujú dotieravé pop-up reklamy, musia reklamné agentúry hľadať aj menej otravné spôsoby komunikácie s verejnosťou.

A že sa to mnohým darí, o tom nie je pochýb - veď za vydarenú reklamnú kampaň sa považuje už aj to, že si v rámci nejakého spoločenského podujatia môžete sadnúť do interiéru nového auta a odfotiť sa v ňom.

Výborne na to išli ľudia, ktorí sa starajú o marketing vozidla Ford Mustang. Už aj my sme informovali o tom, že tento ikonický americký športiak oficiálne prišiel do Európy, hoci s úspornejším motorom. Títo ľudia ukázali, ako dobre si vie Mustang poradiť aj s európskymi cestami a mestskými bulvármi, zrekonštruovali totiž jeden slávny krátky film z roku 1976. C'était un Rendez-vous síce neukazuje automobil, ale jeho precíznu a sebavedomú jazdu ranným Parížom. Na konci vyše 8-minútového záznamu bez strihu sa objaví mladý vodič aj so svojou priateľkou, za ktorou celú cestu upaľoval.

Pôvodný film C'était un Rendez-vous z roku 1976:
Zdroj: Rendevous - C'était un Rendez-vous - 1976 (youtube.com)

Ford tento film previedol do modernejšej formy a podľahol tlakom, ktoré na neho kladú súčasné pohľady na typického internetového diváka. Video je zostrihané, zaznamenané v 360-stupňovom rozsahu, aby sa dalo prehliadať aj cez headsety virtuálnej reality a na moderných smartfónoch, má dĺžku iba jeden a pol minúty a na jeho začiatku je informácia, že Ford pri nakrúcaní neporušil žiadne zákony.

Nový film ReRendezvous s 360-stupňovým záberom:
Zdroj: ReRendezvous: A Ford Mustang VR Experience | Mustang | Ford Performance (youtube.com)

Na konci videa z auta prekvapivo vystúpi žena, ktorá celú cestu absolvovala so zámerom stretnúť sa so svojím amantom.

Aj napriek tomu však považujeme video za veľmi vydarený marketing, ktorý ocenia predovšetkým priaznivci automobilovej histórie a modernej techniky. Video pripravila agentúra GTB a na jeho výrobe sa podieľal aj Claude Lelouch, režisér prvého filmu C'était un Rendez-vous z roku 1976.


Zdroje: ReRendezvous: A Ford Mustang VR Experience | Mustang | Ford Performance (youtube.com), Rendevous - C'était un Rendez-vous - 1976 (youtube.com)


ODPORÚČAME AJ:
Nový Mustang má pestrofarebné displeje a 10-stupňovú prevodovku
Obrovský veterán, ktorý šoféroval aj DiCaprio
Vyrobili najluxusnejšie terénne stroje na svete, bude ich iba 99 kusov
Nemci vyrobili zrejme najelegantnejšie kombi súčasnosti
Ľudová kórejská automobilka sa pustila do výroby športového sedanu

Komentáre